Jag tar inte konflikten!

21 3 0
                                    

Inledning:

Mamma är en bestämd person som enligt henne alltid har rätt. Ja, hon är jobbig & pinsam när kompisarna är runt men det är bara för att hon är rädd om oss. Det har hon alltid sagt. Pappa är en mycket "coolare" person. Tar saker som det kommer & det är honom man frågar något om, även om mamma redan har svarat nej så kan man alltid försöka med nästa person... Det gör jag & min bror hela tiden. Min bror är fotbollsgalen & spelar mer än gärna på sitt Playstation. Min hund Tess är knappa halvåret bara & är en blandning av schäfer & collie. Jag själv sitter mest bara & filosoferar för mig själv om min framtid. Min dröm har alltid varit att bli frisör. Jag vet egentligen inte varför, det blev något man bara valde sådär.

Jag & min bästis Ida brukade alltid pilla varandra i håret & låtsas att man färgat det. Om inte det så var det affär som gällde. När vi lekte det skulle man dra ett spelkort mellan två böcker för att betala & där efter ta sina grejer & gå ut ifrån rummet.

"Sätt på dig jackan!" Ropade mamma ifrån badrummet när jag stod i hallen & precis hade tagit på mig mina nya röda ballerinaskor för att cykla till skolan. Precis som att jag skulle lyda henne när det var sommar & 20 grader varmt ute.

Jag hade precis ställt ifrån mig cykeln då jag möttes av Idas blick som var påväg rakt emot mig med världens leende. Hon närmar sig mig & utbrister "Hej!" & kramar mig. Jag blir alldeles varm & det känns skönt att vara tillbaka i skolan. Jag håller om henne länge & efter 1 minut tycker jag att jag skymtar Sanne ifrån långt håll. Hennes bruna långa hår rör sig lite i vinden & hon går rakryggad, tar tag i ytterdörren påväg in i skolan.

Sanne är en snäll människa, hon är absolut inte rädd för att säga vad hon tycker & det går aldrig över i elakhet.

Det ligger små flingor av snö på marken, det är januari men jag ville så gärna ha sommar ju. Det är så himla skönt att kunna gå ut på rasterna & spela kickaruta barfota & bara njuta av att sommarlovet strax skulle komma.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 16, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Jag tar inte konflikten!Where stories live. Discover now