Bab 4

268 31 1
                                    

Jihyo duduk di sebuah pokok yg besar. Hari semakin gelap. Dia memandang ke arah Sehun yg sdng menyediakan unggun api.

     "Cikgu Sehun.. Tk perlu susah-susah lah.. Nnti sama juga." Kata Jihyo. Jujur, dia sudah putus asa.

     "Hahah.. Nmpk sngt cikgu ni cpt putus asa.." Kata Sehun lalu tersengih.

    "Eh, cikgu.. Mana ada. Saya tadi-" kata-kata Jihyo mati apabila dipotong oleh Sehun.

    "Cikgu Jihyo ni kelakar juga ya.. Knp susah sngt nak jujur? Hahah.. Mesti cikgu ada crush tpi susah sngt nk confess dekat dia." Kata Sehun lalu ketawa.

Jihyo memandang Sehun pelik.

    "Tpi, biasanya lelaki akan start confess dulu cikgu Sehun." Ujar Jihyo lagi.

♔♔♔

"Mana cikgu Jihyo dengan cikgu Sehun? Diorang pergi ambik air atau buat air?" Rengus Cikgu Lisa.

     "Nnti mereka balik lah tu.." Ujar pengetua. Dia juga tidak sdp hati.

     "Tpi pengetua, dah nak dekat malam ni.. Saya tkut lh kalau jadi apa-apa pada mereka berdua..." Kata cikgu Lisa. Cemas dibuatnya.

      "Jngn fikir negative please cikgu Lisa.." Kata pengetua.

♔♔♔

"Jin hyung.. Sy rindu noona lah.." Kata Joongki dan meletakkan dua cawan kopi di atas meja.

    Jin menghirup kopi tersebut lalu tersengih memandang Joongki.

    "Manja lah kau ni~ noona kau pergi dalam 2/3 hari je.." Ujar Jin lagi.

   "Tpi, saya rsa tk sdp hati lah. Rsa mcm sesuatu terjdi dekt noona.. Hyung, tk rasa something ke?" Tanya Joongki.

   "Ish.. Jngn ckp bukan-bukanlh.. Anyway, pandai kau buat kopi.." Kata Jin.

Dia terdiam seketika. Ya, dia juga rasa tk sdp hati. Rasa mcm ada sesuatu yg tk kena.

♔♔♔

SEHUN POV

   Aku terkaku apabila Jihyo tiba-tiba hilang. Aku mengambil telefon bimbitku. Aduh, bettery habis pulak.. Aku memejamkan mataku seketika. Enthlh, knp tiba-tiba saja cikgu Jihyo hilang?

    "Cikgu Sehun! Do you hear me?! Help me, jebal!!" Teriakkn seorang gadis membuat aku menoleh ke belakang.

Ada sebuah lobang besar di situ. Perlahan-lahan aku berjalan ke arah tersebt.. Cikgu Jihyo!

     "Cik-cikgu Sehun.. Help me.." Makin lama, suaranya makin perlahan.


    "Cikgu Jihyo? Cikgu Jihyo! Wake up!!" Teriakku dan menarik tangan Jihyo.

    "Someone is here.. Pengetua.. Sy dengar suara seseorang! Dkt sini!" Teriak seorang gadis. Finally.

♔♔♔

"Mcm mana kau boleh terjatuh tadi? Aish, nasib baik cikgu Sehun ada.." Kata Lisa dan merawat luka yg ada pada tangan Jihyo.

     "Enth.. Aku tk nmpk.. So aku terjatuh.. Hahaha kelakar kn.." Ujar Jihyo dan tergelak besar.

Makin lama makin kuat ketawa Jihyo sehingga dia ternampak Sehun dri tadi memerhati.

      "Hah, puas gelak?" Tanya Lisa lalu menekan-nekan luka Jihyo.

     "Aww! Sakit.." Teriak Jihyo dan mejeling ke arah Lisa.

     "Dah, pergi mandi.. Busuk! Malam ni kau jngn terperap dlm khemah ya.. Keluar juga sbb ada apa tah activitie malam.. Kau thu jelah pengetua.. Otak dia cpt berfungsi.." Kata Lisa lalu beredar.

♔♔♔
[

3 hari kemudian]

JIN POV

Aku memandang ke luar jendela. Harini Jihyo balik. Haih, tiba-tiba aku rsa gembira. Aish jinjja! Jngn mengarut lah.. Aku happy maybe sbb aku nak buli dia lagi.


     Sebuah kereta berwarna merah masuk ke perkarangan rumah aku. Aku mendengus kasar lalu keluar dari rumah.

    "Jin.. Aku nak tnya tentang harta yg appa bagi tu.. Kau tk terfikir nak jual ke?" Tanya lelaki itu dan duduk di kerusi.

    "Tk.. Hyung ingt nk tubuhkan syarikat. Daripada kita jual, apalah sngt.. Duit takkan kekal Tae..." Ujarku dan duduk bersebelah Taehyung.

    "Habistu, hyung nak majukan? Hyung ada dana? Lagipun, Jihyun noona ada duit?"

   ♔♔♔

"Habistu, hyung nak majukan? Hyung ada dana? Lagipun, Jihyun noona ada duit?" Tempelak Taehyung dan memeluk tubuh.

     "Yah, Kim Taehyung! Kau dngr ckp aku tk boleh ke? Jihyun noona rasa rimas duduk di rumah tu. Tanah tu pun belum selesai. Dia risau kalau dia mati nnti, anak-anak dia pulak yg tinggal dkt situ. Itu tanah appa.. Mana boleh main milik mcm tu saja.." Balas Jin.

Dia menjeling adiknya yg degil. Taehyung mcm tk kisah tentang persoalan yg diperkatakan sekrng.

    Taehyung nak duit cept sbb nak uruskan syarikat appanya yg hampir bankrupt. Tpi, tulah.. Tk mungkin Jin lepaskan sesuka hati. Dia juga geram dngn sikap adiknya yg melampau.. Dan, encik Kim kerana wasiat kan syarikat Kim's pada Taehyung. Taehyung bukannya boleh harap! Dan berdendam tk guna juga.. Detik hati Jin.

     "Biar aku bincang dngn noona. Kau baliklh Tae..." Kata Jin dan menutup pintu rumahnya.

     "Sial!" Teriak Taehyung dari luar.

TBC..

I know yg part Jihyo jatuh tu ttbe je en. Sbb author tk ada idea langsung. Tngh buat story, ttbe kakak author balik bawak pasir kucing yg Krystal tu. Terus hilang idea punya semangat nak tengok hahaha... ☆☆☆

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 25, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Be Mine ?Where stories live. Discover now