5.

429 36 11
                                    

Przykładowe imiona do bierzmowania.
Święci #A

Adrian: Patron strażników więziennych.

Afra: Patronka dusz zaniedbanych, kobiet pokutujących.

Agapit: Patron ciężarnych kobiet.

Agata Sycylijka: Patronka Sycylii, Katanii, sztuki, artystów, kominiarzy, nianiek, ludwisarzy, karmiących matek, w chorobach piersi, pielęgniarek.

Agnieszka Rzymianka: Patronka młodych dziewic, czystości, narzeczonych, dzieci, panien, ogrodników.

Akwilin: Patron tragarzy.

Albert Wielki Biskup: Patron zakonów Albertynek i Albertynów, górników, studiujących nauki przyrodnicze, uczonych, plastyków, teologów.

Aleksy Rzymianin: Patron licznych zakonów, ubogich, żebraków, włóczęgów, pielgrzymów, wędrowców, orędownik podczas trzęsienia ziemi, suszy, złej pogody, w czasie epidemii i plag.

Alfons: Patron zakonu Redemptorystów, adwokatów, osób świeckich, spowiedników, teologów.

Alojzy Gonzaga: Patron Mantui, młodzieży studiującej

Ambroży: Patron Bolonii, Mediolanu, pszczelarzy, woskarzy.

Anastazja: Patronka tkaczy, cenzorów.

Anastazy Perski: Patron złotników.

Anatol z Laodycei: Patron matematyków.

Andrzej Apostoł: Patron prawosławia, Słowian (szczególnie obrządków wschodnich), archidiecezji warmińskiej, Austrii, Bułgarii, Burgundii, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Rosji, Sycylii, Szkocji, Bordeaux, Brescii, Brugii, Hanoweru, Neapolu, Rawenny, małżeństw podróżujących, podróżnych, żeglarzy, rybaków, rzeźników, sprzedawców ryb, orędownik zakochanych, wspomaga w sprawach matrymonialnych i wypraszaniu potomstwa.

Andrzej Bobola: Patron diecezji pińskiej, wileńskiej, łomżyńskiej, płockiej i warmińskiej, białostockiej, drohiczyńskiej, łomżyńskiej, kolejarzy.

Anna: Patronka diecezji opolskiej, miast, Hanoveru, kobiet rodzących, matek, gospodyń domowych, piekarzy, wdów, położnic, ubogich robotnic, stolarzy, górników kopalni złota, młynarzy, powroźników, żeglarzy.

Antoni Padewski: Patron Włoch, Padwy, Lizbony, Padeborn, Splitu, zakonów: Franciszkanów, Antoninek oraz wielu bractw, dzieci, górników, małżeństw, narzeczonych, położnic, piekarzy, ubogich, podróżnych, ludzi i rzeczy zaginionych.

Antoni Wielki: Patron wikliniarzy, świniopasów, osób z chorobami skórnymi, zakonu Antoninów, dzwonników, chorych, rzeźników, wędliniarzy, szczotkarzy, ubogich. Orędownik w czasie pożarów. W ciągu wieków wzywano go podczas epidemii oraz chorób skórnych.

Apolonia: Patronka dentystów, stomatologów.

Arnold z Arnoldsweicler: Patron śpiewaków.

Arnulf: Patron młynarzy, piwowarów.

Augustyn: Patron zakonu Augustianów, kanoników regularnych, Magdalenek, Kartaginy, drukarzy, wydawców, teologów.

Autbert: Patron piekarzy.

Wiara✔Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz