Byl jednou jeden chudý Havraspárský student, který byl velice chytrý. Vždy dostával vynikající, na hodiny chodil s předstihem, vše měl krásně uspořádané, zápisky perfektně vedené a přehledné. Může se zdát, že takovému premiantovi nic nechybělo, opak byl však pravdou, neměl přátele.Většinou však nevnímal osamění, stále byl zabořen v knihách a žil jimi. Čas od času měl chvilku, kdy ho to mrzelo, ale právě knihy jej z ní vysvobodily. Ať už šlo o učebnice, nebo o napínavé příběhy s dějem, bylo to jeho.
Nebyl prefektem, netoužil po tom i když mu to bylo mnohokrát nabídnuto. Nechtěl být nijak výrazný, nechtěl být vzorem. Měl vlastní svět, byl snílkem. Jeho jméno bylo Eustacio Castañeda.
Jednoho dne se Eustacio vydal chodbou v druhém patře, míříc do učebny Přeměňování. Dnes jej čekala pololetní zkouška, stejně jako většinu jeho spolužáků. Když však došel před dveře učebny, nemohl věřit svým očím. Dveře byly otevřené a za nimi stál profesor Naberius Joammel pouze ve spodním prádle a hystericky vřeštěl.
Stacio se podrbal na temeni. Opatrně vešel do třídy a tázavým, zároveň však zmateným pohledem civěl na profesora. Zavrtěl hlavou, věděl, že toto je třeba vyřešit.
,,Ti fakani mi sebrali veškerý oblečení." zanadával profesor. ,,A ještě hůř... ten Troll mi sebral ty veškerý fakany..." dodal nakonec, přičemž kroutil obličej, jelikož si všímal, že Eustacio zadržuje smích.
,,Neměl jste jim ho dávat z toho úkolu..." poznamenal. ,,Nic ve zlým," dodal následně a povzdechl si. ,,Nemáte hůlku, abyste si nějaký ohoz zase přičaroval?" natočil Stacio zvědavě hlavu.
,,Obral mě o všecko, obr," fňukl nakonec.
Rozhovor pokračoval ještě jistou chvilku, dokud se Stacio nerozhodl to vyřešit. Nechal profesora na hradě, dokonce ho pro jistotu zamkl ve vlastním kabinetu (samozřejmě omylem, žejo...), načež se vydal tam, kde Trolla viděl naposled. Jakmile k onomu mostu došel a nakoukl pod něj, nikde nic, ani nikdo nebyl. Studentík se podivil a vydal se hledat Trolla jinde.
Profesor Naberius zatím ve svém kabinetu začal panicky křepčit. Zjistil totiž, že mu nejen ukradli studenty, oblečení a hluku, ale taky mu vyžrali celou lednici i špajz. Chudák, měl dojem, že umře hlady! Kdo by ho nelitoval, hm? Vždyť to byl takový poťouchlý starý muž... naprosto neškodný.
Eustacio se v lovu na Trolla nevzdával, ačkoli se mu vůbec nedařilo. Dokonce kvůli tomu zmeškal i hodinu Bylinkářatví. To však udělal velkou chybu. Právě na této hodině se objevil onen Troll. Na jeho zádech seděli Jason Smith a George Happy, popoháněli jej vpřed. Profesorka Rectra Reweeliová na zvířeti, ale i na jeho žokejích oči nechat. Doslova.
Co ale tito dva hoši dělali? O co se snažili? To Stacio poznal ihned za chvíli. Plížil se kolem skleníku, když najednou jednou zdí z něj cosi proletělo - samozřejmě že se jednalo o Trolla osedlaného Staciovými spolužáky. Troll se však splašil, konečně se mu povedlo shodit Jasona a George, následně si to mířil na Famfrpálové hřiště. Všichni tři hoši se odvážně rozběhli za ním.
Jakmile na hřiště dorazili, spatřili své spolužáky. Tyto děcka se zde náramně bavily - krmily mladé Trollátka. Eustacio nemohl věřit svým očím.
,,Tak, Karel bude asi Karla... už to tak vypadá..." zkonstatoval nakonec George. Jakmile to dořek, všichni se začali smát.
Stacio v té legraci úplně zapomněl na zamčeného profesora v kabinetu odlehlé části hradu. Jakmile zavelel, všichni se vypravili opětovně do hradu. Ne každého by napadlo, že si Karla takto vypůjčí jídlo, oblečení, ale i hůlku a studenty, její sluhy. Ne každého by napadlo, že neexistují jen Trolli, ale i Trollice a Trollátka. Takže když zase někdy dostanete tu nejhorší známku, přesvědčte se, že to není samice. Kdyby byla, věřte, že si koledujete jen o problémy. Studenty následné dny měl učit z Přeměn profesor Irwinn Trans...
A profesor Joammel? Ten tam zůstal zamčený. A pokud ho nikdo neosvobodil, je tam zamčený dodnes a civí nahý do prázdné ledničky.
ČTEŠ
Povídky z Bradavic
FanfictionTato kniha vypráví krátké jednodílné povídky z prostředí Bradavické školy čar a kouzel. /// Žánr: Povídka, fan fikce /// Určeno všem současným i bývalým hráčům bývalého Bradonu, Crucia a Alohomory.