ÇINAR

10 0 0
                                    

            Kapıyı açıp hızla dışarı  çıktı.  Annesinin ona kızması onu çok  üzmüştü .  Evden çıkıp  evlerinin hemen yanındaki parka gitti ve banka oturdu . Annesine olan siniri yatıştıktan sonra eve gitti . Annesi  kalp hastasıydı fakat onun bundan  haberi yoktu . O akşam çok üzülen ve sinirlenen  annesinin durumu gece ağırlaştı ve birdenbire kriz geçirmeye başladı. O yatağında mışıl  mışıl  uyurken  annesi odasında  ölümle  pençeleşiyordu.
            Sabah uyandığında  her sabah hazır olan kahvaltının  olmadığını farkedince annesinin odasına doğru  ilerledi . Annesinin ona sinirden dolayı  kahvaltıyı  hazırlamadığını düşündü.  Kapıyı açtığında  hayatında görmek istediği son sahneyle,o kötü  durumla karşı  karşıyaydı  . Annesini ölmüş  bir  şekilde  gördü ve sanki başından aşağı kaynar sular döküldü.  Elleri ayakları tir tir titremesine rağmen annesine yardım etmek  istedi  .O anda evdeki tek telefon  olan eskimiş  bir  ev telefonundan 112 yi aradı   ve yaklaşık yarım saat sonra  gelen  ambulansla birlikte bir  devlet hastanesine gittiler.  Hemen  hemşireler  ve doktorlar müdahale ettiler ama  zaten ölmüş   olan annesi için yapılacak hiçbir şey  kalmamıştı.  O gün, ondan  hiçbir  şeyi  saklamayan  annesinin  kalp  hastası olduğunu öğrendi. O gece yalnız başına,  1 haftadır  annesinin ona  verdiği  ve  hiç harcamadan biriktirdiği  parayı yani  3 lirayı alıp bir dolmuşa  binip eve gitti. Geceyi korka korka  ve ağlayarak        geçirdi,  birden uykuya daldı  . Ertesi günün sabahında  her sabah hazır olan kahvaltıyı yine hazır olarak görmeyince   aklına  o kötü an geldi ve annesinin odasına girip  ağlamaya başladı  . Bu onun ilk kaybı değildi .
           Yıllar  evvel bir gün  annesi , babası,  kız kardeşi    ile hep birlikte bir tatile giderken  içi yük dolu olan bir tırla çarpıştılar  ve o gün  de   babasını ve kız kardeşini kaybetti...
O gün babasını  ve kız kardeşini kaybetmesinin nedeni o olduğu için bugün  de   kimsesiz yaşamaya mecbur  kalmıştı.  O  küçük  bir  çocuk  olduğu için    anlamadığı  arabanın frenlerini bozdu ve arabanın freni tutmadığı için babası ve kız kardeşi  öldü.  Bunu  öğrenen annesi ise üzüntüsü ve  sinirinden  dolayı kalp krizi geçirdi.  Yani Çınar  bir katildi . Hem de  ailesinin, tek sahip olduğu şeyin ,kendisinden  dolayı  artık  sahip  olamadığı  şeyin  katili o.
Çınar 'ın  babası aslında çok  zengindi.  Ama ölmeden kısa bir  süre  önce bir borç  batağına  girmişti. Öldükten  sonra da borçları Çınar  ve  annesine kaldı.  O günlerde hiç parası olmayan kocaman evlerinden sadece birkaç  parça  eşya   kalan  annesi , eşinin  bir iş adamı arkadaşının  yanına gitti ve yardım  istedi .Babasının  arkadaşı ise bir miktar para verdi  ve   annesi  bir  ev tutup yatak ve koltuk aldı.   Daha sonra  kızının ve kocasının ölümüne o zamanlarda 4 yaşında olan oğlunun sebep olduğunu öğrenince  de üzüntü ve sinirden dolayı kalp krizi geçirdi.
          Şimdi  bugüne  dönelim.  Yani Çınar 'a. Bugüne bakacak olursak ortada kocaman bir yalnızlık ve  pişmanlık söz konusu.  Yani aslında  geçmiş hala  Çınar  için  geçmemiş. Evinin önüne geldiğinde  o kötü manzarayla karşı karşıya  kaldı. Bir an  yanlış eve  geldim diye  düşündü ama  sonradan dışarıya atılan eşyaları  görünce  aklı başına geldi.  Evin önünde duran ev sahibinin yanına gitti ve neden eşyalarının  atıldığını  sordu.  Ev sahibi se  kirayı odemediklerinden dolayı evi boşalttığı  söyledi.  Elinde ne parası,ne de gidecek bir yeri olmayan Çınar  bir başına düştü yollara ...
Biraz yürüdükten  sonra bir grup sokak sanatçısı gördü.  O kadar susamış ve yorgundum ki neredeyse bayılacak gibi duruyordu. Dayanamayıp gitti ve şarkıcıların yanına ,bir kenara oturup dinlenmeye başladı.  Aklında her zamanki gibi yine katili olduğu ailesi vardı.  Biraz zaman sonra  müzik sesi bazı insanları onlara doğru çekti başlarında  onlarca insan toplanmaya başladı.  Kimileri şarkı söyleyenin kimileri ise sokak sanatçılariyla    birlikte  olduğunu zannettikleri Çınar 'ın  önüne attılar paraları.  Birkaç  şarkı sonunda insanlar dağıldı ve Çınar da kalkıp gitmek istedi. Ayağa kalktı ve önündeki paranın tümünü alıp şarkıcılara  verdi . Sanatçılardan biri ise  çocuğun halini görüp ona acıdı ve paradan az bir miktar alıp ona verdi. Bu para karşısında çok sevinen Çınar  adama teşekkür etti ve  yoluna devam etti. Biraz daha ilerledikçe sonra yol ikiye ayrılıyordu.  Bu yolun ikiye ayrılması ona bişeyi  hatırlattı.
Seneler önce kaza yaptıkları zaman da bir yol ayrımı olduğunu ve babasının sağ taraftan gitmeyi tercih ettiğini hatırladı. 
Bütün gün oynayarak  ve birbirlerini tanıyarak  geçti ve yavaş yavaş hava karardı. Çınar her gün bu delikten ,bu dört duvardan çıkacağı günü  düşünüyor ve burdan bir an önce kurtulmak istiyordu.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jan 10, 2017 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Çınar Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin