P.o.v Zayn
Eindelijk thuis na een lange dag op school. Liam kan elk moment komen. Ik heb er totaal geen zin. Maar het moet. Ik loop naar de deur en doe open. Dan hoor ik mijn moeder schreeuwen. Wat nou weer? Ik zet mijn tas neer en loop naar de woonkamer. Ze schreeuwt dus tegen mijn zusje. Waliyah. 'Ben je gek geworden? Hij is niet goed voor je een arrogante klootzak'.' 'Jij bepaald niet met wie ik uitga. Ik vind hem leuk en jij houdt mij niet tegen'. Boos loopt ze de kamer uit. Even later horen we een deur dichtslaan. Mijn moeder rent naar de deur om haar terug te roepen. 'Waliyah kom terug. Je gaat niet meer naar hem toe hoor je me.' Dan komt ze weer terug naar binnen. 'Waarom moet dit altijd zo lopen'. Dan hoor ik haar snikken. Ik ga naast haar zitten om haar te troosten. 'Mam wil je stoppen alsjeblieft. Er komt straks iemand van school. Ze stopt en geeft me een knuffel. 'Goed dan ik ga wel naar boven.' Ze wilt weglopen maar ik houd haar tegen. 'Wacht. Wat is er gebeurd. Waarom ben je boos op Waliyah'. 'Ze heeft een relatie met de buurjongen die arrogante'. Ik denkt even maar dan weet ik wie ze bedoeld. 'Je bedoelt Luke.' Mijn moeder heeft altijd al een hekel gehad aan die jongen. Ik weet niet waarom. Ze loopt naar boven. Op dat moment gaat de bel. Daar is hij dan. Ik loop naar de deur en doe open. 'Ben je daar eindelijk' zeg ik dan, als ik Liam zie staan. 'Mag ik binnenkomen'. Ik knik. 'We gaan naar boven daar zijn mijn spullen' zeg ik. Hij knikt en loopt achter mij aan.
Na een tijdje gaat mijn telefoon. We zijn 2 uur verder en eigenlijk was het best gezellig. Ik neem telefoon op. 'Ja met Zayn'. 'Yo Zayn met mij' hoor ik Niall zeggen. 'Heb je zin om te chillen? ' vraagt hij dan. 'Nee sorry man met een project bezig voor muziek. Dan hoor ik Niall lachen. 'Waarom lach je? Je weet hoe belangrijk Muziek voor mij is'. 'Ik weet het ja sorry. Maar het idee dat jij huiswerk maakt is gewoon grappig. Nou maakt niet uit hoor ik vraag iemand anders wel.' We hangen op en ik loopt weer naar Liam toe. 'Dat was Niall. Zullen we weer verder gaan'.
P.O.V Liam
'Ik moet gaan' zeg ik na een tijdje tegen Zayn. Hij knikt en staat op. 'Voordat ik weg ga wil ik nog wat vragen. Waarom ben je zo aardig tegen me. Ik bedoel dat ben je nooit en we hadden het best gezellig deze middag' zeg ik dan. 'Dat is alleen voor deze opdracht hoor. En je kan maar beter je mond houden over deze middag'. Daar is de Zayn weer die ik ken. Hij kijkt me boos aan met die mooie ogen. Nee he ik vind hem toch niet leuk. Ik weet dat ik homo ben. Maar niet Zayn. We lopen naar beneden en hij doet de deur open. 'Ik zie je morgen wel. Ga nu maar' zegt hij met een glimlach. Door die lach krijg ik een raar gevoel in mijn buik. 'Oké dan ga ik maar. Doei'. Zodra ik buiten sta gaat de deur achter me met een klap dicht. Dit was een aparte middag. En loop naar me fiets en rij naar huis.
Thuis aangekomen ren ik snel naar boven naar mijn kamer. Ik pak mijn telefoon. En zie berichten van Louis.
Louis😘😁: Liam waar ben je? We moeten nu naar Naomi ze heeft nieuws voor ons.
Ik besluit om meteen antwoord te geven.
Liam: sorry ik moest een project maken. Maar wat is er dan met Naomi?
Louis😘😁: ze heeft gezoend met Niall. Ze is zo blij maar ik vertrouw het niet helemaal.
Liam: we kunnen beter afwachten.
Na een halfuur krijg ik weer een bericht van Louis.
Louis😘😁: Li er is wat gebeurd. Niall is in elkaar geslagen door Zayn. Waarschijnlijk omdat hij Naomi nog steeds leuk vind. Niall is naar het ziekenhuis nu en Zayn is meegenomen Door de polite.
Is dit serieus. Zayn is nooit zo agressief. Ik krijg een jaloers gevoel. Hij zou mij nooit leuk vinden. Hij valt op meisjes en nog steeds op Naomi.
Liam: heftig allemaal maar het komt wel goed ik zie je morgen wel op school.
Ik leg mijn telefoon neer en laat mezelf op het bed ploffen. Ik weet het nu zeker hoe erg het ook is ik ben verliefd op Zayn Malik. Een pestkop.
JE LEEST
The popular guy
FanfictionLiam en Zayn zitten bij elkaar op school. Liam is een studiebol en Zayn hoort bij de populaire. Er is een les waar ze samen zitten en dat is muziek. Een vak waar ze allebei goed in zijn. Ze moeten een opdracht samen maken. Een liedje schrijven. Same...