Lisa nappasi siskonsa kädestä kiinni ja vetäisi tämän ylös sängyltä. " Ala tulla, meidän on oltava valmiina alakerrassa kun naapurit saapuvat. "
Lena katsoi hämillään siskoaan. " Tulevatko he nyt..? "
" Äiti sanoi, että parin tunnin sisällä. ", Lisa sanoi ja kohautti olkiaan. " Joten ala tulla! "
Lena hengitti syvään. Tämä tästä vielä puuttuikin.
He kävelivät yhdessä alakertaan, jossa äiti keitti kahvia ja asetteli kaikkea pientä syötävää tarjottimelle. Hän keitti myös teetä, varmaan siksi, että saisi Lenan pysymään pöydässä. Koska teehän oli Lenan lempijuoma.
" Tytöt. ", äiti sanoi ja käveli keittiöstä näiden luo. Lisa nyökkäsi. " Haluan että olette kunnolla, jooko? Ei montaa kertaa naapurissa asu ikätovereita. "
" Ei niiden kanssa voisi tehdä mitään. ", Lena intti. " Siis, nehän on keikoilla. "
" Ei aina. ", Lisa sanoi ja pyöräytti silmiään. " Ole vaan ihan hiljaa. "
Lena hymähti vastaukseksi ja käveli istumaan olohuoneen sohvalla. Hän otti puhelimensa taskustaan ja avasi instagramin. Hän meni naapuriensa, Marcuksen ja Martinuksen käyttäjän etusivulle. He olivat seuranneet heitä Lisan kanssa melkein alusta saakka. Nyt kun he ovat naapureita, se ei ole enää yhtä ihmeellistä, että he katsovat instagram liveäsi ja tykkäävät kuvistasi, kuten ennen. Lenalla oli paljon epäluuloja.
Lisa katseli ikkunasta ulos istuessaan keittiön pöydän ääressä. Hän tahtoi nähdä milloin naapurit tulevat. Hänen edessään oli leikkuulauta, jolla lojui kurkku ja keittiöveitsi. Lisan olisi kuulunut tehdä salaattia, muttei hän voinut keskittyä siihen. Häntä jännitti todenteolla.
" Lisa. ", äiti sanoi ja laittoi myös paprikan Lisan edessä olevalle laudalle. " Alapas nyt suoriutua. "
Lisa ravisteli päätään ja jatkoi kurkun ja paprikan leikkaamista. Salaatin teko oli tällähetkellä hankalaa.
" Mikä Lenalla on? ", äiti kysyi Lisalta ja istui tätä vastapäätä. Lisa hengitti syvään.
" Sitä ärsyttää ensinnäkin muutto. ", Lisa kertoi. " Ja naapurit. Hän ei edes haluaisi että Marcus ja Martinus asuvat meitä vastapäätä, naapureina. "
" Mikä heissä on vikana? ", äiti kysyi ja katsoi Lisaa, joka keskittyneenä leikkasi vihanneksia sekoittaen niitä kulhoon salaatinlehtien sekaan.
" En tiedä. ", Lisa sanoi olkiaan kohauttaen. " He ovat meitä vanhempia, Lenan mielestä varmaan pelottavia. En todella tiedä. "
" Ahaa. ", äiti sanoi ja naurahti. " Jospa vain annetaan hänen miettiä kunnes näkee pojat itse. "
Lisa nyökkäsi ja jatkoi salaatin valmistusta.