Wat me lief is

5 1 0
                                    

Inleiding :                                                                                                                         Toen ik geboren was, was ik onschuldig en wist ik nog niet wat er zou komen. Tegen de tijd dat ik vijf was, begonnen mijn ouders ruzie te maken. Toen ik zes was, zag ik hoe mijn moeder werd geslagen door mijn vader en besloot het tegen niemand te zeggen. Toen ik tien was werd mijn vader een alcoholist. Nu ben ik vijftien, en dit is mijn verhaal.

Nu :                                                                                                                                     Het is zomervakantie, en over een paar dagen begint school. Ik weet niet wat ik ervan moet denken, al die kinderen van vorig jaar opnieuw zien. Ze sluiten me altijd buiten. Niemand heeft me lief. Ik zal een lijstje maken van alle dingen die ik lief heb.

1. Thomas

Ik ken hem al vijf jaar lang. Hij is mijn beste en ook enige vriend. Maar daar twijfel ik wel aan, want beste vrienden vertellen elkaar alles, maar ik hou iets achter. Ik ben al verliefd op hem vanaf ik hem zag. Ik wil het hem altijd vertellen , maar dan komt die b*tch Louise er altijd bij. Als het aan mij lag, zou ze al lang dood zijn. Maar dan vlieg ik in de gevangenis, en dat wil ik niet.

2. Mijn moeder

Wat er ook gebeurt ze blijft altijd bij mij.  Ze zou alles voor me doen, maar dan ook echt alles. Ik hou ontzettend veel van haar, als haar iets zou overkomen... Ik zou degene die dat bij haar heeft aangedaan zo veel pijn doen!

3.  Mijn benen

Het klinkt raar, en dat is het ook. Maar lopen is het enige dat me nog stimuleert om recht te staan en niet te vallen in een diepe put van hopeloosheid. Ik ben de snelste van de school, en dat zouden ze nooit van me afnemen.

-----------------------------------------

''Godverdomme!"   mijn vader keek me boos aan. "Luister nu eens! Trut!" mijn moeder keek naar me alsof ze haar excuses wou aanbieden, omdat ze mijn vader niet durfde tegenspreken. Ik vergaf het haar. "We hebben je net een uitleg van tien minuten gegeven wat er gaat gebeuren!" mijn moeder keek even boos naar mijn vader, maar toen hij zijn arm naar haar gezicht uitreikte, excuseerde ze zich. ze kwam naast mij zitten en legde haar arm op mijn schouders. Ze moest glimlachen. "Je komt bij mij wonen, in een huis voor ons twee. Ik moet overmorgen even weg met het vliegtuig om mijn promotie te krijgen. Tegen de avond ben ik terug en gaan we onze eerste nacht in ons huis doorbrengen." ik keek naar mijn vader, die moest lachen. Wat zou ik nu die misselijkmakende lach van zijn gezicht willen slagen. Ik knuffelde mama bijna dood. Zo blij was ik. Eindelijk kon ik weg uit dit stinkhol, eindelijk kon ik weg van die zuiplap! Mijn moeder stond recht en gaf me nog een knuffel : " Tot overmorgen schat" .Ik wou lachen maar toen ik mijn vader zag , wou ik hem dat niet gunnen. Ik wou hem niet gunnen om te zien dat ik gelukkig was. Niet echt dat het die rat kon schelen .  Ik liep samen met mijn moeder naar de voordeur en toen ik hem openmaakte voelde ik de wind over mijn armen strijken . Ik rook iets anders dan gewoon alcohol en sigaretten. Ik wou nu weglopen maar dan zou mijn vader me als vermist opgeven en als ik dan thuis was , kreeg ik een flink pak rammel. Mijn moeder omhelsde me nog één laatste keer en fluisterde iets in mijn oor . Ik kon het niet verstaan omdat ik gefocust was op het moment dat mijn moeder me hier morgen zou weghalen . Toen zag ik haar weggaan. Iets dat me lief is. Ik zag mijn vader en hij sloeg de deur dicht. "Ga mijn kleren strijken!" , en alsof zijn grove commentaar nog niet erg genoeg was , moest hij nog een aan mijn haar trekken . Ik liep huilend de trap op, naar de strijkplank. F*ck mijn leven !



Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Apr 17, 2017 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

F*ck mijn leven!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu