Zor bir günün ardından herkes odasına çekilmişti. Bu gün Mary için bir balo düzenlenmişti. Kral James te yoktu zaten. Tüm iş Kraliçe Margeret
a kalmıştı. Yatağa girdi ve uykuya daldı. Son huzurlu uykusuydu.3 saat sonra
Gürültüyle uyandı Kraliçe Margeret. Leydi Kenna nın sesini duydu. "Herkes toplansin isyancılar saraya saldırıyor." Diye bağrıyordu Leydi Kenna. Kraliçe Margeret ' ta olayları duymuştu. Pencereden dışarı bakınca gözlerine inanamadi. Ingiliz üniformalı iki düzine asker sarayin kapısına dayanmıstı. Hızlıca giyinip herkesi taht odasında topladı. Tahta geçip leydilerine seslendi. " Hazırlıksız yakalandık ama hepinizi bu gün için eğitildiniz leydilerim. Iste şimdi bana olan sadakatinizi öğrenme vakti geldi . Eğer savaşmak istemezseniz sizi anlarım. Ama ben kanımin son damlasina kadar savaşaçağım. Sarayımi kimse benden alamaz. Benimle var mısınız?" Diye bağırdı Kraliçe Margeret. Leydiler hepbir ağızdan hazırız diye bağırdılar. Bu gece uyumak yoktu. Kral James Ispanya ya barış antlaşması için gitmişti. Askerlerde onunla birlikte gitmiştiler. Canan adası yüzünden çoğu asker yaraliydi zaten. Bir kaç asker kalmıştı sarayda. Ardından bir ses duyuldu. Sarayın kapısı kırılmıştı. İsyancılar içeri giriyorlardi. Kraliçe Margeret Leydi Kenna ya döndü ve" Mary de al ve git " dedi. Mary daha 8 aylıkti. Kraliçe Margeret Ingiltere varisiydi. Fransa ' yıda Kral James yönetiyordu. Mary hem Ingiltere hem de Fransa varisiydi. " Ingiltere ye Elizabeth in yanına götür onu eğer bana bir şey olursa Mary sana emanet Kenna" dedi ve ona sıkıca sarıldı. Kenna cocukluğundan beri Kraliçe Margeret ın yanindaydi. " Hizmetlerin için çok teşekkür ederim Kenna yolun açık olsun . Seni çok seviyorum " dedi ve kızını kucağına aldı. Sıkıca sarıldı ve onu belki son kez öptü. Sonra cebinden bir kolye çıkartıp boynuna taktı. " Bu kolye onun Fransa ve Ingiltere varisi olduğunu kanitlayacak" dedi ve onları gizli bolmeden geçirdi. Gizli bolmenin kapısını kapati. Sandığı açtı ve silahını çıkardı. Çok iyi ok kullanirdi. Kardeşi Elizabeth bu halini görse ona hem kızar hemde dalga geçerdi. Elizabeth Fransızları hiç sevmezdi. James le olan evliliğini hiç onaylamadi. Hep bir Fransız yüzünden öleceğini söylerdi. Belki öyle de olacaktı belki de olmayacaktı. Ama kızı ve eşi ile uzun süre yaşayacaktı. Eğer onları bir daha görmek istiyorsa her şeyi yapmaliyidi. Daha sonra Kralice Margeret oku çıkardı ve yayina yerleştirdi. Leydiler de hazırlanıyordu. Bazıları kılıçlarını bazıları mızraklarını bazıları ise baltalarinı aldılar. Bulundukları odanın kapısında kırılınca içeri giren isyancıya Kraliçe Margeret halletti. Kalabaliklardi. Bir kaç leydi yaralanmıştı. Diğerleri ise uykusuzluktan yorgundu. Kraliçe Margeret hala şaşkındı. Ingiliz askerleri nasıl olurda saldırıdı hala aklı almıyordu. Bu olayın içinde bi iş vardı ama neydi. Bu geceyi atlatırsa muhakkak bu konu ile ilgilenecekti. Bi kaç askeri daha hallettikten sonra fazlasıyla yorulmuştu. Leydilerinde durumu aynıydı. Karnına bir şeyin girdiğini hisseti. Sonra her şeyin akışı değişti. Kraliçe Margeret acı ile inledi. Karnından kılıçla yaralanmıştı. Kılıçın ucunda kuvvetli bi zehir vardı. Zehiri kanında hissetmesiyle düşmesi bir oldu. Leydilerde acı ile inledi. Hepsi Kraliçe Margeret başına dikilmisti. Savaşmak artık önemli değildi. Hepsi pes etmişti. Leydileri ve Kraliçe Margeret ı bir arabaya bindirdiler. Kraliçe Margeret çok yorulmuştu.Göz kapakları ağırlaşmıştı. Ölüm için erkendi. Pes etmeyecekti. Kızını büyüdüğünü görecekti. Gözünden bir kaç damla düştü. Uymak istemiyodu. Uyursa bir daha uyanamazdı. Kocasını görecekti daha. Ah James keşke burda olsaydın seni son kez görseydim keşke sana son kez seni seviyorum deseydim diye geçirdi içinden. Leydiler ağlıyordu. Hepside Kraliçe Margeret ı çok seviyordu. Yakınindaki leydiye döndü ve " On-ona s-söyle ben onu çok ama ç-çok sevdim. Tamam mı kızıma i- iyi baksın dedi. Bu sözlerden sonra leydinin ağlaması daha da şiddetlendi. Kraliçe Margeret son kez gökyüzüne baktı ve gülümsedi daha fazla dayanamayaçağını anladı ve gözlerini yavaş yavaş ölüme kapandı.
Devam edecek...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Reign
FanfictionSırlarla dolu bir tarih. Her açtığı kapıda tarihin gizemini öğrenen Mary bu seferde öğrenebilecek mi.... Bir gece saraya olan saldırı yüzünden mavholan hayatlar tekrar düzelecek mi... Kalbi kırık bir Kraliçe aşkı geri bulabilecek mi yoksa tamamen...