Bab 1

13 1 0
                                    

" Abang ! Buka pintu ni kejap . "

Jerit Humaira sambil mengetuk pintu bilik abangnya , Rafiq Danial .

" ye , ye kejap " jawab Rafiq dari dalam .

Pintu dibuka dari dalam . Humaira terus meluli masuk kedalam bilik abangnya . Rafiq hanya mengeleng kepala . Pasti nak ada sesuatu yang Humaira nak ni . Monolog Rafiq dalam hati . Dah masak sangat dengan perangai adik nya itu .

Rafiq menutup pintu biliknya . Dilihat adiknya yang sudak duduk diatas katilnya . Rafiq menarik kerusi yang berhampiran dengan meja kerja nya lalu diletak dihadapan katil milik nya . Lalu Rafiq duduk dikerusi itu dan berhadapan dengan adiknya . Humaira hanya sekadar melihat .

" adik nak apa ? " tanya Rafiq pada Humaira . Humaira tersengeh dengan pertanyaan Rafiq . Rafiq pula dah pelik dengan adiknya . Orang tanya bukannya nak jawab tapi duk tersengeh macam orang gila .

" cakap la adik nak apa ? " ujar Rafiq lagi .

" erm .. Adik nak abang boleh ? "

Rafiq tergagam . Humaira menekup mulut kerana terlepas cakap . Pipi nya dah merah . Malu oii .

Rafiq menjongket keningnya .

" adik nak abang ? Nak buat apa ? " tanya Rafiq . Kerana ia sudah tahu maksud adiknya itu . Humaira sudah pun meluah perasaan nya pada Rafiq .

Flashback ~

Rafiq mengambil adiknya yang baru pulang dari sekolah . Umur mereka hanya berbeza 5 tahun . Humaira 17 tahun manakala Rafiq 21 tahun .

" Abang ! Adik nak aiskrim " ujar Humaira pada Rafiq . Rafiq memandang adik nya sekilas lalu memandang depan semula . Maklum lah mereka dalam kereta . Dah lah hujan lebat sekarang . Humaira pula minta aiskrim .

" abang , orang tanya ni . Abang dengar tak ?. " ujar Humaira apabila tiada respon dari abangnya . Muncungnya sudah sedepa . Merajuk .

Rafiq mengeleng kepala melihat sikap adiknya yang kebudak-budakkan ini . Umur dah 17 tapi manja macam budak umur 5 tahun .

" Iya abang dengar . Tapi betul ke Maira nak makan aiskrim hujan-hujan macam ni ? "

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 03, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Abang Aku ?Where stories live. Discover now