Black Eyed Kids. Vagyis Fekete szemű gyerekek. Ez egy "Urban legend" vagyis modern "városi legenda"
Az ilyenek sajátossága, hogy új keletű és főleg a civilizáció hatására keletkezett. Lényegük a rettegés persze, de a félelemkeltés olyan formáit használja ami csakis a modern időkben jöhetett létre.
Tehát... nem démonok, nem is szellemek, igazából nem nagyon lehet behatárolni vagy meghatározni őket (lévén kitaláció) mert ahogy jönnek úgy mennek is. Több vélt dokumentáció volt róluk egészen a 80'-as évekig visszamenőleg.
Mivel ők és a Slander man eléggé felkapottak lettek az elmúlt években, furcsamód megnőttek a találkozások számai.
A legenda: Egy vagy több durván 8-14 éves korú fiúk és lányok megjelennek többnyire este. Szinte mindig magányos embert vesznek célba, de kivétel nélkül olyat aki hazafelé tart vagy otthon van. Teljesen fekete szemük van, írisz és pupillák nélkül. az egész szemgolyó koromsötét.
Az elején nyugodtak, mondhatni rezignáltak(érzelemmentesek) és csak állnak, vagy nagyon lassan sétálnak. Ruhájuk időt múlt divatú, és/vagy rongyos, szakadt. Arra kérnek, azt akarják, hogy beengedd őket az otthonodba, vagy hazavidd őket.
Mikor a delikvens kb összeszarja magát, egyre agresszívebbek lesznek és már erőszakosan "kérik" hogy vidd vagy engedd be őket. Miután elmenekül, vagy bezárja az ajtót, elvben megmenekül az ember, de nagyon nagy terror és félelem lesz úrrá rajta még sokáig.
Az "áldozatok" nagyon erős, csontvelőt megfagyasztó, ősi rettegésről számoltak be. Mintha kiszívtak volna belőlük minden boldogságot és örömöt. (Háh! Tudtam! Kúúúrva Dementorok!) Egyszóval rettegés lett úrrá rajtuk. Nah most, ha egy ilyen creepy kölkökből álló csipet-csapat állna az ajtómban, teljesen fekete szemekkel és kérné hogy engedjem be őket...hát...nem...kurvára nem! Naná hogy nem!
A beszámolók alapján nem tesznek hirtelen mozdulatokat, nem próbálnak meg befutni, vagy bármi ilyen "gyermeki" tettet végrehajtani. Az engedélyünk kell nekik, és nem tudni mi lesz azzal a szerencsétlennek aki beengedi őket, mert többet nem kerül elő...
Egy 80'-as évek vége felé történt eset beszámolója alapján, egy idős férfi tartott haza. Már a liftben volt, mikor mellőle megszólította egy kicsi, kb 9-10 éves szőke fiúcska. "Hova tart?" kérdezte. Mikor az öreg mondta hogy haza, a fiú kedvetlen, letargikus lett és csak annyit válaszolt, hogy "Jó lehet ha van otthonod."
Az öregember, beszámolója alapján, félelmet és bánatot érzett, különösen mikor a kölök szemeibe nézett. Megkérdezte, hogy nincs otthona a fiúnak, szülei, vagy valami, de amaz nem válaszolt. Mikor felértek megkérdezte, nem mehetne-e be, de az öreg nemet mondott és otthagyta a liftben.
Több könyv is készült már azóta, amik megírásánál alapos kutatómunkát végeztek. (az eladás mindenek felett!!!) Kiderült, hogy nem is annyira városi legenda ez a legenda. Az ázsiai mitológiában is szerepel sok helyen egy "fekete szemű kislány" aki rossz szellem, vagy démon, de bosszút akar állni valakin és bekéredzkedik estére...
A legrégebbi eset, amivel párhutamot lehet vonni pedig jóval az írásos emlékek előtti. Durván 12000 éves templom, ami jelenleg a legrégebbi feltárt templom a világon. A templom a Göbekli Tepe, Törökország délkeleti részén helyezkedik el és többek között a Bábel torony is ott volt (Ateista vagyok, de attól még maga a torony létezhetett).
Az "Urfa man", egy fiatal embert ábrázoló szobor, aminek szépen megmunkált obszidián szemei vannak. Sokan akik látták a kiállított leletet, félelemről számoltak be mikor a szemébe néztek...
Konklúzió: Nyilvánvaló, hogy a szemük a leglátványosabb és legfélelmetesebb ismérvük. Nem véletlenül. Ha nem látod valaki szemét, tekintetét, de ő téged igen, az ösztönösen félelmet kelt az emberben. Tartja a mondás, hogy "A szem a lélek tükre." itt ez valószínűleg a lelketlenséget jelenti, illetve az érzelemmentesség is ezt sugallja.
Mikor az első Alien film kijött még a 70'-es évek talán vége felé, eredetileg a lénynek voltak szemei. De még a forgatás elején megváltoztatták, hogy ne legyenek, mert így félelmetesebb. És mennyire jól csinálták!
Tehát a fekete szemek azt sugallják, hogy ezek a dögök üresek belül. Ebből következnek a teóriák a neten (jópár), hogy mik is ezek és mit akarnak. Egyik ilyen, hogy valamilyen érzelmi vámpírok. Az erős érzelmekből táplálkoznak, de az otthon szentségét nem tudják megtörni, ezért kell őket behívni.
Viszont itt már több sebből is vérzik a sztori. Először is, ha az a céljuk, hogy behívd őket, miért néz ki a szemük úgy mint egy kibaszott fekete lyuk? Nyilván a gyermeki alak ezt a célt szolgálja, hiszen csak felnőttekre utaznak. De akkor miért van földöntúli rettegés körülöttük?
Minden beszámolóban egyezett, hogy rettegést éreztek az emberek. Ha egy lénynek az a célja, hogy a bizalmadat kihasználja, akkor a rettegéskeltés nem a legjobb taktika. Ebből következik a másik népszerű teória, hogy ők a negatív, vagyis a félelem, letargia, bánat és egyéb ilyen érzelmekből táplálkoznak.
Az egész arra megy ki, hogy bekaksizz és ők meg felszürcsölik az utolsó cseppig ezeket az érzelmeket. Ebben a verzióban viszont kb ártalmatlanok, hiszen elszívják a félelmet, generálják a félelmet, de nem bántanak...
Harmadik népszerű teória, hogy azért ilyen tökéletlenek a módszereik és azért van ennyi ellentmondás, mert ők valójában gyerekek. Valóban gyermeki intelligenciával gondolkodnak, mert (valószínűleg) azok voltak valaha. Azt hogy ők most démonok, szellemek, interdimenzionális lények... nos az nem derül ki.
Irodalmi: Ebből a szempontból a horror és a krimi ami szerintem szóba jöhet, de akár még egy romantikus történet is... bár ahhoz nagyon kell tudni. Nem ismert, hogy mi lesz azzal aki behívja őket, vagy hazaviszi, tehát bármit kitalálhatsz, ami jó.
Összességében egy aranyos városi legenda, ami a modern ember félelmeit vetíti kis és használja fel... szerintem. Wikipédián és egyéb oldalakon sok infó van róluk akit érdekelnek. :)
Nos ez volt az első rész. Tervezem a következőt, de ha szeretnétek kérni valamilyen lényt, csak nyugodtan! Kommenteljetek vagy privátban írjatok, hogy milyen lényről, vagy legendáról szeretnétek olvasni! ;)
YOU ARE READING
Grimoire Monstrum
General FictionTermészetfeletti lények és szörnyek története és legendái. A népi meséktől kezdve a már híres (hírhedt) lényekig minden van benne. Ismertető, mely segítséget nyújt neked az adott lény eredetével, történetével és a legpotensebb felhasználásával, egy...