Bab.3

37 3 2
                                    

Tamat cuti semua pelajar kembali ke sekolah dengan perasaan yang muram kerana malam tidur lewat manakala Rafiq yang bersemangat untuk berjumpa dengan Aleeya...

Rafiq ke sekolah dengan bersemangat..Rafiq menetapkan kaki ke dalam kelas yang kosong...Rafiq menyiapkan kerja sekolah yang dihutang oleh Cikgu Qalif...

  Detapan kaki kedengaran dari luar kelas...Aleeya memasuki kelas dengan senyuman yang berseri...serta mengelipkan sebelah mata kepada Rafiq Rafiq membalasnya dengan isyarat tangan iaitu dengan membuat bentuk '♡' menggunakan ibu jari dan jari telunjuk...

Terdetik dalam hati Sarah yang juga suka pada Rafiq dan juga mempunyai sikap cemburu terhadap Aleeya....

"Kau ingat kau boleh lama dengan Rafiq...kau tunggu sampai satu hari nanti.."

Dengan merenung  Aleeya dengan tajam...

Rehat sudah bermula...

Aleeya ialah seorang pengawas..jadi kebanyakan waktu rehat Aleeya dihabiskan di tempat yamg ditugaskan di depan tangga...

Rafiq selalunya berpura-pura ke perpustakaan untuk berjumpa dengan Aleeya...

Rafiq berjalan ke kantin untuk membeli roti..

Tiba2 pembuli yang membulinya hari itu mencarinya untuk memukul Rafiq...

Rafiq berlari dan pada masa yang sama dirinya dikejar oleh sekumpulan pembuli itu...

Setelah penat berlari..Rafiq tercungap cungap...Rafiq menyorok didalam perpustakaan...

Kringggggg
Loceng yang menandakan tamatnya waktu rehat...

Turun dari tangga...pembuli itu berada di sisi Aleeya yang membuatkan Rafiq pergi menerkam si pembuli...

   Pembuli itu terjatuh ke lantai...Cikgu Yunus iaitu guru disiplin melihat kejadian itu...

Bersambung......

Sorry yang sekejap jer tapi tunggu la...4 next update

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 29, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mr apple Mrs penWhere stories live. Discover now