bab 1*sebelum sumpahan*

25 2 0
                                    

   Namaku Lee min woo,umurku baru saja 20 tahun.Aku seorang yang kacak dan perempuan sentiasa mendekati aku serta meminta aku menjadi teman lelakinya.Ayahku Lee Shin min dan ibuku Kim min ah yang sangat sibuk dengan urusan perniagaan mereka.Aku adalah anak tunggal mereka dan mereka tak pernah mengambil tahu apa yang lakukan di belakang mereka.Aku mendapat gelaran playboy semenjak sekolah menengah lagi.Ramai senior dan junior perempuan terpikat dengan wajahku.Bah kan guru perempuan juga turut cair dengan wajahku serta senyuman ku.Aku bangga dengan wajah yang aku miliki kerana orang tua sememangnya sangat kacak dan cantik. Mungkin ramai yang menyangka aku seorang yang malas belajar dan tak pandai dalam pelajaran. Otak ku boleh dikategorikan genius,kerana orang tua ku sememangnya genius.Ayah ku mewarisi syarikat mendiang datuk ku dan ibu ku bekas ratu cantik dunia dan kini membuka salon kecantikkan. Ramai pelajar lelaki itu hati dengan penampilan ku kerana aku merupakan pelajar yang berada di kedudukan nombor satu di sekolah.Kelihatan ibu dan ayah sedang bersarapan,aku melangkah menghampiri mereka dan mengucapkan selamat pagi kepada mereka.

    "Selamat pagi mummy dan daddy,"
    "Selamat pagi,"
    "Mummy,saya pergi bercuti lah,"
    "Kat mana?nanti mummy uruskan,"
    "Kat pulau Jeju,"
    "Kenapa tak ke luar negara?,"
    "Cuti cuma seminggu je,"
    "Daddy akan masukkan duit belanja ya,"
    "Thanks mummy,daddy,i love u,"
    "We always love u to,"
   
    Macam mana?best kan orangtua aku.Duit sentiasa ada saja,tak pun kad kredit yang daddy bagi sebanyak 6 keping.Daddy dan mummy memang manjakan aku,sebab aku je anak dorang tu.Aku mempunyai 3 kawan yang memang satu kepala dengan perangai playboy aku ni.Kalau kat universiti myung he,kami berempat digelar the hot boy.Yang pertama namanya Yoo jin min,kedua pulak nama dia Park ji ha dan ketiga ni,Jang Hyun Soo.Kami berempat adalah anak kepada ahli lembaga pengarah kat tempat kami belajar.

   "Min woo,malam ni macam mana?,"
   "Macam biasa, jumpa kat club,"
   "Okey set,aku dengar ada awek baru,"
   "Biar betul Hyun Soo,"
   "Betul lah,Jin Min,"
   "Wow,aku pun ada bawa awek aku nanti,"
   "Bila kau dapat awek baru ni,Ji Ha?,"
   "Pagi tadi,selepas semalam aku break dengan Yura,"
   "Sebab apa kau break dengan Yura?aku rasa dia okey apa,"
   "She not virgin,"
   "Maksud kau?,"
   "Bengap juga kau ni Jin Min,"
   "Tak aku cuma nak tahu,kau dah tidur dengan dia ke?,"
   "Ya,aku dah test dia,tapi dia dah pernah tidur dengan lelaki sebelum aku!,"
   "Nampak nya kau terkena bekas orang lah Ji Ha,"
   "Bukan kau pun pernah pakai bekas awek aku ke,Hyun Soo?
   "Tu pun bekas awek kau tu gatal nak tidur dengan aku,"

    Aku pun pernah tidur dengan bekas awek aku dan aku juga pernah buat bekas awek aku hilang dara dorang.Tapi aku tak paksa dorang,mereka sendiri yang nak layan aku.Kadang-kadang kami berempat pernah tidur dengan awek masing-masing. Kami sentiasa pakai protection dan memberi pil perancangan awek yang ingin tidur dengan kami.Kami tak nak mereka mengandung nanti,kami masih muda lagi nak jadi ayah.Mummy dan daddy tak kisah aku nak balik pukul berapa.Kadang-kadang aku tidur kat hotel dengan perempuan yang aku jumpa kat club.Paradise hotel adalah salah satu kepunyaan daddy.Pekerja disana sudah sedia maklum dan sudah menyediakan satu bilik Suits khas untuk aku.Aku juga pernah tidur dengan salah satu pekerja hotel ni.

   "Wow!cantik betul badan dia ni,"
   "Kau pergi try lah,"
   "Ni Jin Min lah,"
   "Tapi siapa nak try dulu,kalau aku dapat pujuk dia,"
   "Kita buat macam selalu tu,oo som,"
   "Cantik!,"
 
     Jin Min berjaya memujuk perempuan tu untuk tidur dengan salah satu dari mereka.Han yul nama perempuan tu,kami berempat membawanya ke sebuah bilik yang sememangnya khas kami tempah bila masuk ke club ni.Jin Min mencabar Han yul untuk menggoda lelaki yang berada disekelilingnya. Han Yul menghampiri Hyun Soo dapat mula bertindak mencium bibir Hyun Soo,sambil tangannya meraba-raba tubuh Hyun Soo.Ternyata Han Yul berjaya mengoda Hyun Soo dan Hyun Soo mula meraba-raba peha Han Yul yang sudah terangkat sedikit.Ternyata Han Yul sudah biasa dengan perkara seperti itu.Mereka terkejut bila Han Yul mengatakan dia pernah melayan dua lelaki dalam satu masa.Han Yul mengeluarkan dua biji pil dan dia terus menelannya,kemudian dia meneguk wine yang ada di situ.Han Yul semakin bertindak liar setelah pil tadi menunjukkan kesannya.Ji Ha keluar dari bilik tersebut untuk mencari seorang lagi perempuan.Dia kembali ke bilik setelah membawa seorang perempuan. Han Yul meminta Jin Min untuk memberikan pil tadi kepada perempuan yang dibawa Ji Ha sebentar tadi.Perempuan tersebut terus menelan pil tersebut dengan meneguk wine yang dihulurkan oleh Ji Ha.Han Yul sedang melayan Hyun Soo,memanggil Jin Min mendekatinya.Mana kala Ji Ha sedang dilayan oleh Soo Ra sambil di perhatikan oleh Min woo.Akhirnya Min Woo meninggalkan kawannya yang sedang melayan nafsu mereka.Dia memandu pulang ke rumahnya dan dalam perjalanan dia terjumpa seorang perempuan yang sedang melambai ke arahnya.Ternyata perempuan tersebut adalah Yura bekas kekasih Ji Ha.Yura meminta Min Woo menghantarnya pulang ke apartment Yura.Min Woo menghantar Yura pulang kerana Yura kelihatan mabuk.Min Woo menyelongkar beg tangan Yura untuk mencari kunci pintu.Min Woo meletakkan Yura di dalam bilik yang terdapat gambar Yura.Min Woo menelan air liurnya,bila Yura menanggalkan bajunya satu persatu.Yura menghampiri Min Woo yang terkaku didepannya.Yura memulakan aksi menggodanya dan Min Woo mula terbuai dengan layanan Yura.Bunyi deringan telefon mengejutkan Min Woo dari tidurnya.

    "Min Woo kau kat mana ni?,"
    "Aku kat rumah seseorang,kenapa?,"
    "Kita jumpa kat kafe tengahari nanti,"
    "Okey Hyun Soo,macam mana semalam?,"
    "Fuh!dahsyat gila game yang Han Yul main kan tu,"
    "Tapi kau puaskan,walaupun dia bukan virgin lagi,"
    "Kenapa tak join Ji Ha kerjakan Soo Ra semalam?,"
    "Biarlah Ji Ha sorang,"
    "Semalam pun kami bertiga kerjakan Han Yul dengan Soo Ra,sampai 3 round,"
    "Okeylah jumpa nanti,"

   Yura terjaga dari tidurnya dan terus memeluk tubuh Min Woo yang tak berpakaian.Yura terus menyentuh junior Mim Woo dan mencium bibir Min Woo.Yura sememangnya meminati Min Woo sudah lama dan kini dia berjaya tidur dengan Min Woo.Yura bangkit dari tidurnya dan menuju ke bilik mandi.Min Woo masih lagi terlena,walaupun jam di dinding menunjukkan 9 pagi.Yura mengejutkan Min Woo dari tidur,kerana Min Woo mengatakan ingin pulang ke rumah sebelum jumpa dengan kawan-kawannya tengahari nanti.

