Hoofdstuk 1

53 2 0
                                    

“Hee Vick, die jongens kijken naar je” zegt Esmee als Vicky naast hun komt lopen. “Ja het voelt alsof ze me al de hele dag volgen” Zegt Vicky als ze achterom kijkt. De jongens kijken geconcentreerd naar Vicky, maar gaan het lokaal in. Esmee en Vicky lopen door, als ze bij het lokaal aankomen. Noor zit al aan een tafel, met 2 stoelen vrijgehouden, als normaal. Ze gaan zitten en pakken hun spullen uit. Vicky zet dr tas op de grond en legt alles op tafel. “Waar is Valerie?” Vraagt Esmee aan Noor, die d’r shouders langzaam ophaald.”Ze stond er vannochtend niet” zegt Noor. Sebastiaan komt aanlopen en geeft een briefje aan Vicky. “Die moest ik aan je geven!” Zegt die en loopt weg. Vicky opent het briefje en ziet een tekening van 2 poppetjes die haar en Sjors moeten voorstellen. “Ha ha Sebas, heel grappig.” Zegt Vicky op een sarcastische manier en ze verkreukelt het papiertje. “Stiekem is het prille liefde!” Roept die naar Vicky. Ze kijkt hem bloedserieus aan en de docent sluit de deur. “Over prille liefde gesproken…” Hij begint de les en Vicky kijkt naar Sebastiaan. Hij knipoogt, maar krijgt een duw van een van de andere jongens. Vicky negeert het gedrag, en komt terug bij Esmee en Noor die druk zitten te fluisteren.

P.O.V. Vicky

Als ik zie dat hun aan het fluisteren zijn, en iets aan het overleggen zijn, draai ik bij, zodat ik naar het bord zit. Ik hoef dat gegiechel en geneuzel niet aan te zien. Ze kunnen erin stikken. Ik pluk wat aan mn shirt, die net iets te lang is, en ik hoor de deur opengaan “Sorry meneer, er was wat eehh.. voorgevallen zegmaar” Hoor ik Valerie zeggen. Ik kijk op en zie dat ze hierheen loopt. Hij kijkt een beetje verbaast maar gaat verder met de uitleg. Biologie is ZO saai. Die man heeft een bepaalde tik, waardoor je je niet kan focussen op de uitleg zelf, dus ik luister meestal alleen maar. “Haii.” Zegt Valerie als ze buiten adem naast me komt zitten. “Waar was je mann?” Zeg ik en ze begint te lachen. D’r witte tanden beginnen te stralen en dr ogen beginnne te glinsteren. “Wat?” Zeg ik als ze maar zo blijft kijken. “Vicky en Valerie, kunnen jullie je thee partijtje een andere keer houden, of inhalen in vrije tijd?” “Ik zeg het zo wel…” Fluistert ze en ik lach voorzichtig.

*Thuis*

“Haai pibbless!!!” Hoor ik Esmee heel hard achter me schreeuwen. Ik hoor Pibbles knorren en gegiechel van Esmee en Noor. “Iedereen wat drinken?” Roep ik en ik krijg een luide “JAA!” terug. Ik loop naar de keuken, en pak 4 glazen. Valerie, Esmee en Noor gaan aan de bar zitten en ik loop naar de koelkast. Ik pak de cola en hoor hun gesprek "Ja maar Sebastiaan is zo cute” ik loop naar de keuken en schenk de cola in. “Wie vindt Sebastiaan cute?” Vraag ik en Noor begint te giechelen. “Nee Noorr…. Niet Sebastiaann..” zeg ik terwijl ik echt baal. Waarom nou Sebastiaan? Dat ik echt de grootste loser ooit! “Heb je zn lach wel eens gezien?” Zegt Esmee en ze begint te giechelen. “Jongenss, ik heb een ideetjee” Zegt Valerie opeens. Ik geef hun allemaal hun glas en Valerie begint te praten. “Ja ik was vanmorge dus te laat, want ik had een kleine discussi enzo met mn moeder. Ik was al een beetje laat opgestaan perongeluk, en moest nog douchen. Dus om kwart voor 8 was ik klaar, en ik wil zo mn fiets pakken, maar doordat er een zeil in de schuur lag, lukte dat moeilijk enzo. Dus ik pakte dat zeil op, en dat bleek een tent te zijn. Toen kwam mn moeder want ik bleef best lang weg, want ik was aan het onderzoeken wat dat dus was. En toen vertelde ze dus dat de tent is waar mn moeder met dr vriendinnen soms in ging kamperen. Dus ik vroeg dus zo Mag ik dat ook? En… Het magg (: als jullie allemaal mogen, en het leuk vinden natuurlijk. We passen er allemaal in!” Valerie glimlacht, iedereen knikt, “Lijkt mij een goed plan! Gewoon met z’n viertjes, gezellig enzo weet je wel!” Zegt Noor en iedereen is het er mee eens.  We gaan kamperen…

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jan 18, 2014 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Alone.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu