Prolog

109 3 1
                                    

Hannes ljusa slingor ramade in hans vackra ansikte. Det var som om han var förtrollad. Hans breda leeende gjorde mig lugn och harmonisk, men varför kunde jag fortfarande inte känna tillit?
Jag vet att vi varit ihop i nästan tre år nu fram och tillbaka. Han har varit otrogen flera gånger men på något konstigt sätt har vi liksom alltid hittad tillbaka till varandra. Fanny säger ju att jag inte borde vara med honom.
"Julia, du förtjänar så mycket bättre än Hannes, och nu ska vi ju börja på gymnasiet också..."

Juste, gymnasiet. Både jag, Fanny och Hannes ska gå på samma gymnasium. Fan, vad stelt om jag och Hannes gör slut nu precis innan skolan börjar.
Mamma står vid köket och lagar mat. Hennes bruna lockar har blivit solblekta utav sommarens sol och hon nästan dansar fram när hon sjutsar in lasagnen i ugnen.
"Julia, ska du till Hannes idag? Frågar mamma av intresse. Juste, det glömde jag att berätta. Mamma om inte någon annan älskar min pojkvän Hannes. Han är en riktig svärmorsdröm.
"Hallå, ska du det eller inte..? Frågor hon igen irriterat.
"Ja, förlåt. Ja det ska jag väl antar jag, säger jag nedstämt.
Jag packar min ryggsäck och springer ut genom trapphuset. Ett rus går inom mig nu när jag skall till Hannes. Nu måste jag ju på riktigt säga att det är slut mellan oss. Vi har liksom gått helt skilda vägar och jag har inte ork att ödsla tid på en relation som inte är äkta längre.
Jag knackar nervöst på hans ytterdörr, Hannes öppnar. Jag ska precis säga som det är men mitt i situationen händer det något.
Något oförutsägbart...

Fest, Alkohol & KärlekWhere stories live. Discover now