Bab1

74 6 6
                                    

"Eh bro ,kau boleh senyap tak hah?!!"kata si Syamiza .Semua menjadi senyap.

"Sekarang aku nak tahu mane kau simpan benda tu sebelum aku report kat cikgu??!!!"tanya Afiqah kepada pelajar buliannya itu.

Senyap.

"Oiii,pekak kau dengar tak????!!!"tanya si Farzura pula berkata.           

"De..kat da..lam bilik s..tor"jawab orang dibulinya sambil tegagap.

"Kau tunggu sini kalau aku tak jumpa kau jugak aku akan rendamkan kat logi kumbahan belakang sekolah tu"kata Afiqah kepada orang tersebut sambil menunjukkan logi kumbahan Sekolah Persendian Maxcell.

"Wei jom"ajak Afiqah kepada Farzura dan Syamiza. Mereka berjalan beriringan ke bilik stor melalui bilik guru.

.......................................

"Wei dah daftar ke belom"tanya Faris kepada kedua rakannya itu, Amin dan Khairin kerana mereka pergi tidak seiringan.

"Belum " kata mereka berdua serentak dengan rasa teruja.

"Haihh.... Meh aku temankan "kata Faris menarik tangan tangan kedua rakannya.

Gedebukk!!!!!!

"Adui, siapa yang langgar aku ni "kata Faris geram setelah jatuh dengan rakannya sambil megusap punggungnya.

"Eh mata kau letak mane ah??!"tanya orang yang melaggarnya dengar kasar.

Faris yang mendengarnya lalu berkata dengan amarahnya"Eh siapa langgar siapa sekarang hah!!!???"

.............................................

"Kau!"jawab Afiqah sambil jari telunjuk kearahnya.

"Heh eleh dia yang langgar kite tak nak mengaku"kata orang yang melanggarnya sambil memandang tempat lain dengan sinis.

"Kau!!!!!!"kata Afiqah sambil memegang mengepal penumbuk. Farzura yang ternampak Afiqah mengepal penumbuk lalu Farzura pun berkata "Dah lah Afiqah kejap lagi dah bunyi loceng nanti yak sempat nak ambil benda tu"Syamiza pun mengia-giakan kata-kata Farzura itu.

"Kau!!Kalau tak kerana aku Ada kerja dah lama......"kata Afiqah sambil menunjukkan belah leher kepada orang yang melanggarnya.

...............................................

Faris melihatnya menelan liur Dan orang melanggarnya berlalu pergi.

"Dia tu siapa ah tetiba nak bunuh orang!!!"kata Faris dengan geram.

"Pakai tudung tapi perangai take betudung"sambungnya lagi.

"Muka cantik tapi perangai tak cantik"segala cacian keluar dari mulut Faris.

"Dah lah daripada kau membebel macam mak nenek baik kau temankan kiteorang daftar"kata Taufiq sambil menarik tangan Faris Dan Khairin. Mereka memasukki ke dalam bilik guru untuk mendaftar.

"Wei korang dapat kelas apa??Kelas LH ke?"tanya Faris kepada kedua rakannya.

"Taklah kiteorang dapat kelas LUKMAN HAKIM"kata Khairin tersengih setelah lama mendiamkan diri.

"Ishh!!!Korang ni kelas LH lah tu"kata Faris sambil mengetap bibir, geram. Taufiq Dan Khairin tersengih.

"Weyh"kata Faris.

"Ape"jawab mereka serentak.

"Kenapa korang tak bela aku tadi kena langgar sedangkan korang pun kenakan???!!!"Tanya Faris kepada rakannya.

"Tah lah Wei,aku tergamam tengok orang sebelah  kiri kepada orang yang kau bertekak dengan kau tu cun giler wei "kata Khairin sambil tersengih sendirian.

"Haah... Wei, aku pun tengok orang kanan kepada orang yang kau bertekak tu cun wei ,sampai aku pun tergamam"giliran Taufiq pula berkata.

"Ehh,,, daripada aku dengar korang menggatal baik aku masuk kelas"kata Faris lalu mendahului Khairin Dan Taufiq.

........................................

Sorry kalau x best 😢sebbab x berapa major Sgt bab ni and jgn lupa votes✌😜😘.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 27, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Jodoh Si Gengster....Where stories live. Discover now