SESAT

42 7 7
                                    

    Lima orang pelajar dari bandar yang
bernama...Redza,Faris,Raihana,Nurin dan Firas.
     Redza ni berlagak sikit...yang Faris ni taksub dengan hantu...Raihana ni mulut dia celupar...Firas ni dia hafal ayat² Al-Quran....Nurin ni plak dia tak banyak cakap.
    Mereka bercadang untuk mengadakan jungle tracking di dalam hutan.Pada keesokannya Firas menceritakan yang dia mimpi malam tadi ada seorang lelaki tua yang serba putih datang kearah dia...seakan menghalang mereka daripada pergi ke hutan tu.
     Saat yang mereka tunggu² telh datang.Mereka pergi ke hutan tu menaiki jeep.Setelah sampai mereka pun masuk ke hutan tu dan memasang khemah.Faris seakan terdengar suara perempuan menjerit...tapi dia tidak menceritakan hal ini kepada kawan²nya.Pada malam tu,Raihana ternampak seorang perempuan serba putih melintas dihadapannya,dia pun ikut perempuan tu...Nurin pelik kenapa Raihana pergi tanpa mengajak mereka sekali,Nurin kejutkan kami untuk mengikut Raihana sekali,tapi Raihana sudah jauh pergi dari situ.
     Mereka bergegas pergi untuk mendapatkan Raihana,akhirnya mereka jumpa juga Raihana....tapi Raihana terdiri di hadapan sebuah pokok,mereka pelik jadi mereka pergi ke Raihana...tiba² Firas pusingkan Raihana kehadapannya dan dia dapati mata Raihana berdarah dan dia mula mengilai seperti pontianak,Firas pun mula membaca ayat² suci Al-Quran...dan Raihana terus hilang begitu sahaja...sebenarnya Firas ni pandai dalam hal² macam ni.
     Tiba² ada darah menitik dekat atas kepala Faris...dia pun toleh keatas dan...dia ternampak mayat Raihana tergantung dekat atas pokok tadi.
     Tinggallah mereka berempat...mereka pun pulang ke khemah masing².Keesokan harinya,mereka mulakan jungle tracking mereka...mereka sudh bergerak tiba² Redza haus...nasib baik ada sungai kat situ...Redza pun pergi....semasa Redza tengah minum air tu...dia ternampak lembaga hitam berlari depan dia...dia pun tengok apa bendenya tu...semasa Redza berlari ke tebing sungai tu...kaki dia ditarik oleh sesuatu...dan dia lemas di dalam sungai itu..mereka bertiga mencari Redza tetapi tidak jumpa...Firas kata jangan cari lagi teruskan je.
    Mereka dah masuk ke dalam hutan tu lagi dan tiba² mereka sesat...mereka tak tau nak pergi mana lagi...tiba² seekor harimau menerkam Firas dari belakang...harimau tu bukn harimau sebenar...ianya jin.
     Firas kata teruskan perjalanan,tinggallah Faris dan Nurin...mereka berjalan sehingga malam...Faris berjalan tiba² dia ditarik seekor serigala jadian...dia ditarik sehingga dia hilang...tinggal Nurin seorang...dia jalan terus ke depan dan dia terserempak seorang perempuan cantik di hadapannya....perempuan itu menarik tangan dia dengan perlahan...tiba² mereka hilang...sebenarnya Nurin di bawa oleh orang bunian ke kampung Orang Bunian.

Beginilah kisah mereka berlima.

"BUNIAN" sambungan cerita SESAT

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 26, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

SESATWhere stories live. Discover now