17.Foametea din Basarabia 1946-1947

475 15 3
                                    

Cu toţii ştim că foametea din Basarabia din 1946-1947 a fost una cumplită şi s-a ajuns chiar şi la incidente de canibalizm. Un caz real.

O fetiţă de vreo 5-6 ani, al cărei tată era mort, iar mama încerca cu disperare să facă rost măcar de o fărmătură de pâine, a ieşit din casă cu speranţa că va găsi pe cineva cu care să se joace. Mergând pe drum şi îndepărtându-se tot mai mult de casă, este văzută şi chemată de o femeie, cică să îi dea ceva bun.

Mama fetiţei, observând că copila ei dispăruse, începu să o caute,întrebând pe fiecare din sat dacă nu a văzut-o pe fata ei. O bătrânică i-a spus unde ar putea fi, căci a văzut când a fost chemată de femeia ceea. Mama fuge la femeia cu pricina şi o întreabă dacă fiica ei a fost pe aici, aceasta a spus că nu, fiind disperată a intrat în casă şi a văzut-o cu mâinile pline de              sânge, uitându-se nedumerită la ea, a întrebat-o.

-Ce faci? De ce ai mâinile în sânge?

-Tai un cocoş. A răspuns femeia fără pic de teamă.

-Ce cocoş? E foamete! De unde ai tu un cocoş?!

Femeia începu să strige după fiica ei. A văzut sânge pe peretele de lângă sobă, a fugit spre aceasta, iar după ea, într-un lighean, stătea capul fiicei, iar trupul, era jos lângă sobă.


Altă întâmplare reală.

Unei femei, i-a murit bărbatul, iar aceasta neavând cum să hrănească copii, l-a urcat în pod şi în fiecare zi se ducea acolo, tăia ceva din el şi făcea măcar ceva mâncare pentru ca copii şi ea să nu moară de foame.


Poveşti de groazăUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum