"Aku nak kau cari cerita sensasi lagi hangat eh Cha . Kita punya reputasi menurun mendadak sejak ada wartawan hot dekat channel 88 tu . Aku tak kira aku nak kau dapatkan cerita yang fresh dan sorang pon tak usik lagi . Kalau tak you get lost !" Tegas berupa arahan dari ketuanya . Gr aku lagi , aku lagi . Why me ergh !
"Alright bos , dont worry . I try my best . But bagi aku masa bos . Bukan senang nak cari cerita sensasi . Semua dah kena kebas . But I have someone yang boleh menaikkan reputasi kita ni bos . Benda ni memang tak pernah and tak ada lagi yang open . Tapi aku kena intip dia bos . Kena jugak sebab dia orang berpengaruh . Dari cerita orang-orang kawasan rumah dia , dia ni scandle dengan isteri Tengku Ijat . Apa nama dia ha , Tengku Quwaish Bin Tengku Hilmi ." Harap-haraplah benda ni jadi . Aku taknak kena buang kerja . Yelah aku ni dahlah tak seberapa . Nak kena tanggung family aku lagi . Maklumlah anak sulung . Adik adik nak sekolah lagi , mak nak duit bulan bulan nak buat modal jualan frozen dia . Semua aku sebab adik adik kecik lagi . Perniagaan mak pun tak banyak sangat untung . Cukuplah untuk tampung makan adik adik .
"Really ? Hot ! Meletop ! Sensasi ! . Aku nak jugak cerita ni . Tak kira macam mana pon . Okay setakat intip tu takde hal . Aku bagi kau masa 2 minggu untuk intip dia ni . Cari gambar gambar hot sikit . Yelah ni bukan calang calang . Sebab cerita ni mesti muka depan . Wow ." Sukalah kau kan . Aku yang kena buat . Siap bagi timing lagi . Nasib kau lah Cha .
"Alright bos , kalau aku dapat handle benda ni . Dipersilakan bos memberi aku bonus bulan ni ya ? Aku dah dahagakan duit . Hahaha ." Cha kau kerja pun tak buat lagi . Ntah ntah tak dapat . Yelah takut lah Tengku Quwaish tu ada bodyguard ke ? Ha macam mana kau nak skodeng dia .
"Eh kau ni duit je otak kau . Yelah aku bagi lah . Makesure dapat , kalau tak you are fired !. Wow ganasnya aku ." Dahlah marah-marah lepastu bangga diri pulak . Yelah bos anda berkuasa sekarang . Tunggu lah ye bos . Aku kaya aku taknak lah jadi kuli kau dekat sini .
"Ha pape jelah . Geraklu bos pape takyah roger ." Tanpa berlengah dan membuang masa yang mahal ini . Ceh ! Geraklah nak intip anak tengku duluan . Harap harap betul lah apa yang aku dengar dia ada scandle . Hm kalau tak habislah aku . Tapi ni kan gossip . Tapi tak nak lah menabur fitnah kan . Argh pening aku !
Aku menurunkan break tangan dan memulakan perjalanan dengan myvi merah aku ni . Hm bergerak ke Subang jaya . Sambil sambil tu bukak lah radio . Hm lagu fav aku pulak . Tajul Sedalam dalam rindu . Sungguh ku terasa pilu dan sayu ! Bila kau berjauhan dariku . Namun kau yang bertahta dihatiku . Jangan kau pergi ..
"Wei babi punya kereta sedap mak bapak kau je potong . Nasib baik tak topspeed . Kalau tak mati kering aku kat sini ." Mana taknya tengah sedap menyanyi atau diketagorikan melalak boleh pulak kereta mewah ya mewah potong jalan dia . Nasib tak laju kalau tak dah arwah dah . Nasib badan .
"Eh jap tu bukan ke Tengku Quwaish ? Omg belum nak spy dia . Dia dah ada . Alhamdulillah takperlu lah dia nak serabutkan kepala nak tunggu terpacak depan rumah . Baguslahh senang kerja aku ." Yelah aku dah pecut dia . Baru ingat nak turun tingkap nak maki hamun . Ternampak pulak dia . Hehe nasib lah aku perasan kalau tak . Mati lah aku . Tak dapat nak spy dia . Hm boleh tahan . Follow kereta dari jarak jauh sikitlah . Kang kantoi pulak . Aku mengekori kereta dia macam dalam cerita aksi aksi hahaha . Kelakar lah pulak .
"Bapak besar rumah . Ni rumah ke istana ni . Dahlah besar , dari luar ada pokok bunga , kolam . Em kaya lah katekan ." Yelah dah sampai depan rumah dia ni . Usya usya lu en haha . Hm geraklu . Setakat ni je harini . Jap jap snap pic rumah dia dulu .
Klik ! Klik !
"Hm babai rumah besar . Aku akan rindukan kau . Bahahhahahaha ." Gila ke aku ni ? Naya aku kang tak pasal pasal masuk hospital bahagia tu . Ey yelah mana tak fikur dia gila . Tetiba gelak sorang sorang . Okey mission harini selesai . Besok sambung lagi . Mwah tengku Quwaish ku sayang .
🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕🍕
Ya ni karya kedua saya 👋 . Dulu Surat Cinta Untuk Dia Bukan Untuk Kau . Tapi oleh sebab saya terasa malu pulak dengan cerita tu sebab 2015 punya saya buat . Kelakar kot . Srs hahahha . Okeylah i try my best . Nak buat cerita ni . Semoga ceritani dapat diahabiskan nanti . Aminn ☺👌 . Thank support .
Jangan lupa vote ✌
YOU ARE READING
Encik Hot & Cik Wartawan
RomanceTugas sebagai wartawan bukan mudah . Lagi lagi nak dapatkan cerita sensasi . Tapi itulah tugas aku . Wartawan yang ingin mencari sesuap nasi ! Sebab itulah aku ditadirkan berjumpa dengan Jejaka Hot . Dengan sebab yang sensasi . "Hey aku asyik nampa...