part1

105 1 2
                                    

Petang ini agak tenang dan indah. Sesusuk tubuh kecil berjalan kedapur untuk membuat minuman sambil menyanyi-nyanyi kecil. Suaranya cukup merdu. Tiba-tiba ada suara dari luar rumahnya memberi salam. "Assalammualaikum...Mimie mak ni.. Bukalah pintu" panggil puan Hayati kepada puteri tunggalnya, Mimie Hariesya. "Ye mak.. Mimie datang ni"sambil membawa minuman yang dibuatnya ke ruang tamu. "Eh.. Lambat mak pulang harini.. Selalunya awal" kata Mimie. Puan Hayati hanya tersenyum memandang muka anaknya.Mimie membawa ibunya masuk kedalam rumah untuk minum petang bersama-sama.Puan Hayati melihat wajah anaknya yang kini berusia 16 tahun itu dan berbisik dalam hati kecilnya"wajahmu saling tak tumpah seperti ayahmu Mimie".Sayu sekali hati Puan Hayati apabila melihat wajah anaknya yang membuat dia teringat akan arwah suaminya. Setitik air mata mengalir dipipi tua itu. Mimie yang sedang menjamu airnya terlihat akan ibunya mengalirkan air mata lantas berkata "mak.. Kenapa ni.. Mak okey ke.. Mak pening kepala..?😓😓"risau dengan nada suara yang kerisauan. Puan Hayati tersedar dari lamunannya terus menyeka air mata dipipinya dan menjawab soalan anaknya"mak tak ape-ape.. Cuma mata mak ni hah..masuk habuk..sikit.. 😊"senyum Puan Hayati. Mimie tidak berpuas hati dengan jawapan ibunya itu dan bertanya lagi"betul mak tak ape-ape ni? "Puan Hayati menjawab dengan lembut"betulll.. mak tak ape-ape.. Percayalah dengan mak ye.. 😊".Mimie pun berasa agak lega setelah mendapat jawapan kedua dari ibunya"baik lah kalau mak tak ape-ape.. Mimie nak pegi mandi andthen nak buat homework lagi.. Kalau ade perlu ape-ape..mak panggil Mimie jerr ye.. ".puan Hayati berkata lagi"ye sayang.. Nanti mak panggil kalau mak ade perlu apa-apa dari kamu."

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 23, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Aku Ke Kau?Where stories live. Discover now