"Hazel! Sta op! Vandaag is een belangrijke dag! Hup, het ontbijt staat al klaar!" Ik kreun. Veel te vroeg om op te staan als je het mij vraagt. Half zeven. Na een feestje dat tot één uur 's nachts duurde. Lekker dan. "Hazel Feline Sherphed! Je bed uit! Nu!" " Ja, ik kom al!" Roep ik naar mijn moeder. Ik kom versuft mijn bed uit. Misschien had ik gisteren toch een uurtje eerder naar huis moeten gaan. Te laat, ik kan de tijd niet terugdraaien. Helaas.
Goed, wat doe ik aan? Nog zo'n ding. Het valt ook allemaal niet mee. Ik lach om mijn eigen gedachte. Slechte humor die ook heb.
Oké , focus nu. Ik pak een mintgroen jurkje uit mijn kast dat boven wat nauwsluitender is en beneden een beetje uitloopt. Ik doe er mijn witte open hakken bij aan. Oké, that's done. Nu mijn haar. Ik maak een losse vlecht en laat die over mijn rechterschouder hangen. Ik breng een beetje mascara aan op mijn wimpers, en doe een beetje roze lipgloss op. Ik voel mijn maag knorren. Let's have some breakfast.Als ik beneden kom zie ik de tafel vol staan met allerlei lekkers. Worstenbroodjes, Kaiserbroodjes, witte bolletjes, zacht gekookte eitjes, "Hazel, blijf je daar de hele dag staan kijken? Dan begin ik alvast aan mijn ontbijt." Zegt mijn vader. Snel ga ik aan tafel zitten en val ik aan op het eten.
"Onno en Feline halen ons om 8.00 op, zorg je dat je dan klaar bent?" Vraagt mijn moeder. "Ja, komt goed mam." Zeg ik. Onno en Feline zijn mijn opa en oma, van mijn moeders kant, ze halen ons op om naar het W.E.A.F. College te gaan. Mijn school. W.E.A.F staat voor Water Earth Air Fire. We leren daar de basis van het beoefenen van een element, zoals lucht, aarde, water en vuur. We zitten drie jaar op het W.E.A.F. College, en na die drie jaar moeten we kiezen in welk element we ons willen gaan specialiseren. Als je voor bijvoorbeeld vuur gekozen hebt, ga je naar Vulkanos City. Een plaatsje in het westen van het land, waar een hele grote vulkaan staat. Daar leer je dan met vuur te werken, hoe je vuur uit je handen kan laten komen, hoe je zelf in vuur kunt staan, en zelfs hoe je vuur wordt! En voor de andere elementen zijn er ook zulke plekken. Vandaag is Preparation Day voor de leerlingen die aan hun laatste jaar beginnen. Waaronder ik. We worden vandaag voorbereid op ons laatste jaar, en er wordt uitleg gegeven over hoe we moeten kiezen in welk element we ons gaan specialiseren. Mijn Ouders en mijn Opa en Oma gaan mee. Ubele, mijn tante, komt op mijn zusje May passen. Zij heeft nu een dag vrij. Lucky bastard.Na het ontbijt poets ik mijn tanden, werk ik mijn lipgloss bij en pak ik mijn tas in. Om kwart voor acht ben ik klaar. Dan pak ik mijn boek en lees ik nog even tot mijn opa en oma er zijn. Om precies acht uur gaat de bel. "Ik ga wel!" Roep ik naar mijn moeder die haar haren nog even goed doet. Ik loop naar de voordeur en doe open. "Dag lieverd!" Zegt mijn oma gelijk. "Heb je er een beetje zin in? Ach, wat zie je er mooi uit!" "Bedankt, u ziet er ook mooi uit." Zeg ik tegen haar. "Hallo Hazel, beetje goed geslapen?" Vraagt mijn opa. "Ja hoor, prima." Zeg ik. Beetje kort, denk ik er achteraan.
Mijn opa en oma lopen naar binnen en mijn moeder komt naar ze toe. "Wat fijn dat jullie konden komen!" Zegt ze. "Dylan! Onno en Feline zijn er!" Roept ze vervolgens naar mijn vader. "Ik kom er aan Yentl!" Hoor ik mijn vader terug roepen.Wanneer mijn vader ook klaar is laden we de auto in. We hebben alle tassen in de kofferbak gedaan, en ik zit nu achterin in het midden. Mijn moeder zit rechts van me, en mijn oma links. Mijn vader rijd, en opa zit op de bijrijdersstoel. Lekker krap. Maar goed, over een klein halfuurtje zijn we er al.
JE LEEST
Experiment
FantasyDit boek gaat over Hazel Feline Sherphed. Ze zit in haar laatste jaar op het W.E.A.F. College. Dit jaar moet ze gaan beslissen in welk element zij zich gaat specialiseren. Maar dan komt er een onverwachte kans op haar pad. Zal het Hazel lukken die k...