Jag ska inte göra dig besviken igen

55 3 0
                                    

Jag minns förra festen jag var på. Uppsminkad och uppklädd. Nu bryr jag mig inte om mitt utseende utan väljer ett par jeans och en en vit niketröja. Håret åker upp i en knut på huvudet och jag struntar i sminket. "Grillkväll på mitt landställe" låter inte särkilt formellt.
Jag smyger förbi köket i hopp om att pappa och mamma ska tro att jag ska till Fanny.
"Mamma, jag sover över hos Fanny ikväll.", säger jag och sätter på mig mina skor i hallen.
"Julia, du är inte hemma särskilt ofta, är du arg på mig och pappa eller är det något annat som gör att du inte vill vara hemma längre?" , frågar mamma.
Jag suckar och förstår att jag inte kommer därifrån förrän jag gett henne ett alibi.
"Mamma, jag och Hannes har gjort slut och jag vill bara tillbringa lite tid med Fanny nu."
Mamma tittar på mig med huvudet på sned och ler mot mig med en sorglig min.
Tio minuter senare och jag står utanför min lägenhet väntandes på en svart moppe. Det är rätt kallt såhär i början av oktober. Min hoodie värmer tyvärr inte som den borde göra. Tillslut svänger en svart moppe in på busshållplatsen och jag kontrollerar att det är rätt person.
"Du ville komma trots allt..?", säger Jack och tar av sig hjälmen. Hans leende får mig att smälta.
Jag säger ingenting utan ler och sätter mig på huven. Jag får låna hans hjälm och håller om honom hårt när vi åker ut ur stan. Stockholm är vaken och vi ser ungdomar påväg till klubbar och andra som precis gått hem från jobbet. Allt ljus från fönster och butiker, rödljus och lyktor lyser upp den kyliga natthimlen.
När vi åkt ur stan och hamnat i något som heter nacka(?) så ser jag hur flera av Jacks kompisar väntar utanför den breda välklippta häcken. Fanny står och pratar med Filip och verkar knappt se att jag kommit dit.
Jacks sommarstuga är allt annat än vad jag förväntat mig. Jag trodde att det skulle vara en liten röd stuga med inredning från 80-talet och ovårdad trädgård. Men på Strandvägen 2 står en vit villa med bubbelpool på altanen och ultramodern inredning.

"Jack, din sommarstuga är finare än min lägenhet." , säger jag när jag granskat huset. Vi plockar fram lättöl från kylskåpet, chips och cigaretter ifrån förrådet och ställer iordning allting på altanen. Vi sätter på värmefläktarna och tar med plädar ut. Vi tänder värmeljus och tänder ljusslingans som sitter i häcken precis bakom uteplatsen.

"Jaha, Julia du går i ettan va?", frågar Filip retsamt. "Då är du väl oskuld och jävligt fin i fittan också vaa?" Han skrattar högt för sig själv och Fanny fnissar nervöst.
"Fan ta dig, Filip." , svor Jack år honom.
Egentligen förstår jag inte vad Fanny ser i Filip. Hon förtjänar någon bättre än en sliskig hockeytyp med grotesk humor.
Jag lägger mig i Jacks knä med filten runtom mig. Fanny ligger i Filips knä och vi kommunicerar med grimaser när killarna pratar om Hockey och fotboll. Kvällen fortsätter i ett ljumt tempo. Tillslut går Filip och Fanny in och resten utav Jacks vänner också för att se en fotbollsmatch på tv.
Jag och Jack är ensamma.
"Vad ser du i dem egentligen? Jag menar du är inte lika omogna som dem är."frågar jag och tittar upp på Jack.
"Ja, vi har kanske så mycket gemensamt egentligen men vi har varit polare sedan grundskolan." , säger Jack och skrattar åt sin egna situation.
"Men nu vill jag bara lära känna dig." , säger han och jag sätter mig upp igen.
"Hund eller katt?." Frågar han och ler.
"Haha, va? Katt tror jag." Säger jag och ler. "Min tur. Energidryck eller kaffe?."
"Energidryck, kaffe är jävligt äckligt." Säger Jack och biter sig i läppen och skrattar över den usla frågan.
Det blir tyst för en sekund.
"Okej, det här är kanske mer intimt..."my thing" eller tunga..?" Frågar han och jag tror att han för en gång skull är seriös när han tittar mig i ögonen. Vi brister ut i skratt och jag knuffar till honom.
"Fan Jack, jag trodde att du var seriös!" Skrattar jag och ser på honom igen.
"Tänk om jag var seriös då..." , säger han sedan långsamt med hans sexiga stämma och ler. Jag tittar på honom för att se om han menar allvar, jag fnissar till och sedan närmar han sig mig och jag kysser honom. Jack flyttar upp hans hand på min rygg och jag mot hans nacke. Långsamt lägger han in sin tunga och dem två dansar mellan våra läppar. Hans händer är alltid så varma och han doftar svagt av mint. Han greppar tag i min hårknut och släpper ut mitt hår. Jack lägger sig ned i utesoffan och jag knäpper upp hans ljusblå skjorta. Han drar av mig min tröja och kastar ned kläderna på altanens trä. 
Musiken inifrån höjs och teven stängs av.
"Vänts här, gå ingenstans...", säger Jack och går in och drar för gardinerna.
När han kommer ut tittar han på mig och öppnar locket på bubbelpoolen. Jag reser mig upp vi hånglar fortfarande. När vi båda är nakna stiger vi i bubbelpoolen och fortsätter proceduren där. Jag smeker hans kind och han min byst. Han kysser först min hals och fortsätter sedan neråt under vattnet. Jag gör ifrån mig ett lätt stön och det måste varit väldigt högt för plötsligt kommer Ali, Jacks kompis ut genom skjutdörren. Jack kommer upp ur vattnet och jag stelnar till när jag ser Ali stirrar mot oss.
"Sorry." Säger Ali och går in igen.
Jag tittar nervöst in genom fönstret i tro om att en annan kompis kommer. Jack vrider mitt ansikte till hans.
"Du, här är jag..." säger han och ler brett.
Vi fortsätter och mina händer hamnar där dem inte borde vara...

Efter två timmar är vi slut. Vi har varit både ute och inomhus och gjort allt man inte ska göra på första riktiga dejten. Vi ligger inne på soffan framför teven båda iklädda i en varsin handduk. Fanny och Filip "sov" sedan länge tillbaka och detsamma med Jacks andra kompisar.
"Titta på mig." , säger Jack och ser på mig med en väldigt lugnande seriös blick. "Jag ska inte göra dig besviken igen, okej?"
Jag nickar till svar.
"Lovar du?" , frågar jag för det kontrollfreak jag är.
"Jag lovar." , svarar Jack och pussar mig i pannan.

Fest, Alkohol & KärlekDonde viven las historias. Descúbrelo ahora