De brugklas

35 2 3
                                    

LILY

Lily loopt het klaslokaal binnen. In het lokaal zit haar nieuwe klas. "Wat gek, er zitten echt weinig jongens hier." denkt Lily. Eén van de jongens zit alleen. Hij heeft halflange blonde krullen en diepblauwe ogen. Lily vindt hem gelijk aantrekkelijk. Er zitten ook een aantal andere jongens: een lange tengere jongen met donkerblond haar, hij heeft ook wel iets volgens Lily, een getinte jongen, een bleke jongen met bruin haar en een blonde jongen die ze nog kent van de basisschool. Er zitten heel veel meisjes die ze niet kent, maar ja, Lily heeft niet zoveel moeite met nieuwe vrienden maken. Ze kent wel een paar meisjes van dansles en toneelles, maar die heeft ze toen nooit echt leren kennen. Er zit gelukkig een meisje bij haar in de klas die ze nog kent van de basisschool, dus helemaal alleen is ze niet. Als iedereen zit, doet de klas een namenrondje. De aantrekkelijke jongen met de mooie blauwe ogen heet Tom en de lange tengere jongen heet Finn. Daarna worden de kinderen in groepjes opgedeeld voor de speurtocht door de school. Lily vindt het maar kinderachtig, zo'n speurtocht. Ze zit in een groepje met Finn en vier andere meisjes. Ze benadert een verlegen meisje met een iets donkerder huidje en donker haar. "Hoi, ik ben Lily, hoe heet jij?" zegt Lily. Het meisje zegt zacht: "Hoi, ik ben Chloe." Lily en Chloe raken aan de praat en voor ze het weten hebben ze afgesproken elke dag samen naar school te fietsen.

FINN
Finn zit op zijn stoel naast Mats als er een meisje binnen komt lopen. Ze heeft een legging aan met een cartoonachtig printje en een wit shirt met een groen jasje. Je zou het een aparte combinatie kunnen noemen. Hij wil haar bijna "afkeuren" in zijn hoofd, als hij haar gezicht ziet. Ze heeft mooie blauwe ogen, sproetjes en roodachtig bruin haar.
"Er zijn dan wel meisjes die een mooier figuur hebben of zich beter kleden dan zij, maar toch had zij een charisma waardoor je haar niet niet leuk kon vinden." dacht Finn. Finn is diep in gedachten verzonken als hij wordt aangetikt door Mats. "Gast, de mentor wil een namenrondje doen." zegt Mats. Finn komt te weten dat het charismatische meisje Lily heet. Als iedereen zich heeft voorgesteld, doen ze een speurtocht. Finn wordt ingedeeld met Lily en nog vier andere meisjes. Lily blijkt erg grappig te zijn, en maakt iedereen in het groepje aan het lachen. Finn lacht in zichzelf. Dit zal een leuk jaar worden.

-------------------------------------
Hey mensen,

het is misschien nu nog een beetje kinderachtig, maar ik moest een introductie maken en dan kan ik niet meteen de tragische diepte ingaan. Dus sorry daarvoor. Het hoofdstuk is ook een beetje kort, maar ja, dit is het eerste hoofdstuk dus hopelijk geeft dat niet.

Groetjes,
Fiepster

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jul 27, 2019 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

"How everything became too much"Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu