Göz gördü gönül sevdi çok deşik bir tanışma oldu umut ile sevdanın tanışması okulun ilk günleriydi umut başka okulda sevda başka okulda okuyor ama aynı yurtta kalıyorlardı umut kimseyi takmaz başına buyruk bir insandır bir köşeye oturur müziğini dinler çayını içerdi kimseye karışmaz kimseyle uraşmazdı sevda ise tam tersi bir insandır herkesle muhattap olan herkese yardım etmek istiyen iyi kötü ayırmayan bir insandır ama çoğu zaman bu yüzden üzülür kime yardım edeceğini bilmez herkesi kendisi gibi bilir ama insanların iki yüzlülüğünü görmezdi ama bu sefer farklı birisini gördü ve ilk defa içinde bir hecan tarifi belirsiz bir duygu yaşadı ne yapacağını bilemiyordu gözleri hep umut 'u arar oluyordu onu görmek için halden hale giriyordu ama sevda çok gururlu bir insandır gururu el veripte bir türlü yanına gidip açılmıyor du hislerini söyleyemiyordu bu olay bir süre devam etti ve birgün arkadaşının israrlarına dayanamayıp umut'un yanına gider umut her zamanki gibi kulaklığını takmış müzik dinliyor du ve hecan içinde kız umut'un yanına gider sevda; mereba umut; meraba sevda; ne dinliyorsunuz umut; alın bakın isterseniz der ve sevda telefonu alır eline kulaklığı takar umut'un dinlediği müziği dinlemeye başlar aslında bahanedir müzik sırf umut'a biraz daha yakın olmak onu daha yakından görmek istemesidir müziği dinlemiyordu bile kaçamak gözlerle umut'a bakıyordu ve sevda söze girdi sevda; ım müziğin güzelmiş beğendim umut; teşekkür ederim neyse ben çay içmeye gidecem sizde istermisiniz sevda; ya siz niye bütün erkekler ilk tanıştığı kıza çay ısmarlamak isterler umut; yok siz yanlış anladınız bizim burda adettir çay içmeye gidildigi zaman yanındakinede sorulur içer misiniz diye neyse ben gidiyorum görüşürüz der ve gider sevda orda ne diyeceğini bilmeden kala kalır ilk defa böyle bir şeyle karşılaşıyordu çok şaşırmıştı ve hiç bir şey demeden okulun bahçesinde gezmeye başladı ama aklı umut' taydı hecanı biraz daha artı nedenini bilmiyordu ama hecanı iyice artmıştı ve bunu ilk defa ilklerine kadar hissetti umut ' o sırada hiç bir şey olmamış gibi çay içip müziğini dinliyordu aklında sevday 'la ilgili hiç bir şey yoktu ama gel gör ki sevda onu yani umut 'u görmek için halden hale giriyordu ama umudun bundan haberi bile yoktu ve bir gün umutun doğum günü olur umut daha hayatında hiç doğum günü kutlamamıştır akşam üstü sevgi yanına gelir sevgi; biraz dolaşalım mı? Umut; tabi olur sevgi; nasılsın ne yapiyorsun nasıl gidiyor umut; ıyim sağol sen nasılsın sevgi;ıyim bende teşekkür ederim şey bugün doğum günün doğum günün kutlu olsun. Ve arkasından bir saat çıkarır umut un eline takar umut ne yapacağını bilmez değişik gelir daha hayatında hiç böyle birşeyle karşılaşmadı ve umut bunu düşünürken sevgi aniden öper ve kaçar yanından...
Umut ne diyeceğini ne yapacağını bilemez kala kalır orda sonra oda yurda çıkar yatar sabah olur sevgi gelir yanına ikiside birbirine öyle utangaç utangaç bakarlar sonra umut birden sorar gidelim mi sevgi; nereye umut;benim memleketime sevgi şey olur gidelim ve beraber bineler arabaya giderler gezerler iyice umut sevginin elini tutmak ister ama utanır ve bir bahane bulmak ister ve birden tatlıcıyı görür ve bilerek geçer sonra döner sevgiye tatlı iyelim mi sevgi olur sonra umut hafif bir gülümse ile birden tutar sevginin elini tutar ama hecandan ölmek üzere idi sonra utancından hemen bırakır girerler içeri bir güzel tatlılarını yerler ee artık dönme vakti gelmişti arabaya tekrar binip yola koyuldular sevgi çok yorulmuştu ve kafasını umudun omuzuna koyup yattı ama birde gel sen umuda bak kalbi yerinden çıkacaktı ve bütün yol boyunca uzunca onu izledi saçlarını gözlerini yüz hatlarını bir insan bu kadar güzel yaratılır miydi ya bir insan bu kadar güzel uyur mu bir insanın kokusu bu kadar mı güzel olur adeta hayat ile bağını koparıyor insan onun kokusunu içine çekince insan hayatı tam orda o anda durdurmak istiyordu ve tam bunu isterken ordan bir ses gelir vardık abi hayal kırıklığı uyandı sevgi indiler berabe ve yurda doğru çıkmaya başladılar ve bir anda durdular sevgi çok teşekkür ederim çok güzel bir gündü umut seninle geçen her saniye çok güzel asıl güzel olan sensin demek istiyor du ama malesef sadece rica ederim benim için de güzel bir gündü dedi ve ikisi de bir birbirlerine tebessüm edip ayrıldılar...