Alice-
Ik keek om me heen. Lola was nergens te vinden. Ik checkte mijn mobiel, geen gekke watsapjes of goochelfilmpjes. Nergens een gekkebekken trekkende Lola. Ik keek over de mensenmassa heen. Mijn "susje" was verloren. Uit mijn zicht. Ze is ook wel veel kleiner dan ik. Ik ben dan ook 1.76 en zij 1.60 maar toch allebei model. In dat vakmanschap hebben we ons samen gepresenteerd. Het was echt lachen. Ik glimlach en kijk naar de zon oef fel.. Dan draai ik mijn hoof weer terug naar de omheen liggende winkels. Hoe kon ik haar nu kwijtraken. Misshien bij de macdonalds.. ja daar zal ze wel zitten. Ik loop richting de macdonalds. Jezus het is hier druk zeg.. Als ik binnen loop kijk ik zoekend naar een blik van Lola. Ik hoor dat mijn naam ergens word geroepen. Alice~~ Alice~~! Ik zie Lola opgewekt zwaaien aan een tafeltje met een cheeseburger.
Lola-
Alice merkte me op en liep naar me toe. Je moet die 3dubbele cheeseburger proberen zei ik blij. Ik zie dat Alice opgelucht kijkt en naast me komt zitten.' Lola' zei Alice verbaasd ' je bent een model en je eet bij de macdonalds.. gekkie'. 'Ja, ja dat sport ik er toch wel af dat weet je' zeg ik vrolijk. Wil je nog zo'n 3dubbele cheeseburger voor me halen en wil je dan ook meteen een mcchicken meenemen? Alice draait met haar ogen en zegt zuchtend 'jezus Lola, ach dan haal ik ook maar meteen iets ik heb ook honger'. Dan ga je toch wel mee sporten?! zeg ik opgewekt. Alice lacht en zegt 'tuurlijk, wat dacht jij dan?'. Ik glimlach gemeen en zeg 'dat wordt dat de zwaartse dag van je leven'. 'Ja, ja we zien wel'. zegt Alice. Dan loopt ze naar de bali om iets te bestellen.
Alice-
Terwijl ik richting de bali loop lach ik. Die gekke Lola ben ik der kwijt zit ze bij de macdonalds een 3dubbele cheeseburger te eten. Als model zijnde nog wel! Ik ga in de rij staan. Als ik achter me kijk zie ik Lola hevig gebaren maken. Ik probeer er iets van te maken: Neem..ook.. hap ..hap..eehmm...extra.friet. Oow, extra frietjes! Ik steek mijn duim omhoog en kijk weer voor me. Wat zal ik nemen. Hmm.. een medium friet x2 , een grote voor onze diva er nog bij, een bigmac en een 7up voor Lola nog een 3dubbele cheeseburger en een mcchicken. Jes ik ben aan de beurt. 'Wat mag het zijn' zeg de dame achter de kassa. 'Medium friet x2 , een grote friet er nog bij, een bigmac en een 7up nog een 3dubbele cheeseburger en een mcchicken trouwens'. Komt er zo aan dat is dan 17.90,- zegt de vrouw. Ik reken af en wacht. Ik krijg mijn dienblad met eten en draai me om.
Lola-
Ik kijk rond, dan valt het me op dat een groepje jongens me aan zit te kijken. Wat moeten die nou? denk ik. Een ziet dat ik terug kijk en staat op. Hij wil hier heen komen. Hij komt steeds dichterbij. Ik kijk in de richting van Alice, gelukkig komt ze eraan. Ik zie dat ze de jongen ook al gezien had en ze versnelt haar pas als ze mijn "help" gezicht ziet. De jongen staat nu bijna bij mijn tafel. Nee! denk ik. niet dat ik er bang voor ben maar deze heeft niet veel goeds in de zin zie ik. Alice komt aan bij de tafel en kjk de jongen heel bitchy aan. Hij schrikt en draait zich om terug naar zijn "groepje".' Ben ik dan ook zo eng' zegt Alice pruilend. Nee hoor zeg ik troostend. Ze gaat zitten en zet het dienblad neer. Mmm lekker! Ik val meteen aan en roep die grote friet is van mij! Alice lacht en zegt 'dat klopt'. Jeah, ik pak alles wat van mij is en begin aan mijn tweede maaltijd. Als we alles op hebben gooi ik al het afval weg. Als we weg gaan merk ik dat ik mijn tas vergeten ben. 'Alice? Ik ben mijn tas vergeten ben zometeen terug'. Als ik de macdonalds weer binnen loop valt het me op dat die ene jongen er nog is. Ik loop snel naar mijn tas toe. Het liefst wil ik hem ontwijken. Maar hij komt al naar mij toen en geeft me een briefje. Ik stop het in mijn zak en loop snel naar buiten waar Alice op me staat te wachten. Ik zeg niets en lach zenuwachtig.
Alice-
Als Lola terug is lopen we verder. Waarom doet ze zo zenuwachtig? Ach..wat maakt het uit het is waarschijnlijk gewoon al die drukte in de macdonalds nog. Ik zie onze auto staan wijs er naar en zeg 'daar staat hij!'. Lola rent er heen en staat er al snel. Ik loop er heen op mijn gemakje terwijl Lola staat te wachten. Als ik er ben maak ik de auto open want ja, ik had de sleutels. 'Kon dat nou echt niet sneller' zegt Lola zeurend. 'Jawel maar daar had ik geen zin in' antwoord ik glimlachend. We rijden aan. Terwijl ik op de weg let hoor ik iets kreukelen. Ik kijk heel even opzij en zie dat Lola een briefje vast heeft. 'Wat is dat' zeg ik nieuwsgierig terwijl ik mijn blik weer richt op de weg. 'Niets hoor' zegt Lola snel. Nee, tuurlijk daarom vertel je het niet. H het is gewoon het bonnetje van d de macdonalds hoor. Ja, ja Lola zeg het nou maar. Waarom zegt ze nu niks erover denk ik in mezelf. We hebben nooit geheimen voor elkaar. We zitten een tijdje in stil in de auto. We bereiken onze laatste afslag. Als we onze straat inrijden houdt Lola het briefje goed vast. Ik vindt het maar raar.. als het niks is waarom heeft ze het niet al weggegooid? Ik parkeer en haal de sleutel uit mijn volvo. Maar de eerste die uitstapt is Lola. Ze heeft ook de huissleutel dus ze is al snel binnen. Ze gooit ook nog gewoon de deur dicht voor mijn neus dicht. He! Roep ik verontwaardigd. De deur gaat weer open en Lola's hoof zie ik net om het kiertje. 'Sorry' zegt ze onschuldig. Ik loop naar binnen en gooi mijn tas op de grond.
Lola-
Ik ren snel naar boven voor dat Alice me kon zien. Ik bedacht wat er in het briefje kon staan, een liefdes verklaring of een telefoon nr en gooide het weg. Ik ging in mijn bed liggen maar kon niet slapen wat als er iets heel anders in dat briefje stond? ik probeerde toch te gaan slapen. Maar uiteindelijk was het al 2 u 's nachts. Ik besloot toch het briefje te lezen en pakte het uit de prullebak. Ik las het hard op voor er staat:.......
Door: Blackbowy en jmjenno
JE LEEST
Just being "us"
Teen FictionHet gaat over twee meisjes Alice en Lola, een van de twee krijgt een briefje van de jongen bij de mac. Vanaf dan is heel hun wereld vranderd.