Bismillah.
Teşkilatın nasıl çalıştığını anlamamız için öncelikle Devlet - i Ebed Müddet felsefesini iyi kavramamız gerekir. Bizim Devlet kuran , bu devleti yaşatan ve bu devlet yok olmaya doğru giderken bu devletin yerini alacak devletin zemini hazırlayan bir teşkilatımız ve yapımız var !
Selman Kayabaşı ' nın ortaya attığı fikire katılıyorum. Daha doğrusu Devlet - i Ebed Müddet felsefesinin bize anlattığı ve bize gösterdiği fikirleri savunuyorum. Peki nedir bu fikirler :
- Genellikle bütün tarihçilerimiz bize şöyle anlatır. " Osman Bey , Osmanlı ' yı , Mustafa Kemal ' de Türkiye Cumhuriyeti ' ni kurdu. Halbu ki Devleti Ebed Müddet fikrini savunan analizcilerimiz yani Devlet dayalı düşünen analizcilerimizin görüşü şudur. " Osman Bey , Osmanlı Devletinin kurulma aşamasının , Mustafa Kemal 'de , Türkiye Cumhuriyeti'nin kurulma aşamasının son noktasıdır! "
Bakınız. Selçuklu Devleti , Moğol istilasına uğrayınca , Anadolu ' da bölge beylikler kuruldu. Her beylik kendi bölgesini savundu, korudu. Aynı olayı Osmanlı Devleti ' nin sonlarına doğru Kuaviye Milliye adı altında görüyoruz. Bunların hepsi birer tesadüf mü ?
Bakınız. Mustafa Kemal , Samsun ' a çıktığı vakit , Osmanlı Genelkurmay ' ı , Kâzım Karabekir ' e bir mektup gönderiyor. Sultan Vahidettin imzalı !
" Mustafa Kemal tarafımızca orduyu teftiş etmekle görevlidir. Valiler ve komutanlar ona biat edeceklerdir. " bu ilk emirdir. Son emir ise " bir gün tarafımızca tutuklanma emri çıkarsa bunu uygulayacaksın. " ancak şu nokta çok önemli :
- Birinci emrin altında bir dipnot bulunur. Orada der ki " Bu bizden size gelen son emirdir. Bundan sonra gelecek emirleri dinlemeyeceksiniz " burdan iki şey çıkıyor :
- Osmanlı Devleti yıkılma aşamasına gelmiş ve Vahidettin dahi herkes yeni bir devletin kurulacağını ve bu devleti Mustafa Kemal ' in yöneteceğini biliyordu. Üstte ne yazdık , Teşkilat devlet yıkılırken yeni devletin zeminini hazırlayan yapılanmadır. Ne yazık ki tarihçilerimiz bu belgeleri gün yüzüne çıkarmıyor !
Tarihin sıfırdan yazılmasını savunuyorum. İsmet İnönü ' nün yazdığı tarihin ne kadar safsata olduğunu bir örnekle açıklayalım.
İsmet İnönü bir ensüti açılışında şöyle konuşma yapıyor. " Biz kuaviye milliye hareketini başlatarak Osmanlı ile savaştık. Böylece Türkiye Cumhuriyetini kurduk. "
- Peki İsmet Paşa bunları söledi. Kuaviye Milliye Hareketi madem Osmanlı ile savaştı. Kuaviye Milliye zamanında Osmanlı Harbiye Naziri yani Milli Savunma Müsteşarı İsmet Paşa , Bakanı ise Fevzi Çakmak Paşa ' dır. Demek ki kuaviye milliye sizle savaştı !!!Lozan ' dan önce Lozanı imzalamayız diyen Kuaviye Milliye komutanları İsmet Paşa tarafından meclisden atıldı. Meclis artık İsmet İnönü ' nün kontrolünde idi. Damat Ferit Paşa ' ya hain diyen İsmet İnönü Lozan ' dan bir gün sonra konuşmaması için Damat Ferit ' i öldürdü. Haim Nahum desteğiyle Mustafa Kemal ' e paralel bir güç oluştu. Mustafa Kemal oyunu anladığında İsmet Paşa ' yı azl etti. Ama çok geçti. Ve Mustafa Kemal öldürülür.
Tarihi yeniden yazdıracak belgeler var. Zihinsel Devrim ile 9 - 10 yıl sonra bu gerçekleşecek.
Daha çok anlatılmayan gerçekler var. Takipte kalın!
- Mir Akbey