[5]

9 3 2
                                    

Setelah Juri2 membuat keputusan, mereka dibenarkan untuk berehat.

Taehyung memegang tangan Nayeon.

"Taehyung.. kenapa ni?" Soal Nayeon. Taehyung terus menarik ke sebuah bilik ini. Jimin hanya melihat tanpa menghalangnya.

"Kau! Kau ditahan!" Jerit Taehyung setelah melepaskan tangan Nayeon.

"Ditahan? Apa maksud kau?"

"Aku ada sebuah janji!"

"Apa maksud kau ni ha? Aku tak faham. "

"Kau ditahan oleh aku! Dan! Kau perlu berjanji dengan aku! Kau tak boleh mendekat dengan si dungu tu! I mean Jimin! "Taehyung memagang kedua2 bahu Nayeon menggunakan kedua2 tangannya.

"Aku! Suka! Kau!"

Nayeon terdiam seketika. Tanpa sedar, disebalik pintu bilik itu adanya Jimin. Dia mendengar semuanya. Tiba2 Min Hye meminta semua peserta berada disana. Nayeon melepaskan tangan taehyung yg berada di bahunya. Lalu dia meninggalkan Taehyung keseorangan.

"Nayeon! Sini sini!" Jerit Jimin sambil melambai tangannya ke arah Nayeon. Nayeon tersenyum lalu menuju ke arah Jimin. Tetapi langkahnya dihentikan oleh Taehyung.

"Ingat janji aku tu. Kalau kau masih lagi mendekati si dungu tu, aku akan..." belum sempat  Taehyung menghabiskan ayatnya, Kelihatan lubang hidung Jimin yg berada di hadapan Nayeon. Dia memegang tangan Nayeon lalu menariknya ke tempat duduk yg dijaga Jimin. Sekali lagi perasaan Taehyung terasa geram.

'Mungkin ini baru permulaannya, aku akan kerjakan kau lebih lagi, jimin' Cakap Taehyung dalam hati lalu menggenggamkan tangannya.

☆¤☆¤☆¤☆¤☆¤☆¤☆¤☆¤

"ok2. Semua peserta sila duduk. Juri2 akan mengumumkan pemenangnya sebentar lagi. Ttapi anda dikehendaki berada di sebelah pasangan anda. " MinHye memberi arahan. Tiba2 Jimin memegang tangan Nayeon.

"Its okay. Kita mesti akan menang " Jimin menyelipkan sebelah matanya. Nayeon tersenyum. 'Kyeopta' Cakap Nayeon dalam hati.

♡¤♡¤♡¤♡¤♡¤♡¤♡¤♡¤♡¤♡¤

"Pemenang ketiga ialah pasangan JeongNa! Sila kehadapan utk mengambil hadiah! " MinHye mengumumkan pemenang ketiga. Hati Jimin dan Nayeon makin berdebar. Semakin lama berdebar makin lama tangan mereka dipegang erat.

"Pemenang kedua ialah pasangan Hyuna! Tahniah!"

"Dan pemenang pertama ialah ...... pasangan........" Hati Jimin makin berdebar dan akhirnya mereka memenangi tempat pertama! (Congrats to them!) Mereka berdiri dan menuju kehadapan utk mengambil hadiah dengan perasaan banggga dan gembira. Tetapi.. Taehyung terasa sangat sakit hati. 'Jimin kau memang! Kau suka ambil perempuan kempunyaan aku! I hate you Jimin!' Itulah Taehyung bercakap didalam hatinya.

☆¤☆¤☆¤☆¤☆¤☆¤☆¤☆¤☆

"Yey! Kita berjaya! Mwahahahaha! Aku dapat memewaskan semua kakak senior aku mwahaha. "Jerit Nayeon gembira sambil mengangkat hadiahnya.

"Ciss.. ini pun sebab muka kau yg cantik dan comel tuuu" Puji Jimin lalu menepuk bahu Nayeon.

"Yelahtu? Kau yg makeup aku! So kaulah yg menang!" Nayeon mempuji Jimin.

"Hehe.. walaupun aku lelaki aku tetap king of makeup! "Jimin mengangkat tanganya keatas.

"Mwahahaha. " Nayeon tergelak kecil. 'Aduh terasa berat pulak hadiah ni. Aduhh.. duhh..' Nayeon mula terasa berat. Beg sudahlah berat tambah pula sebuah hadiah ni pulak memang beratlah. Tetapi Jimin tidak menyedarinya. Makin lama , pengimbangan Nayeon makin senget. Dan makin lama Nayeon tertolak Jimin ke kiri.

Bush! Tetiba Nayeon terlanggar Jimin. Mereka terjatuh sama2 dan gelak sama2. Teytapi tidak sedar pula bibir mereka hampir bersentuhan.

Tiba2 mereka tersedar bibir mereka hampir bersentuhan. Mereka berdua berhenti gelak. Tiba2 Jimin mendekatkan bibirnya perlahan-lahan. Nayeon tidak berbuat apa2 dia hanya memandang bibir Jimin dan jantungnya berdegup kencang. Bibir mereka bersentuhan. Dan mulalah mereka bercium-ciuman.

"Yah! Kau berdua! "Tiba2 Taehyung muncul. Nayeon dan Jimin berhenti bercium dan memandang Taehyung serentak.

"TAK GUNA KAU JIMIN! NAYEON! KAU PUN SAMA! KAU MENGINGKARI JANJI AKU! " jerit Taehyung lalu air matanya terjatuh.

Tbc..

"Wait.."Where stories live. Discover now