Första dagen i skolan.

7 0 0
                                    

Kevins perspektiv

Jag vaknar upp utav att alarmet börjar ringa på mobilen. Jag drar sakta upp handen och börjar trött söka efter mobilen som ska ligga någonstans på nattduksbordet. Jag känner att jag kommer åt något som känns som min mobil som jag sedan råkar komma åt riktigt hårt så den ramlar ner på golvet. Jag får fram en stor suck.

Jag lyckas öppna mina ögonlock och ser mamma står vi dörröppningen. Solljuset börja lysa starkt så jag lyckas stänga ögonlocken igen.

Jag ber mamma stänga igen persiennerna så jag kan åter gå till att vakna upp. När hon väl har dragit ner persiennerna börjar jag se klarare. Jag sträcker på mig och drar mig upp ur sängen.

Jag tar sedan upp mobilen och drar ut laddaren och kollar klockan. Klockan är 7 på morgonen. Jag går med tunga steg mot min garderob och tar sedan fram kläder. (Finns på bild) sedan fortsätter jag gå mot köket.

Jag går mot kylskåpet och tar fram frukost. Jag tar det gamla vanliga, yoghurt, bär, honung, juice, banan och så gör jag en frukost smoothie på det. Jag tar fram mixern och lägger i alla ingredienser och börjar mixa. Jag tar min smoothie och går sedan till köksbordet. Medans jag dricker upp min smoothie så scrollar jag igenom alla mina sociala medier på mobilen.

När jag är klar med frukosten så går jag och fortsätter med rästen av min morgon rutin i badrummet. Jag tar tag i en liten handduk och torkar av mig under armarna och sätter på mig deo. Jag borstar sedan mina tänder och när det är klart tar jag lite vax och gnuggar in i händerna och rufsar till håret. Sist sprejar jag lite parfym och är därefter klar. Jag kollar mig i spegeln och granskar mig noggrant. (Finns bild på han)

När jag är klar med allt så tar jag upp mobilen och kollar tiden, klockan är 8 och bussen går halv. Jag börjar klockan 9 i min nya skola.

Jag går till hallen och klär på mig mina ytterkläder, tar sedan min ryggsäck. Jag sträcker efter mina hörlurar som ligger på byrån och kollar mig sedan en sista gång i spegeln. Jag fixar till håret lite och går mot min ytterdörr, när jag går ut hojtar jag till ett "Hej då".

När jag är utanför mitt hus så tränger jag in hörlurarna i telefonen och pluggar in öronsnäckorna i öronen. Jag går in på mobilen och sätter på min Spotify lista. Jag kollar en gång till på klockan på mobilen och den är nu tjugofem minuter över åtta och bussen går om en kvart.

Jag går med hastiga steg mot busstationen för det är rätt långt dit och jag vill inte riskera att missa den för det är ju min första dag i min nya skola.

När jag var framme vid busshållsplatsen så ser jag att bussen börjar närma sig så jag tar av mig ryggsäcken och letar efter mitt busskort som låg där i. Efter en stund letande så hittar jag kortet, bussen är nu framme så jag går mot bussen och klampar in. Jag lägger mitt mörkblåa kort på en ljusblå platta, den gav mig ett pip så jag kunde gå vidare. Jag fortsatte gå längre in i bussen och sedan satte jag mig ner på en av dom blåtyg mönstrade stolarna.

Efter en kvarts åkning och 9 busshållplatser så kommer min hållplats. Jag trycker på den röda stopp knappen. Jag väntar på att bussen ska stanna så jag kan resa på mig och kliva av. När jag har klivit av så åker bussen vidare och jag kan då se skolan som är på andra sidan gatan.

Skolan är svart och har tre våningar och har hur många fönster som helst, den har en sjukt stor skolgård med både lekparker och rökrutor och en massa annat.

Jag går mot övergångsstället och trycker på en knapp så jag kan gå över. När gubben blir grön så börjar jag gå mot skolan. När jag går in på skolgården så ser jag en massa ivriga barn som leker på alla klätterställningar, gungar på gungorna och tonåringar som står och snackar säkert en massa skit och röker i rökrutorna. Jag går vidare mot skolporten och går sedan in.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 16, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

GåvanWhere stories live. Discover now