Gece Doğan Güneş

112 0 1
                                    

Sabah uyandigimda pencereden sızan güneş ışınları gözüme vuruyordu, elimi gozüme siper ederek doğruldum.Dün gece pek rahat geçmemişti.Şenlik hazırlıkları devam ediyordu, çocuklar, büyükler ve kadınlar bu şenlikte görev almak zorundalar.Aksi taktirde çokta ağır cazalar verilmiyordu, bulasık yıkamak, meyve toplamak gibi yorucu işler veriliyordu.Yatağımdan doğruldum ve ayağa kalktım, şöyle bir silkelendikten sonra ahşap gardolabıma doğru yürüdüm ve pis işler için sakladığım elbiselerimi giydim, siyah bir kazak ve mavi bir esofman.Odam merdivenler ile birleşik yani odamın bir kapısı yok.Içerisinin hava alması için pencereyi açtım, merdivenlerden inerken yanan şominenin içindeki sesleri duyabiliyordum.Evde kimse yoktu ailemde şenlikte görev alıyordu.Ahşap kapıyı gıcırtılı bir şekilde açtım, dışarı cıkar cıkmaz o kadar cok ses duydum ki alışmam iki dakikamı aldı, masalar düzenleniyor, bayraklar asılıyor, kazanlar kaynıyor, etrafı kaba odundan yapılan surların içindeki köyümun içinde  ne yapacaktım, bana ne görev verecekler acaba ?.Düsünmeme bile fırsat kalmadan iri yapılı, dolgun etli biri bana "Haydi bakalım iş başına" cebinden bir kağıt çıkarmaya başladı, bir an hiç bitmeyecek zannettim,bu kadar uzun ne yapabilirimki ?.Kağıdı açtığımda içime soğuk sular sepilmişti, yazısı o kadar büyüktüki kağıdı geri çekmek zorunda kaldım.Adam çoktan gitmişti bile.

Eğer beğenen 3 veya 4 kişi olursa bile yazmaya devam !, elimden geldiğince iyi ve okunaklı yazmaya çalıştım.Okuduğunuz için çok tesekkürler..

Gece Doğan GüneşHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin