Bab.1

64 5 2
                                    

Nama aku Rafiq, seorang hamba Allah...

Hari ini aku ke tempat le kerja yang baru...aku membawa kereta aku ke pejabat baru...

Haa..aku teringat cerita aku sewaktu form 5...

************** FLASHBACK**********

Bermula di pagi yang suam dan bau roti bakar yang baru dihidangkan diatas meja..
Aku akan masuk ke sekolah yang baru...aku adala kenal hampir kesemua pelajar disitu...

Sebab aku ni sekolah agama kat sebelah sekolah tersebut...

Hari pertama...

Rasa nervous yang teramat dasyat.!!

Aku berjalan di kaki lima sekolah setelah perhimpunan...

Apabila aku masuk didalam kelas..seorang gadis memandang aku..aku tidak mengetahui namanya...tetapi dirinya biasa dilihat di sekolah agama..

KRINGGGGGGG!!
Loceng rehat berdering..

Aku pergi ke kantin...aku duduk di sebuah meja batu yang kosong...sekumpulan pelajar datang menghampiri aku...mereka suruh menyerahkan wang saku aku..aku hanya membuat pekak untuk mengelak sebarang masalah..

Dia tengking di sebelah telinga aku...aku hanya menggaru telinga aku...
Dia menumbuk di bahagian bahu aku..
Aku sekali lagi menggaru di bahagian yang ditumbuk...

Dia mula menunjukkan sikap biadabnya...dia meludah dia atas rambut aku...
Aku mula berdiri...dan berhenti makan...aku kesat tanganku pada baju si pembuli..
Aku terus berlari untuk bersembunyi..tiba2 aku terlanggar gadis yang merenung aku sewaktu didalam kelas...aku membaca namanya...namanya Aleeya...

Aku segera meminta maaf dengannya lalu terus beredar dari situ...

Waktu rehat sudah tamat.....

Aku membuka laci meja untuk mencari buku...aku menjumpai sekeping nota...tertulis

"Hai awak Rafiq betul tak? Saya suka pada awak...."

What? For real!!
Siapa yang bagi aku nota hijau ini....

Aku rasa.......

Enjoy tak? Kalau tak puas lagi...nantikan episod seterusnya...thanks readers..4 reading..

Mr apple Mrs penWhere stories live. Discover now