Babe! Jommm kita buat planning cuti persekolahan ni nak tak. Tapi saja nak ingat kan mana-mana yang ada si jantung hati tu pegi lah minta-minta izin dulu yerrr takut nanti kami yang dah memang tak sehotessss yang bila mana lelaki semua cabut lari bila dengar hentak kaki kami berdua ni kena debik dengan si jantung hati korang berdua.
*hahahaBadikkk!! Macam kior plak apabila ferisha dan zelidha bersuara ikut rentak irama bila erfina awal-awal bagi warning. Sebetul nya memang begitu lah mana tak nanti tak pasal-pasal dapat akta di bawah kanun suka hati ajak 'gf' depa buat apa yang mereka tak suka, kot konon la nanti erfina dan falydad dapat sedas ayat dari si jantung hati ferisha dan zelidha almaklum la erfina dan falydad siapa saja mahu melarang mereka apa yang mereka buat hanya untuk puaskan hati mereka sendiri sebab tak ada hati lelaki yang nak kena jaga.
Bukan apa babe tau je laa nanti kot ada kulat yang sedap korang tak tahan nak petik nanti gila naya kami nanti, betul tak falydad? " Falydad yang hanya menampakkan gigi penuh dia tanda setuju dengan apa yang erfina katakan sebentar tadi. Falydad yang berpewatakan keliru dengan identiti itu yang kadang-kadang peramah gila, membahan lagi dan kalau ada angin monsun terbalik macam tu lah dia anguk-anguk geleng-geleng je lah jawapan yang orang akan dapat. Boleh menimbulkan geram dan konfius pada orang lain dengan perwatakan falydad yang pelik lagi pelik itu kalau baru mengenali dia. Manakala erfina yang berperangai gila nak mampos pula bila falydad buat perangai sedang-sedang dia tu akan mendapat dari erfina yang sememang berperangai gila nak orang sokong dia dengan cara gila jugak, tak bahagia hidup kalau asyik nak buat muka dengan mood yang macam muka alien kata-kata yang selalu erfina ajukan.
Papppp! Dah napa buat iklan ubat gigi. Sapa yang kacau mood hang habaq mai aku debik jugak nanti"
Hadoiiiii!!! fin dah napa apa nya aku ok ja kot, p la hang dgn loghat utara x betul hang tu. Badik! *heee
Kalau tak buat-buat bergaduh dalam perbualan bukan mereka berdua lah tu. Mana lelaki nak sangkut tengok lah perangai kasar macam jantan mana la lelaki tak lari lintang pukang kalau dari jauh dah melalak. Ferisha dan zelidha yang hanya memandang sahabat mereka tak habis syok sendiri gelak macam kena rasuk kang berlayan nanti boleh jadi pengarang jantung mereka pun cabut lari tapi tak mungkin kot sebab nya jantung hati mereka pun sama satu sekolah.
"amboi kemain sakan korang berdua ye, dah bagitahu tak kat balak korang tu yang dicintai😒😒😂
Bengong!
Diorang okay kot kan zelidha, tak perlu kot nak bagitahuEhhh! No, korang kena gak bagitahu nanti tak pasal-pasal kami yang kena tuduh itu ini.
Begitu lah erfina yang mulut kalau bercakap benda yang nak di cakap helmet tak pasang dah tu mana nak tau ada yang terasa hati tapi itu lah perangai dia orang nak makan hati ke tidak asalkan apa yang dia cakap tu sahih dan untuk kebaikan semua.
Baik lahh cik single dorable😒
Fuckk!! 😂
Falydad yang dari tadi seakan kerang busuk hanya menampakkan gigi nya yang penuh sahaja tanda menyokong apa yang erfina kata kan tadi sebab mereka tahu apa kemungkinan yang akan berlaku kalau tidak ada kata begitu, konon nya serik dengan apa yang dah berlaku sebelum nya manakan tidak sampai bergaduh rumahtangga salah seorang antara mereka. Ehh salah, bakal rumah.. Hehe.
Babe, jangan lupa tau bagitau kalau nak pergi kot takde keizinan kami tak sanggup tau.
Bodoh! Fin ko dah nape dari tadi asyik kata benda sama je?
Ye la sha, ko tak ingat ke dulu macam mana jadi, aku ngan fin lain la sapa nak larang
Falydad tetiba pula bersuara untuk mengukuhkan lagi tanda sokongan dengan apa yang erfina kata, dalam permasalahan letak tangkal kaunseling adalah pada erfina sebab dalam persahabatan mereka yang pandai berkata-kata adalah erfina di sebalik semua sikap yang orang lain mungkin rasa kurang akan tetapi bagi mereka bertiga erfina adalah ibu dan pakar kaunseling untuk mereka. Ferisha yang mendengar kata falydad hanya menganggukan kepala tanda faham dengan apa yang falydad sampaikan. Zelidha hanya tersengih sebab terasa akan apa yang falydad katakan. Bercinta bagai nak rak kalau sebab benda kecil pun boleh menimbulkan pergaduhan yang sebesar gunung merapi kat indonesia jangan kata pula saling menyalahi, akan tetapi tidak sedar kah hal sebegitu selalu terjadi sebab ego dan kurang matang. Zelidah dan ferisha hanya mengangguk faham, mereka sedar sebab selalu hal sedemikian berlaku pada mereka berdua terutama zelidha yang memang dari kecil dengan sikap nya yang tak mahu mengalah walaupun sudah tahu salah berpunca dari diri.
"okayyy dad nanti kami bagitau lah macam mana kat mereka"
"ingattttt!!! "
"iyeeee bongokkkk, kelak ku madah paloi nerasa jaik sa dirik😂"
"badik!, jagaaa"
Dalam kasar berbahasa itu sudah menjadi kebiasaan bagi mereka dalam usik mengusik. Kalau orang lain dengar mungkin boleh jadi kurang ajar tapi begitu lah karenah mereka kalau nak pakai manja2 tak boleh jugak "gedik" jadi nya bak kata falydad "kimen mokk bluna" sebab bahasa tu juga boleh jadi gelak tawa merek untuk membahan antara mereka.
YOU ARE READING
KELIRU
FanfictionDah nama pun cinta. Semua orang ada cinta sebab TUHAN hadir kan orang untuk menyayangi orang lain atas sebab kasih dan sayang bukan kasih sayang dari posisi yang salah iaitu kau serah seluruh jiwa dan raga kau untuk orang yang kau sayang yang mungki...