Bab 3

432 37 21
                                    

Kendengar suara gelak ketawa para pelajar di sebuah kelas yang tebiar di belakang sekolah. Dulunya kelas tu digunakan jika ada mana-mana guru yang mahu melakukan kelas tambahan. Di kira kelas tu kelas sampinganlah untuk sekolah.

Tapi sekarang tidak digunakan lagi kerana sebuah bilik yang lebih selesa telah dibina di sebelah taman sains sekolah. Jadi tempak tersebut telah dikosongkan dan tiada siapa lagi yang menggunakanya. Ada pula beberapa pelajar mengambil kesempatan dengan mengubah tempat itu dan dijadikan sebuah tempat bagi mereka untuk melepak.

"We aku lapar~~ Mana Jungkook dengan Jimin?" Hoseok mula merengget. Perutnya sengaja dipengang bagi membuktikan dia sedang lapar.

"Diorang ni beli makanan ke proses makanan ni~~" ayat yang pelik-pelik mula keluar dari mulitnya. Namjoon yang berada di sebelah Hoseok mula tak tahan dengan perangai dia. Lantas diangkat tangannya mahu meluku kepala Hoseok.

PAK!!!!

Tapi sebelum tangan mendarat di sasaran ada tangan lain sudah melakukan apa yang baru sahaja dia mahu lakukan.

"A-Appo. Apa Jin hyung ni~~ sakit tahu tak" laju sahaja dia menggosok kepalanya. Mungkin kepalanya sudah benjol.

Ceh kena ketuk sikit je. Acah je lebih dia tu. Dasar overacting Hoseok ni. Siapa lah nak ambil dia buat suami kalau macam ni lah perangai dia. Jap---jap ada ke orang nak dia-_-

"Memang bagus tindakan kau hyung aku sokong kau." Taehyung dengan perangai lahanat dia pergi menghasut Jin.

'Tch dasar kawan tak guna.' kutuk Hoseok.

Tap tap tap

Bunyi tapak kasut yang menghala kearah mereka kendengaran. Bunyi itu semakin menghampiri tempat mereka.

"Hah! Tu mesti mereka!" jerit Hoseok girang. Dapat lah dia makan. Siapa yang tak suka makan kat dunia ni. Mesti semua suka makankan.

Siapa sokong Hoseok di sini. Kalau korang tak suka makan tu bermakna korang ada masalah kesihat. Baik korang pergi jumpa doktor sebelum telambat. Hihihi

BUSH!!!!!

Pintu kelas itu ditendang kuat. Terkejut semua yang berada di situ. Semua memandang ke arah pelajar yang beraninya menceroboh kawasan mereka.

"Sh*t"

Yoongi yang sedang tidur terus bangun akibat terkejut dengan bunyi itu. Itu petanda tak baik kerana sudah membangungkan kumanmon yang sedang lena.

Mulut Yoongi terkumit-kumit menyumpah siapa yang berani bebuat begitu.

Apabila Taehyung dapat mengesan gerangan yang berbuat demikian, dia mula bergerak ke arahnya. Baru hendak dia memanggil nama pelajar itu terhalang apabila dia terdengar sebuah jeritan.














"Shin Jun!!!!!!!"

"Yah! Apa kau nak hah, dah lah lambat. Pastu nak jerit-jerit nama aku, aku tahu lah nama aku sedah lagikan cantik macam aku tapi tak perlulah kau nak menjerit bagai. Kau potong stim kau tahu!"

Shin Jun terus mengamuk pada Elinna. Baru dia nak berangan nak jadi mafia. Pukul orang dengan acah kuat tadi. Tapi semua angan-angannya tak manjadi. Hancur harapan.

"Asal salah aku pulak. Kau yang dah macam pelesit laju je kau jalan sampai semua orang kau langar siap kau tinggalkan aku kat belakang lagi tu" Elinna pun tak nak kalah jadi dia melawan lah.

