Rico zit in de les, ze hebben wiskunde, toen ging de bel. Iedereen loopt uit de klas, en hij word al meteen onder uit gehaald, zo gaat het altijd. Hij ligt op de grond en word overeind geholpen door een klasgenootje. Ze hebben nu pauze, "hopelijk word het nu een rustige pauze" zegt Rico. Dat was het ook. De bel gaat en ze lopen de trap op naar N209 onderweg op de trap houd Pjer een voet van Riko vast zodat hij op z'n bek gaat. Deze keer ging hij heel erg hard op z'n plaat en landde hij vol met z'n hoofd op een trap trede. Hij had daardoor een blauw oog en er lag 1 tand uit. De volgende dag op school vraagt Amy aan Rico hoe dat blauwe oog komt en zegt Rico eerlijk wat er gebeurt is, ze wil samen naar de teamleider omdat het zo echt niet verder kan. In de pauze gingen ze naar de teamleider en zei Rico het verhaal hij vond het heel erg en ging een gesprek voeren met het groepje dat Rico de hele tijd pest. De volgende dag gaat Rico met de fiets naar huis en word hij onderweg tegen gehouden door het groepje en ze halen Rico van de fiets ze en vragen waarom hij alles tegen de teamleider heeft gezegd. Rico zegt:"Omdat jullie mij pijn doen" "O meen je dat?" Zegt Pjer. Vervolgens beginnen ze weer op Rico in te slaan en schoppen hem. Vervolgens word het zwart voor Rico z'n ogen.
Hoofdstuk 2
Rico word wakker en ziet allemaal mensen in witte pakken om hem heen staan en schrikt. Hij schreeuwt: " waar ben ik, en waar is mijn moeder?!". Een vrouw in een wit pak zegt: "je bent in het ziekenhuis." "Maar waar is mijn moeder?" Vraagt Rico. "Dat wouden we juist aan jou vragen, weet jij waar ze is" Zegt een witpak. "Ja thuis denk ik." Zegt Rico. "Waar is thuis, of kunnen we haar bellen?" Vraagt dezelfde witpak. "Jahoor het nummer is 06-85393173" zegt Rico. Even later komt de moeder van Rico binnen ze ziet er geschokt uit. "Wat is er gebeurt Rico?" Vraagt z'n moeder. "Weet ik niet mam dat is voor mij ook nog onduidelijk." Antwoord Rico. Een paar dagen later gaat Rico weer naar school en word hij uit gelachen door Pjer, Martin, Lex, en Ronald. (het groepje die Rico pest) ze vragen wat er met Rico gebeurd is. Rico word boos en zegt:" ALSOF JULLIE DAT ZELF NIET WETEN!" TRINGGG De bel gaat en Rico gaat naar de les zoals gewoonlijk word hij weer geduwd, hij valt bijna weer van de trap. EEN PAAR WEKEN LATER Rico word van school gehaald door z'n moeder. Als ze thuis zijn zegt ze tegen Rico: "Rico je weet dat oma al heel lang ziek was en dat ze niks meer kon en deed, ze is vanmorgen overleden."
Rico barst is tranen uit. Hij gaat tegen z'n moeder aan liggen die ook aan't huilen is. ''We gaan morgen naar haar toe'' Zegt Rico's moeder.Hoofdstuk 3
Een Dag Later. Zullen dan maar naar binnen gaan? Vraagt z'n moeder. ''Jahoor'' Antwoord Rico daarop. Ze lopen naar binnen en zien opa zitten naast een kist. Aan de andere kant van de kist zit een man in een zwart pak. ''Jullie mogen de kist beschilderen als jullie willen'' Zegt de man. Rico's moeder zegt: "Zullen we dan nog maar even wachten op je nichtje?'' ''Jahoor'' Antwoord de rest. 5 minuten later komen Petra, Frank en Jamie. "Zullen we dan maar gaan schilderen?" Vraagt Rico "ja maar waar is de verf?" Vraagt Rico's vader. Rico gaat het vragen bij de uitvaartondernemer. Gelukkig hadden hun nog wat verf.
JE LEEST
Gepest
Short StoryRico een jongen van 14 jaar die word nu al 2 jaar gepest omdat hij kleiner is dan de rest.