    "Yura tak kisah ke tidur dengan saya semalam?,"
    "Tak,kenapa?,"
    "Mana lah tau,awak bencikan saya?,"
    "Saya dah lama minat kat awak,"
    "Bukan awak cintakan Ji Ha ke?
    "Cinta?saya cuma suka-suka je dengan Ji Ha,"
    "Kenapa awak tak marah bila Ji Ha tinggalkan awak?,"
    "Nak buat apa marah?,"
    "Saya tanya je,"
    "Hidup saya dah tak lama,"
    "Maksud awak?,"
    "Saya ada kanser otak tahap 4,so saya nak tunaikan hajat saya sebelum saya mati,"
    "Boleh saya tau?,"
    "Salah satunya,saya berharap saya dapat tidur dengan orang yang saya suka,"
    "Lagi?,"
    "Boleh tak awak tunaikan permintaan saya lepas ni?,"
    "Apa dia?kalau saya mampu saya akan buat,"
    "Saya nak awak akan selalu disisi saya,"
    "Kalau macam tu,saya cuba ya,"
    "Thanks sebab awak sanggup tunaikan hajat saya,"
    "Apa kata lusa awak ikut saja ke pulau jeju?,"
    "Betul ni?!,"
    "Betul lah,"
 
    Yura menghantar aku sehingga didepan pintu apartment nya.Aku dan Yura cuma sleeping partner dan kawan biasa saja.Aku berjumpa dengan mereka bertiga ditempat yang dijanjikan. Aku menceritakan semua nya,Ji Ha terkejut bila mendengar tentang penyakit yang di hidap oleh Yura.Mereka bersedia untuk mengembirakan Yura disaat akhir hidupnya.Hanya Yura saja yang tak kisah ditinggalkan oleh Ji Ha.Kalau bekas kekasih mereka,mesti menangis dan merayu-rayu supaya mereka tak ditinggalkan.

  "Korang bertiga nak ikut aku pergi pulau jeju tak?,"
  "Bila?,"
  "Lusa,aku nak bawa Yura sekali,"
  "Boleh juga,"
  "Kami bertiga akan ikut kau ke sana,"
  "Boleh juga cuci mata kat sana,"
  "Hyun Soo,awak ni,"
  "Kenapa pulak Jin Min?
  " Entah si Jin Min ni,"
  "Hyun Soo dan Ji Ha,kita kena gembirakan Yura lah,"

    Kami berlima pergi ke pulau jeju dengan bot.Pulau tersebut sangat cantik,Yura kelihatan gembira berada disana.Dia menjadi seperti ratu yang dikelilingi oleh pengawal diraja kerana sentiasa bersama Min Woo dan kawan-kawannya. Yura memegang kepalanya dan meminta Min Woo membawanya berehat.Min Woo panik dan membawa Yura berehat di hotel.Sementara yang lain berjalan-jalan disekitar pantai.Wajah Yura kelihatan pucat sekali.

  "Terima kasih sebab teman kan saya,"
  "Awak kan dah jadi kawan saya,"
  "Min Woo,awak kena hati-hati lepas ni,"
  "Maksud awak?,"
  "Awak akan di landa musibah,hanya cinta sejati yang mampu selamatkan awak,"
  "Yura,awak kan tahu saya macam mana orang,"
  "Walaupun awak playboy,tapi awak baik dengan saya,"

   Yura berharap agar Min Woo terhindar dari sumpahan yang dia dapat dari mimpi.Mereka tak tahu Yura boleh melihat sesuatu perkara yang akan berlaku sebelum ia terjadi.
 
   

sumpahan playboyWhere stories live. Discover now