"Eh! Kau ni. Ada pulak nak salah kan aku" balas Shin Jun. "Dah lah pening otak aku bila bercakap dengan kau"

Apabila malas nak melayan Elinna dah mula keluar perangai pelik dia. 'Jap otak boleh pening ke? Hmm apa-apa je lah-_-' bisik hati Elinna pening.

Tetiba ada satu tangan menarik lengan Shin Jun. Lalu dia bawanya Shin Jun mengikutnya.

"Yah! Jun kau nak kema---"

Kata-kata Elinna terhenti bila dia mula perasan akan seseorang yang dia tengah cuba untuk mengelak dari berjumpa dengan dia pun. Malah dia memang nak lari dari dia.

"So apa yang membuat kau sampai datang ke sini, Elin."

Terdiam Elinna dibuatnya.

Manakala Shin Jun pula cuba untuk melepaskan tangannya dari cekaman itu tapi makin dia cuba makin kuat pula dia dicekem. Langah kaki dia pula dia cuba untuk samakan kalau tak memang dia sudah terjatuh kerana pegerakan penarik sangat laju dan langkah kakinya disengaja dibesarkan.

"Acuh...Taehyung!!"

Pergerakan mereka mula terhenti. Taehyung merenung Shin Jun dengan pandangan redup. Shin Jun juga berbuat demikin tetapi dengan renungan tajam seolah-olah padangan matanya itu boleh menembus kepala si Taehyung tu, walaupun tangannya dirasakan luka namun dia cuba menahan sakit.

Lantas tangan Taehyung menyelak lengan baju Shin Jun dan didapati kesan lebam berada di situ. Itu semua akibat dari perbuatannya sendiri.

Diurut lembut lengan tu walaupun Shin Jun cuba untuk menolak namun dipengangnya kuat lengan itu.

"Sorry"

Hah? Bingung Shin Jun jadinya.

"Sorry for this. Aku tak bermaksud nak buat kau terluka 'dari fizikal mahupun mental'" dia sangat memaksudkan apa yang dia cakap dari kata-kata dia tadi.

Tangan itu dibawa ke bibirnya dan dikucup pada bahagian yang luka itu.

Tenganga Shin Jun dibuatnya. Lalu ditepis tangan Taehyung. Dia bergerak dua langkah kebelakang bagi langkah keselamatan dan di buka kekuda takut-takut Taehyung melakukan lebih dari perkara tadi.

Tergelak Taehyung dibuatnya dengan perangai Shin Jun yang dianggap budak-budak itu. "Apa yang kau fikir honey. Sampai sanggup redah kawasan kami"

"Kau tak payah nak ber-honey sangat aku gelilah. Lagi satu aku nak kau hapus gosip yang tengah melanda sekolah ni antara kau dengan aku" berkerut dahi Taehyung dengan perkara yang dipinta Shin Jun.

"Gosip? Gosip apa. Tentang kita berdua. Apa yang kau cakap ni?"

Shin Jun tergelak kecil. Sebeenanya lebih kepada sinis.

"Jangan pepura tak tahu lah Taehyung. Kau ingat aku pabo ke apa ni? Aku tak kira aku nak kau hapuskan gosip-gosip murahan tu. Aku bencikannya. Di sebabkan kau! Aku yang kena tempiasnya"

Shin Jun hendak bereda dari situ selepas meluahkan segala kemarahanya pada Taehyung. Tapi lengannya disambar lagi oleh Taehyung.

"Tunggu! Apa salah aku, honey."

Shin Jun tidak membalas dan ditolaknya badan Taehyung jauh darinya. Terus ditinggalkan Taehyung bersendirian.

Walaupun Taehyung tidak tahu apa kesalahannya pada Shin Jun sampaikan Shin Jun naik angin kepadanya tetapi dia tetap berasa bersalah. Dia hanya mampu memandang kepergian Shin Jun dengan sedih.

"Sorry...sorry my love...sorry..jeballl maafkan aku"

--------

Tbc•

10/12/2017•

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 19, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

SuperNatural Mate //On Going//Where stories live. Discover now