Cuaca hari ni agak cerah. Semua pelajar sekolah sudah memulakan persekolahan mereka pada hari tersebut.
Semuanya bersemangat hendak memulakan hari pertama di sekolah setelah cuti selama sebulan lebih. Tetapi ada juga yang tidak berapa suka.
Orang itu termasuklah Shin Jun. Pagi pagi lagi dia terpaksa berdiri macam tiang bendera di hadapan pagar sekolah.
Semuanya kerana dia dipaksa oleh rakan baik dia sendiri merangkap ketua pengawas di sekolah XOXO High School untuk bertugas di situ. Sebagai pengawas yang menjaga pagar sekolah dan menahan mana-mana murid yang datang lambat.
'Hiiish dia ni lah dah tahu aku benci buat kerja ni tapi suruh jugak kenapa. Mentang² aku kalah main osom korang boleh buli aku buat kerja ni' bebel Shin Jun dalam hari
Panas je hati dia memikirkan perkara semalam. Langsung tak masuk akal untuknya. Mana tak panas. Hari pertama sekolah dah kena bakarkan kulit dibawah matahari semata-mata untuk bertugas.
Kalau ye pun agak-agak lah, ni hari pertama kot. Tak kan ada murid yang akan datang lambat ke sekolah pada hari pertama?
Betul tak? Diorang saja je nak kenakan Shin Jun sebernanya. Ye lah kata hari pertama ke sekolah boleh pulak dia bangun lambat.
Pastu boleh malas-malas pulak. Hah! Kita kasi dia duduk kat tengah panas biar dia jadi bersemagat sikit.
Shin Jun memandang jam ditangannya. Masih ada 20 minit sebelum mulanya perhimpunan pada pagi tu.
Broovvvv
"Ommo" terkejut dia apabila suasa yang damai itu tetiba dicemari dengan bunyi yang menyakit kan hati. Shin Jun memengang dan mengurut sedikit dadanya untuk memberi semagat.
Bunyi enjin motor superbike yang memasuk kawasan sekolah masih kedengaran. Shin Jun melihat pelajar-pelajar lelaki yang mem-parking motor mereka di tempat meletakkan motorsikal.
"Poyo je lebih" bisik Shin Jun.
Tak lama selepas itu, tempat itu dikeremungni oleh beberapa pelajar perempuan. Suasana pun bertambah riuh dengan kehadiran mereka.
"Termenung apa tu. Ni mesti sebab kau tengah fikir pasal aku kan."
Tersentak Shin Jun dengan suara yang menegurnya. Lantas di pusingkan badannya menghadap tuan punya suara itu.
Apabila terpandang gerangan yang bersuara itu. Terus mukanya bertukar masam. Dia tidak berapa suka dengan kehadirian namja itu.
'Menyasal pulak aku pusing'
"Aik? Mulut kau tu kenapa dah mengalahkan muncung itik dah aku tengok" katanya dengan ketawa kecil di bibirnya pada akhir ayat tadi.
Shin Jun memandang geram pada namja yang berada di hadapan dia. Elok saja dia bersandar pada motor berkuasa tingginya itu.
'Jangan layan dia. Sabar. Abaikan je dia' bisik hati Shun Jun.
Dia menahan amarah dia dari marak. Terus dipalingkan muka menghadap arah lain.
"Orang kata kalau orang tu diam manaknanya betul. Jadi betul lah apa yang aku teka tadi. Yang kau rindu aku." katanya lagi.
YOU ARE READING
SuperNatural Mate //On Going//
VampireBukan kita je yang hidup di dunia ni.Tanpa kita sedar sebernanya kita berkongsi dunia bersama dengan benda yang tidak dapat dijelaskan dari segi logik. Supernatural? Yes, mereka lah yang turut ada di dunia ni dan kita semua berkongsi dunia sama. Ma...