Aku memandang langit yang biru. Pagi yang cerah tidak terkata. Burung-burung berkicauan dilangit. Bermain-main dengan pasangan mereka sehinggalah aku tidak sedar bahawa aku mengikutnya ke sebuah tempat.
Tempat itu bagaikan mimpi. Penuh dengan bunga yang ditiup dengan angin lembut. Rambutku yg terikat akhirnya terburai oleh tindakan angin.
Aku menutup mata. Bibirku tersenyum. Aku gembira,aku tidak mahu meninggalkan tempat ini. Udaranya segar malah ianya menenangkan.
Tapi ketikaku membuka mataku. Ianya berubah. Gelap dah hitam! Hanya aku seorang yg berdiri megah di satu tempat.
Mataku lilau mencari sesuatu. Aku ingin keluar dari sini dan ingin pergi di tempat yg penuh dengan selesanya. Tapi,percarianku terhenti ketika seseorang mendekatiku dengan pakaian gelap,serta matanya merah.
Aku terkejut ketika lembaga itu berdiri dihadapanku. Badanku terasa beku,hendak saja aku melarikan diri darinya. Tapi yang memeranjatkan diriku adalah lembaga itu mencium bibirku.
Aku telah terbuai akan ciumannya tapi aku sedar. Hanya aku tidak ingin ia berhenti. Tangan lembaga itu mendarat ke keliling pinggangku. Aku merasa posisi kami berada dalam keadaan pelukan.
Tiba-tiba aku berasa sakit di bibir apabila berasa bibirku digigit sesuatu. Dan lembaga itu menghidup darahku. Aku lemah. Lemah-
Xxx:CHOI YUNA!
Yuju:*terbangun dari tidur* nei? Kat mana ni? *mamai*
Pn.Choi: *geleng kepala* kita dah sampai. Mari masok rumah.
Aku pun segera masuk ke dalam rumah. Aku baru berpindah di suatu tempat yang jauh dengan bandar serta perkampungan kerana ayah ingin kami tidak diburu. Perkataan buru itu membuatkan aku hairan. Kenapa dan mengapa?
Hanya sebuah rumah 2 tingkat berwarna putih. Aku memilih bilik yang terdapat permandangan yang indah. Musim salji ini amat membosankan bagiku. Terperap dirumah.
Aku duduk dikatil yang telah dikemaskan oleh tukang gaji kami. Dia telah menginap disini selama 2 tahun bersama anak lelakinya. Sebelum itu,hanya aku saja yang akan menetap disini tidak Ayah dan Ibu kerana mereka mempunyai urusan peribadi sendiri.
Sedangku termenung,ada susuk tubuh yang berlalu di depan pintu bilik. Aku berasa sedikit takut.
Pn.Kang: Yuju! omma dan Appa kamu dah nak pergi tu!
Yuju:nei! *berlari menuju ke ruang tamu*
Pn.Choi: Yuna,omma dn apa nak pergi. Kamu jaga diri ya? Kamu tuh dah 20 tahun. Jangan nakal. Umur dengan perangai kamu memang berbeza.
Yuju:*tersengih* anak Omma memang camni.
En.Choi:Dah. Kami pergi dulu.
Pn.Kang:Yuju,mari masuk. Sejuk kat luar ni.
Yuju: nei.*masok ke dlm rumah bersama Pn.Kang*
P.Kang:Jadi nilah rumah Ahjumma. Ahjumma cuma ada rumah ni dan seorang anak. Oh lupa pula nak kenalkan diri kamu dengan anak Ahjumma. Jungkook!
Jungkook:Nei Eomma? *muncul sebalik belakang Pn.Kang*
P.Kang:Kenalkan ini Choi Yuna panggil Yuju. Dan ni Jeon Jungkook,anak angkat Ahjumma sejak bayi lagi.
Yuju: Oh,annyeonghaseyo Jungkook-sshi.
Jungkook:*diam dan hanya menatap Yuju dgn lama*
Yuju:*takut* er-err..
P.Kang:Yuju,Jungkook ni pelik siket. Dia ni sensetif dengan orang-orang baru sebb kamu mcm org asing baginya. Takpa,lama2 akan oklah tu. Dah jom makan.
Yuju:Nei *ikut jejak P.Kang*
Jungkook:*menatap Yuju dgn lama*
MALAM
Aku tidak dapat memejamkan mata. Entah kenapa. bilik yg ku duduki amat sejuk walaupun tidak menggunakan air cond dan kipas. Aku bosan. Bosan sangat.
KRRREEEEKKK
Aku yang baru ingin melelapkan mataku terus terjaga ketika mendengar pintu seperti dibuka. Aku menelan air liur. Tadi P.Kang kata dia takda kat rumah sbb ada urusan. Jadi dia balik esok pagi dan maksudnya hanya aku dan Jungkook di rumah.
Aku memandang pintu. Tiada apa-apa sehinggalah aku dikejutkan dengan bunyi kilat.
Yuju: Arghh!
Xxx:*tutup mulut Yuju* jangan jerit. Cuma ada kilat ja.
Yuju: k-kau siapa...
Jungkook: Jungkook.
Yuju: apa kau buat kat sini. Pergi sana. Aku nak tidur.
Jungkook: aku tak biasa dengan waktu malam mcm ni lagi2 takda Eomma. Jadi aku nak tidur sini kat sebelah kau. *ckp pelahan-lahan.*
Yuju: ha?
Jungkook:*tolak Yuju dan baring sebelah Yuju. Tarik selimut.*
Yuju:kau k-kenapa?*takut*
Jungkook:tidur.*serius*
Yuju:n-nei.
Aku hanya menutup mata dan cuba untuk tidur tapi tetap juga tidak lelap sehinggalah sesuatu memelukku dari belakang,Jungkook. Aku takut dengannya tapi pada masa yang sama aku berasa ada sesuatu yg tidak kena.
Who are you Jeon Jungkook?
To be continue
Vote+COMMENT❤
YOU ARE READING
ROUGH BUT TEARS
Mystery / Thriller"Jadi diri sendiri jangan jadi bodoh!" Pencintaan yang bodoh buatkan aku bencikan diri dan disebabkan dia aku bangun dari mimpi. [YUKOOK]