BOBOIBOY JANGAN TINGGALKAN YAYA (EPISODE 2)

1.1K 41 25
                                    

Boboiboy, ying, gopal dan fang pun masuk ke dalam bilik rawatan yaya.

"Emm..yaya..maafkan aku sebab aku tolak kau laju laju" kata boboiboy.

Yaya hanya mendiamkan diri dan tidak berkata apa apa perkataan.

"Yaya? Kau maafkan aku tak? Aku tau ini semua salah aku. Aku tak tau semua ini boleh terjadi" kata boboiboy.

Gopal, fang dan ying hanya mendiamkan diri dan melihat merek berdua.

"Kan aku dah cakap kat kau jangan tolak aku laju laju. Tapi kau degil!" kata yaya dengan perasaan yang sangat marah.

"Tapi, aku tak sengaja" kata boboiboy.

"Memanglah kau jawab tak sengaja. Tapi aku rasa sakit tau kat kepala aku ni..kau tak rasa memanglah taktau!!" jerit yaya dengan perasaan yang amat marah.

Gopal, ying dan fang terkejut kerana yaya memarahi boboiboy.Ini kali pertama yaya memarahi boboiboy.Selalunya boboiboy yang akan memarahi yaya.

"Aa..aku min..minta maaf yaya..aa..ak tau ni semua salah aku" kata boboiboy.

"Tak habis habis dengan maaf kau tu!! Kau buang jela maaf kau tu!!" jerit yaya.

"Sudah la tu yaya, kau maafkan jela boboiboy tu..lagi pun dia bukan sengaja nak tolak kau sampai kau tercampak kat atas tanah tadi" kata ying.

"Betul tu yaya. Aku tau perkara ni serius. Tapi, kita perlu nasihatkan boboiboy supaya dia tak akan ulangi kesilapannya lagi" kata fang.

Yaya hanya mendiamkan diri.Lalu boboiboy keluar dari bilik rawatan yaya.

"Boboiboy!" jerit gopal.

Gopal pun mengejar boboiboy.

"Fang, kau pergilah tengok boboiboy tu..biar aku je yang jaga yaya di sini" kata ying.

"Ok" kata fang.

Fang dan gopal pun mengejar boboiboy.Lalu boboiboy berhenti di satu tempat.

"Boboiboy...janganlah macam ni..aku pasti yaya akan maafkan kau. Mungkin dia perlukan masa sedikit untuk memaafi orang" kata gopal.

"Takkan..dia takkan maafkan aku. Selalunya dia senang maafkan aku. Tapi sekarang dia marah aku" kata boboiboy.

"Memanglah dia marah kau. Kau dah cederakan dia. Aku rasa masa yang sesuai untuk kau minta maaf kat dia semasa dia sudah sembuh. Mungkin sekarang ni dia tengah stress?" kata fang.

"Ye. Betul tu" kata gopal.

"Hmm..takpela..aku balik dulu. Dia mesti dah tak suka tengok muka aku ni" kata boboiboy dengan perasaan yang sedih.

Gopal dan fang tiba di bilik rawatan yaya.

"Mana boboiboy?" kata ying.

"Dia dah balik" kata gopal.

"Baguslah tu dia dah balik. Aku menyampah tengok muka dia tu!" kata yaya.

"Yaya, tak baik cakap macam itu" kata ying.

Seminggu kemudian, yaya pun sudah kembali sihat seperti biasa.Pada malam itu, boboiboy membuat panggilan bersama gopal.

"Hello gopal" kata boboiboy.

"Hello boboiboy" kata gopal.

"Emm..yaya dah sihat ke?" kata boboiboy.

"Dah..dia dah sihat. Ha..ada apa kau tanya dia malam-malam buta ni? Kau rindu dia eh?? Hehehe" kata gopal.

"Ish. Mana ada. Kan kau kata aku boleh minta maaf kat dia semasa dia dah sihat. Esok aku nak minta maaf kat dia" kata boboiboy.

"Ha..baguslah tuh..mungkin dia dah boleh terima kau" kata gopal.

"Hmm..ye kot" kata boboiboy.

Keesokan harinya, boboiboy datang ke rumah yaya dan meminta maaf kepada yaya.

"Assalammualaikum..yaya" kata boboiboy.

"Waalaikummussalam" kata yaya sambil membuka pintu rumahnya.

"Kau nak apa?" kata yaya dengan sedikit kasar.

"Aku..aku nak minta maaf kat kau..aku tau ni salah aku..aku harap sangat kau boleh maafkan aku" kata boboiboy.

-BERSAMBUNG-

Adakah yaya akan maafkan boboiboy? Nantikan episod seterusnya!


You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 02, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Boboiboy jangan tinggalkan yayaWhere stories live. Discover now