De 74ste hongerspelen..

216 3 2
                                    

Het was de dag van de boete. Ik was bang dat ik getrokken zou worden of nog erger,dat Charlotte getrokken zou worden. Ze was nog maar 12 jaar. Dit was haar eerste jaar. Ze zat gelukkig maar 1 keer in de pot maar als nog.. Mijn naam zat er 3 keer in. Ik zou het niet kunnen winnen ik ben zwak kan niet snel rennen,en ik durf geen mensen te doden. Mijn zus Sofia moes op 17 jarige leeftijd mee doen. Ze heeft het niet gewonnen. Toen ze aan het eten was werd ze ineens onthoofd. Ik mijn zusje en mijn moeder keken naar de hongerspelen. We zagen haar doodbloeden. Ik was helemaal van slag. Ik loop naar het bos toe om te jagen. "Heey Jeronimo" Hoi zei hij onverschillig. Wat is er? Niks. Jawel vertel! IK BEN BANG OKE! NU BLIJ? Schreeuwde hij. Sorry zei ik zachtjes ik wou ze hand pakken,maar hij trok zijn hand weg. Hoe kan ik je nou troosten? Gewoon niet laat me maar,en hij liep weg. Nou ja,dan maar alleen jagen. Ik liep terug naar huis met 5 konijnen 4 vissen en 1 haas. Avond eten riep ik. Me moeder glimlachde naar me. Wauw Charlotte wat zie je er mooi uit! Haar haar was gevlecht,en ze droeg een blauwe jurk. Ik heb ook iets voor jou klaar liggen zei moeder. Oke zei ik. Ik liep naar me kamer. Er lag een beige jurk met kouzen,en witte schoenen. Ik wastte me in een teil en deed de kleding aan. Me moeder vlechtte mijn haar. Nu zien jullie er allebei mooi uit zei mijn moeder. Toen ging de toeter. Ik begon te trillen,en mijn zusje barstte in huilen uit. Rustig maar je zit er maar 1 keer in. Niemand wou mee doen aan de hongerspelen het was een spel waar je vechtte tot leven en dood. Van de 12 districten werden er 1 jongen en 1 meisje uitgekozen om mee te doen. Als je je niet meldde werd je doodgeschoten. Behalve als je op sterven lag,maar zelfs dat checken ze. Ik loop hand in hand met mijn zusje naar de plaats waar de loting zal plaats vinden. Ik krijg een prikje in mijn hand. Zo namen ze me bloed af. Me vinger werd op een papier gedrukt,en ik kon naar het publiek lopen. Ik voelde een rilling door me heen gaan. Tussen die duizenden kaartjes liggen 3 kaartjes met Sienna Montana erop. Ik werd al misselijk als ik eraan dacht. Dan loopt Stacey het podium op. Elke keer weer in een andere apenpakkie. Welkom welkom bij de 74ste hongerspelen,en mogen de kansen voor altijd in je voordel zijn. Vandaag kiezen we 1 jongen en 1 meisje van district 8 uit. Die mogen strijden voor jawel: DE HONGERSPELEN! Maar zoals gewoonlijk de film. Ik heb de film al duizend keer gezien en staar naar me schoenen. Oke en nu het moment waar iedereen opgewacht heeft! En zoals gewoonlijk dames eerst. Ze grabbelt in de bak en haalt er een papiertje uit. Ze kucht even:,, Sienna Motana.''Wat? Mijn mond valt open. Hoor ik dat goed ben ik dat?

De 74ste hongerspelen..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu