bab 1

97 5 0
                                    

Pagi ~~

Adik bangun nk pergi sekolah tk......  tanyaku dengan lembut

Lima minit lima minit ....jawab syaza dengan mata tertutup

Betul betul betul....jawap fatin dengan sepunuh tenaga.
 


Bangun dah pukul 7.30pagi !!!jeritku sekuat hati

apa!!! kini giliran adik adiknya pula jerit.nasib baik telinga aku belum pekak dengar jeritan adik adiknya.adik adikku terus masuk ke bilik air. Sebelum ke sekolah  mereka turun ke depur untuk berjumpanya neneknya yg menjaga mereka.

Di sekolah ~~~

Di kelas kami selalu duduk di tempat sebelah tingkap belakang sekali.maklumlah tak ada kawan semua orang ingat kota orang ini orang pelik sebab mata kita orng warna lain lain.

Di kantin~~~

Hidayah pov

Selepas membeli makanan aku dan kakak kakak ku duduk tampat yg kosong di kantin "kakak tak rasa pelik ke dengan rantai leher ini kita semua ada tapi beza colour"tanya ku sambil makan nasi lemak yg aku beli tadi.

Fatin pov~~~

"betul tu aku pin pelik dengan rantai ini dan lagi satu knp nenek tk bagi kita masuk pintu larangan dekat rumah tu"jawap ku sambil garu kepala yg tidak gatal

END POV

"Apa kata kita tanya nenek nanti balik rumah"jawabku kepada adik adik ku

Mereka mengganguk dan sambung makan makanan yg tergendala

Di rumah~~~

"Kami dah balik " jawab kami serentak. Kami terus pergi ke bilik dan membersihkan diri dan turun ke bawah untuk urusan untuk makan malam.

"Nenek knp kita orang kena pakai rantai ini" tanya ku knp nenek tapi nenek tidak menjawap soaln dan biarkan soalan ku berlalu di tiup agian.

"esok nenek tak ada kat rumah jadi nenek nk farhana jaga rumah dan adik adik"cakap nenek sewaktuk di ruang tamu.

Pagi~~~

Bangun... Bangun... Dah pagi tahulah hari ini tk pergi sekolah!!! Jerit ku knp adik adik ku...

Sewaktu bersarapan kami berbincang untuk masuk ke pintu larangan di rumah ini untuk tahu apap yg ada di dalam tu.

magic of four girl Where stories live. Discover now