DEL 1 KOMMER KOMMA EN DEL TVÅ. VET INTE NÄR MEN DET KOMMER ATT KOMMA EN
Tidigare
"Varför?" Frågade Isak
"Därför"'sa jag inan jag smällde igen dörren
~FORTSÄTTNING~
~LINDA~
Nu har det gått 2 år och mamma och pappa är aldrig hemma så det är jag, Felix, Viola, Ogge, Oskar och Omar som är här. Det är exakt två år sedan allt hände den dagen jag blev våldtagen av Jim och Anton. Jag, Viola, Isak och Filip har blivit bättre kompisar men jag litar inte på dom. Jag har börjat i karate, judo, boxning, fotboll och så har jag börjat att skjuta igen för att hålla mig i form. Ni kanske undrar hur jag hinner med allt detta men sanningen är att jag inte går i skolan utan jag lär mig saker hemma. Jag brukar ofta kolla i några gammal böcker från skolan och så brukar jag läsa ur Ogge och Oskars böcker som dom har i skolan. Jag är ganska bra på det än då för det är jag som tar hand om ekonomin här hemma. Ogge brukar sitta och lära mig lite franska då och då när vi har tid vilket vi inte har så mycket nu för tiden. Jag hjälper till mycket i studion och förbereder nya låtar och dans steg och så hjälper jag till med vilka städer dom ska uppträdda i och var dom ska åka på turné.
"Vad ska vi göra idag?" Frågade Omar.
"Vi ska träna på dom nya dans stegen" sa jag och dom suckade
"Jag orkar inte" sa Felix.
"Jo det gör du annars så kanske jag måste ta med dig till gymmet" sa jag som hot på lite skoj.
"Vilket gym?" Frågade Felix
"Gymmet som jag ska till nu" sa jag och dom kollade storögt på mig
"Ännu mera träning. Kan du inte bara nöja dig med dom du redan går i?" Frågade Ogge
"Nej det kan jag inte. Jag måste dra nu om jag ska hinna i tid till min dans lektion efteråt" sa jag och dom suckade och skakade på huvudet.
"Ska du med Viola?" Frågade jag
"Jag det klart att jag ska med. Jag missar aldrig ett gym pass det vet du" sa hon och tog sin väska
"Ska vi åka hem och hämta andra kläder?" Frågade jag
"Nej det går bra jag har kläderna med mig" sa hon och jag nickade
Efter att vi har åkt buss i ca 5 minuter så ska vi äntligen gå av och dom första jag ser när jag går av bussen är Isak, Filip och Victor. Jag har inte pratat om honom tidigare för jag trodde att jag aldrig skulle se honom igen. Men Victor blev mitt ex när jag flyttade och jag ångrade det ganska snappt för jag älskade honom men när jag träffade Ogge så blev allt bättre. Jag och Victor hade det jätte bra när vi var tillsammans men efter att jag gjorde slut så har han sms:at mig hella tiden och jag svarade i början för jag saknade honom men efter ett tag så blev det inte så mycket sms från honom och jag saknar honom fortfarande men jag trodde aldrig att jag skulle få se honom igen.
"Viola titta" sa jag och pekade på dom
"Vad för något?" Frågade hon
"Det är Isak, Filip och Victor" sa jag och hon reagerade på det sista namnet jag sa
"Sa du Victor?" Frågade hon och jag nickade.
''Jag har inte hört det namnet på jätte länge'' sa jag
''Inte jag heller'' sa Viola
''Ska vi hälsa?'' frågade jag
''Visst'' sa hon och vi gick mot dom
YOU ARE READING
Nya vänner
FanfictionDet handlar om en tjej som heter Linda och är 14 år och hade inte så många tjej kompisar utan bara hänger med killar så hon visste inget om the fooo men när hon ska åka till sin pappa på höstlovet så träffar hon dom och det visar sig att hennes ex k...