rumah berhantu

150 7 11
                                    


arissa dan farah ingin mencari rumah yang ingin di sewa sementara,tetapi satu rumah pun mereka tidak jumpa..arissa dan farah sungguh hampa(dengan buat muka kecewa).

semasa dalam perjalanan untuk pergi ke universiti mereka,tibe-tibe ade orang menelefon farah.

farah:"assalamualaikum,ya saya..ape?...alhamdulillah."

arissa sungguh hairan dengan farah yang tiba2 ceria..

arissa:kenape dengan kau ni farah?..gembire semajam jer..

farah masih lagi tidak menghiraukan arissa..arissa sangat marah kerana layananya terhadap arissa seperti itu..

arissa:woii!!farah kenape kau  ni sengih semacam?..jangan layan aq mcm tiang boleh tak?

farah terkejut kerana arissa menjerit di telinga nya..

farah:kau nak apa?

arissa:hah!tengok tu..bile orang cakap buat tak dengar jer..tadi aq tanye kenapa kau ni senyum2 mcm kerang busuk?

farah pun tersengih kerana dimarahi oleh arissa..

farah:oh..heheheh..tadi pak cik aku telefon dia cakap dia dah juma dah rumah yang kita nak beli..hanya RM200 sebulan...

arissa sangat terkejut apa yang farah cakap sebentar tadi..

arissa:kau ni biar betik!murah nyer!

farah:betullah,takkan aq nak tipu..

mereka saling tersenyum macam kerang busuk..

farah:risa,balik nanti terus kemas beg sebab pak cik saya cakap esok kita boleh pergi rumah tu..

arissa:okey,boss!

Esoknya...


farah meletakkan beg rodanya ke dalam bonet kereta milk arissa..

farah:risa,tak sabarnya nak pergi rumah sewa kita tu..

arissa:kau ingat kau sorang tak sabar..yang dari tadi terketing-keting ni kenapa(melompat-lompat sederhana)..

farah:orang nak excited sikit pun tak leh..

arissa:ye lah kau ni tergedik gedik daripada tadi kenapa?..meluat aku tengok..

farah itu memang budak yg terlebih femenin..ada jer perkara yang dia suka akan terlompat-lompat..terlebih gedik namanya..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 09, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

RUMAH BERHANTUWhere stories live. Discover now