Eğitim

59 2 0
                                    

Hey dostum neredeyim ben.Gözlerim açıktı ama neden hiçbir şey göremiryodum.Uyandığım belliydi ama en son hatırladığım kadarıyla bir malikâneye giriyodum.Ama şimdi neredeydim?Hey!Sesimi duyan var mı?Bir ayak sesi gelmeye başladı.Ya neden hiçbir şey göremiyordum.Işıkları açın diye bir adam komut verdi.Sigorta kaldırılma sesi duydum ve elektrikler gelmişti.Benimle geliyorsun dedi.Oda aydınlanınca odanın etrafında göz gezdirdim ama ne odası ya burası hücre gibi bir şeydi resmen.O kadar güzel ağırlanmama rağmen neden şimdi böyle olmuştu.Adamla beraber yürümeye devam ettik geldiğimiz yer en üst katta başka bir odaydı ama büyüktü.İçeride 9 kişi vardı.Adam bana siz şimdilik 10 TİMİ olacaksınız dedi.Aramıza hoş geldin dedi.Aralarından bir abi neden bu çocuk dedi.Biz öyle karar verdiysek öyle olur dedi.10 Timi olarak uymanız gereken kurallar şunlar dedi ve saymaya başladı.10 Timi tamamen özel bir timdir ve bu timin hakkında  konuşmak kesinlikle yasaktır.Sabah akşam psikolojiniz burada bozulmasın diye sizi arada salacağız ve size dinlemek için mikrofon takıcağız dedi.Dışarıda normal arkadaşlar gibi takılacaksınız fakat 10 kişi çok dikkat çekebileceğiniz için en fazla 3 kişi beraber bir şeyler yapabileceksiniz dedi.Bizim size verdiğimiz talimatları eksiksiz yerine getireceksiniz ve soru sormayacaksınız anlaşıldı mı dedi.Hep beraber anlaşıldı dedik.

Eğitim 5 yıl sürdü.5 yılda her gün 8 saat kodlama öğrettiler bana.Pratik yapa yapa artık her türlü programı kısa sürede yazabilecek;neredeyse her sisteme kısa sürede sızabilecek kadar gelişmiştim.Ayrıca haftada 10 saat profesyonel boks dersi almıştım ve profesyonel boksör olmuştum.Reflekslerimi canımı acıta acıta geliştirmişlerdi.Yıllar sonra ilk işiniz diye bize emir verildi.Siteler bunlar ve bugün içinde hacklenecek siteler denildi.Hepsine zarar vermemiz isteniyordu.100 kadar site vardı.Her birimize 10 site düşüyordu ve bu yaklaşık bir saat sürmeyecek bir olaydı.Sitelerin veritabanlarına yıllarca beraber yazdığımız işlemciye girip bu virüsü çalıştırdığımızda ne olursa olsun müdahale edilse bile sistemde hiçbir bilgi bırakmayan bir virüstü.Yıllarca yazmıştık ama gerçekten kolay olmamıştı.Bu sitelere bunlardan yerleştirdik ve 100 sitenin içinde önemli hiçbir şey kalmamıştı.128 bit olan,çok güvenilir alışveriş yapılan siteleri bile hacklemiştik ama hiçbir kişinin kredi kartını çalmadık.Biz kötü ama iyi bir hacker grubuyduk.Yani en azından şimdilik bizden hiç kimsenin kredi kartına dokunmamızı istediler.Biz aslında ne kadar güvenilir sayılan sistemlerin aslında ne kadar basit bir güvenliğe sahip olduğunu ve güvenliği geliştirmeleri için sitelere uyarı bırakmıştık resmen.E o zaman sitelerin içine niye hasar verip hiçbir şekilde bilgi bırakmadınız diyor olabilirsiniz.O yazılımın üstüne değil de sil baştan kodlanması gerektiğini bildiğimiz için hasar verdik.Aslında bir nevi iyilik yaptık sitelere.Akşam televizyonlara çıkmıştık.Bütün polisler bizi arıyor olmalıydı.Ama o kadar iyi gizlenmiştik ki bizi bulamazlardı.Siteye saldırmadan önce bir sürü sunucunun içinden geçtik ve siteden çıkarken sunuculardan giriş bilgilerimizi sildik.Polis ulaşsa bile son girdiğimiz sunucuya ulaşır onda da hiçbir bilgi bulamayınca peşimizi bırakmak zorunda kalırdı.Peki neden hiçbir sistem güvenliği uzmanı çıkıp bizi savunmuyordu.Aslında onlara iyilik yaptığımızı niye savunmuyorlardı.İşte insanlar hep ezber yaptıkları yerleri bilince demek ki böyle oluyordu.Sistem güvenliği uzmanı olup nasıl olsa para alıyoruz uluslararası güvenlik kodlamasına uysun yeter diyerek iş yapıyordu bunlar.Hiçbiri parasının hakkını veren bir insan değildi.Olsaydı TV'de konuşurken görürdük ama bizi suçlayan insanlardan başka bir şey göremiyorduk.

İnsanlar böyledirler bazen iyilik yaparsınız ama göremezler.Çünkü sizin en son yaptığınız şeye bakarlar.En son sözlerimizle bir çok insanı kırmış olabiliriz ama belki de kırdığımız kişinin acı çekip büyümesini ve büyüdükçe bizi daha çok anlamasını istiyoruzdur.Sonuçta dostlar birbirlerinin iyiliklerini isterlerdi.Bilerek kıranlara lafım yoktu tabi.

HACKERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin