18 yaşındaydı Aysun. Yaşıtları erkek arkadaş, moda vb. şeylerle ilgilenirken onun tek derdi İslam'ı biraz daha iyi tanımaktı. Bilgili ve zeki olması zaman zaman ablasının da onu kıskanmasına yol açıyordu. Okuldan sonraki zamanının çoğunu kitap okumakla geçiyordu. Son zamanlarda sürrealist olaylara merak sarmıştı.
Herkes başka Aysun başka olmalıydı. Çünkü; babasından bunu öğrenmişti. Zamanın tarzına değil, İslam'ın farzına odaklanacaktı. Çünkü o bir İslam kızıydı.Müslüman kızın kalesi olan tesettürü hakkıyla taşımalıydı.
Ne çok isteriz bazı şeyleri... Oysa unutuyoruz ki burası imtihan dünyası.Yaşamak istediğimizi değil, yaşamamız gerekeni yaşıyoruz, hepimiz.
Okuldan geldikten sonra namazını kıldı Aysun. Annesi elindeki tabağı yeni gelen yan komşuya vermesi gerektiğini söyledi. "Anne ödevim var, daha ilmihal okumam lazım" diye kendi kendine söylendi. Ne fayda annesi duymamıştı bile. Masadaki tabağı alıp yeni gelen yan komşularına vermeye koyuldu. Uzun siyah feracesini ve omuzlarına kadar uzanan baş örtüsünü giyindi. Zile bastı. Birkaç defa basmasına rağmen henüz kimse açmadı kapığı. Nihayet 20 li yaşlarda bir beyfendi açtı kapıyı. İffetinden ödün vermek istemeyen Aysun gözlerini yere indirerek "bunu annem gönderdi. Hemen yan tarafta oturuyoruz. Afiyet olsun" diyip Turgut'un teşekkür etmesine izin bile vermeden arkasına dönüp gitti. Turgut şaşkın bir şekilde baka kaldı.
Üniversiteye hazırlanıyordu Turgut. Annesi babası ayrı olan Turgut annesinde kalmıştı hep.Manisa' da küçük bir kasaba olan Aysun'un oturduğu yere henüz bir kaç haftadır taşınmışlardı. "Herhalde annesi annemin arkadaşı olmalı" diyip kapattı kapıyı Turgut. Aynı zamanda "ne kaba bir kız" diye içinden geçirmeden edemedi.
Sabah uyandı ve kütüphaneye gitmek için giyindi Turgut. Tam kapıdan çıkarken Aysun'u gördü. "Şey Merhaba, dün getirdiğiniz tabaktan dolayı teşekkür edemedim" dedi Turgut. Aysun kaşlarını çatarak, sert bir yüz ifadesiyle "Estağfurullah, önemli değil"diyip çıktı binadan. Onu neler beklediğini bilmeden...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GELECEĞİMİ ÇALDIM
Non-FictionHayatın ondan aldıklarını sayamayan, gerçek hayatta yaşanmış bir genç kızın hikâyesi... Dindar bir ailede yetişmiş, aklı başında, alımlı bir genç kız olan Aysun, hayatta çektiği bütün dertlerin mükafatının bir otel odasında uyanmadan önce harika ola...