Aku melangkah laju meredah hujan, menuju ke Cafe Armor.
Kebiasaan nya , dia akan membawa payung ke kolej. Tapi hari ini , entah kenapa mood ke laut .. Rasa malas pula nak bawa. Anggap jelah hari ini "Hari malas sedunia".
Dia membuka pintu cafe , dan segera duduk di 'port' kesukaannya.
Seorang pelayan menghampirinya.
"cik nak minum apa , hari ini?"
"emmm , mcm biasa lah. Hot green tea"
Dia merenung ke arah luar tingkap.
Terlihat seorang lelaki berlari keanakkan meredah hujan sambil memegang sebuah fail, melindungi kepalanya dari terkena tempias hujan. Gelagat lelaki itu mencuit hati kecil nya.
Sedang dia khusyuk memerhati gelagat lelaki itu , tiba-tiba suara azan berkumandang menyapa pendengaran nya.
"Dah masuk waktu , better aku solat dulu . Lepas ni ada study group , karang susah nak cari surau." bisik hati kecil nya.
Dia segera melangkah ke bilik solat yang berada disitu.
Cafe Armor sebuah cafe moden campuran islamik. Suasana di dalam nya sudah cukup membuat kan sesiapa yang singgah di situ tenang.
…………………………
"hai , maaf saya lambat" katanya , menegur sekumpulan pelajar yang berada di tengah taman .
"ehh hai , kenapa lambat sangat ?" jawab salah seorang dari mereka .
"tadi saya ade hal sikit , nak call awak semua bateri phone pulak habis . Sorry ya korang? "
"hmm iyelah . marilah sini , duduk . Kita sambung perbincangan yang tersangkut dekat traffic light tadi . "
"kat sini ke? Tengah taman ni?" tanya nya.
"haaa iyelaa , kat sini . Habis tu awak nak kat mana ? macam tak biasa pula" jawab mereka yang lain .
....………………………………
"jom duduk dekat sane. " kate nya sambil menunjuk pada salah satu meja di kafe itu .
"ok" jawab nya pula , sambil melangkah ke arah tempat yang dikatakan kawan nya tadi . Tanpa dia sedari ade sepasang kaki yang sengaja dihulur Di tengah laluan yang bakal dia lalu . *ecehh mcm retis plkk*
Tiba2 ..
Gedebuk !!"adoii , sakit nyaaa .. " dia mengerang kesakitan .
"ehh , kau ni jalan pakai mata ke , kepala lutut , hahh?!!" tetibe seorang lelaki memarahi nya .
Dia yang tidak tahu apa-apa hanya mampu mengucapkan kata maaf . "maafkan saya , encik . Saya tidak sengaja . Serious saya tak nampak pon kaki encik tadi ."
"ahhh , perempuan semua sama je . Maaf , maaf , maaf tak de ayat lain ke haaa?!! kau ni memang tak sengaja langgar aku ke atau sengaja je , supaya aku simpati kat kau . Dan rasa bersalah dekat kau , yelah nanti senang lah kau nak habiskan duit aku , kann? " dia senyum sinis memandang perempuan di depan nya .
ya allah sampai ke situ dia fikir .
Belum sempat menjawab , lelaki tu menyambung lagi ."heii , kau dengar sini ehh . Perempuan macam kau ni , berlambak lah kat luar sana . Same je , dasar mata duitan , dasar perempuan materialistics , perempuan jalang . Heishh semua yang tak elok tu korang laa!! " dia menyembur lagi .
Air mata perempuan tu sudah mengalir . Sudahh, dia dah tak sanggup di kata begitu . Takkanlah , hanya disebab kan dia terlanggar sedikit sahaja , dia dimaki begitu.
"sudahh , cukupp! puas dah , hina saya? puas tak ?!! ke nak tambah lagi , saya ni perempuan tak guna ke , ape ke .. terima kasih atas kata cacian awak . Sekali lagi saya minta maaf . sungguh saya katakan , Saya tidak sengaja . saya minta diri dulu , assalamualaikum . " dia terus berlari keluar dari cafe itu .
"ehhh , niaa !! niaaa!! "
Kawan nya yang dari tadi diam sahaja , memanggil nya ."niaa , tunggu lah aku "
INI LAH KISAH HIDUP NYA , DANIA QHALIESYA .
YOU ARE READING
aku bahagia ke?
RomanceIni kisah hidup aku , DANIA QHALIESYA . . . . Hope u guys support sis . 1st story actually .