the first time

81 1 1
                                    

"Justin geef mijn mobiel terug!!" roep ik terwijl ik achter hem aan ren. "wat is de code?? Amy!!" zegt hij. ik spring bovenop hem. "Justin geef hem terug!!" zeg ik terwijl ik mijn mobiel uit zijn handen trek. "nu heb ik hem weer" zeg ik terwijl ik naar mijn kamer loop. Justin loopt achter me aan. "ik ga weer op tour" zegt Justin. "ow" zeg ik. "je bent altijd weg Justin! blijf nou eens wat langer dan 1 of 2 dagen!" zeg ik tegen hem terwijl ik hem een knuffel geef. "dat wil ik ook liever, het fijnste is om bij je familie en vrienden te zijn, vanavond komt Niall langs, morgenvroeg ga ik weg" zegt hij. "Niall?" zeg ik. "ja Niall van One Direction, we hebben al eerder afgesproken was gezellig" zegt hij. "okee Isa en Eva zijn fucking fan van hem" zeg ik. ''vraag dan een handtekening voor ze, dan houden ze vast van je'' zegt  Justin. ''ze houden al van me hoor en ja dat is een goed idee'' zeg ik terwijl ik Justin in zijn maag por. ''heb je examens gehad?'' vraagt Justin ineens. ''ja hoezo?'' ineens schiet het me te binnen. wanneer krijgen we ook alweer de uitslag? ''wat ga je doen als je geslaagd bent?'' vraagt Justin. ''aaah gaat het daarom je wilt niet dat ik uit huis ga he?'' zeg ik tegen Justin terwijl ik hem aan kijk. we schelen een jaar. ik ben 18 hij is 19. de meeste mensen denken dat we een tweeling zijn, we hebben allebei grote bruine ogen met bruin haar. alleen is dat van mij veel langer dan dat Justin. ''nee dat is zo ingewikkeld, nu zijn mam en jij samen in 1 huis dus als ik 1 dag vrij heb hoef ik niet veel te reizen snap je?'' ''omg Justin daarom vind je het niet leuk? en ik ga dan naar London verhuizen met wat mensjes'' ''ow'' Justin kijkt verdrietig. ''niet verdrietig zijn broertje van me'' ik geef hem weer een knuffel. als broer en zus kunnen we het goed met elkaar vinden. weer een reden dat mensen denken dat we een tweeling zijn. de bel gaat. ''wie is daar?'' roep ik. ''ja dat horen ze vast door de deur en alles heen'' zegt Justin die naar beneden loopt. in de gang staat Niall Horan.

snel loop ik de trap af. "hooi mijn naam is Amy Bieber" zeg ik tegen Niall terwijl ik blij zijn hand schud. "weey heey mijn naam is Niall Horan leuk je te ontmoeten Amy" zegt Niall. aawh wat heeft hij een schattig gezichtje met zijn mooie blauwe oogjes. Justin en Niall lopen naar boven en ik loop met ze mee. "Amy flikker op" zegt Justin. "nee ik blijf lekker hier" zeg ik terwijl ik Justin zijn chips voorraad steel. "mag ik ook wat?" vraagt Niall. "sure" ik gooi een zak chips naar zijn hoofd. "sukkel hij was open nu ligt mijn kamer vol met chips!" roept Justin. ik kijk naar Niall en samen beginnen we te lachen. Justin lacht uiteindelijk ook mee. "jullie zijn echt gek" zegt Niall. "jup" zeg ik. ''zijn jullie een tweeling?'' vraagt Niall die heel snel een zak chips weet leeg te eten. ''nee ik ben een jaar ouder dan Amy'' zegt Justin. ''aah nu snap ik het, waarom jij knapper dan Justin bent'' zegt Niall. ik voel dat ik moet blozen, waarom moet ik blozen? dit is de eerste keer dat ik hem ontmoet. ach misschien moet ik gewoon blozen om het complimentje. ''en bedankt'' zegt Justin die een kussen op Niall zijn hoofd gooit. ''graag gedaan Justin Bieber, de wereldberoemde ster'' Justin gooit nog een kussen naar zijn hoofd. ''aawh wat is je accent schattig'' zeg ik tegen Niall. ''dank je, denk ik'' zegt hij. ik moet lachen. ''mag ik 2 handtekeningen van je? het is voor vriendinnen van mij'' vraag ik aan hem terwijl ik een pen en papier naar hem gooi. ''ja tuurlijk en is het hier de gewoonte om met dingen te gooien?'' zegt hij terwijl hij 2 handtekeningen zet. ''thank you Niall Horan, de wereldberoemde ster'' zegt Justin.

"Justin" ik stap zijn kamer binnen. hij is leeg. "Justin ben je al weg?" zeg ik. hij is weg. verdrietig ga ik op zijn bed zitten. als Justin op tour is gaat het altijd zo slecht met hem. drugs en drank en racen in auto's om te kijken hoe snel de politie achter je aan gaat. ik val haast weer in slaap op zijn bed. "je moet naar school Amy!!" roept mijn moeder. "ja mam ik kom!" snel kleed ik me aan en ik loop naar beneden. "hier ik heb je brood voor je gesmeerd" zegt mijn moeder. "waarom normaal doe je dat nooit" ik stop het brood in mijn tas. "gewoon vond ik leuk" zegt mijn moeder. oh shit ik ben al super laat. "doei mam" ik geef haar een kus op haar wang, pak mijn tas en ren snel naar de tuin. ik pak mijn fiets en fiets weg. "heeyy Jet" roep ik naar mijn vriendin waarmee ik elke dag fiets. "heeyy Amy" we fietsen snel weg. "wanneer krijgen we nou de uitslag van de examens?? het duurt zo lang" zeg ik. ik wil zo snel mogelijk uit Canada weg met dat stomme klimaat. ik wil niet altijd sneeuw. "volgens mij vandaag of morgen" zegt Jet "maar ik weet het niet zeker JOHN NEWMAN" ik lach Jet met haar obsessie voor John Newman. "heeft hij al gereageerd op 1 van je duizend tweets?" vraag ik plagerig aan Jet. "nee.....misschien kan je broer een tweet naar hem sturen!!" "hij is op tour, hopelijk word hij niet weer opgepakt" "vast niet" we fietsen zwijgend verder.

"hmmmmm" ik voel een por in mijn zij. "Amy word wakker" zegt Eva. "Eva? wat doe je in mijn huis?" vraag ik aan haar terwijl ik overeind kom. shit, we zitten in de les. "hahaha pukkel we zitten in de les" "whoops nu schaam ik me best wel" zeg ik. "waarom hebben we nog les? we hebben toch al examens gehad" zegt Eva. ik rek me uit. "voor als je het niet gehaald hebt en het moet herkansen, denk ik" zeg ik. "dames daar achter in" zegt meneer de Wit. "sorry" zeggen we in koor. in de pauze loop ik meteen naar Isa toe. "hey Isa je raad nooit wie ik gister heb ontmoet" zeg ik tegen haar. "wie dan??" zegt ze met een broodje in haar mond. "je grote liefde Niall Horan" zeg ik tegen haar. als een gek begint ze rond te springen. "niet waar!" gilt ze. "jawel ik heb zelfs een zak chips met hem gedeeld!" ik moet lachen om haar gestoorde dansjes. "ik wil hem ontmoeten!!" gilt ze. "weet ik veel waar hij is relax meid!" zeg ik tegen haar. Myrte en Robin komen eraan gehuppeld. "Femke heeft Niall ontmoet" zegt Isa blij tegen hun. "omg en Louis?'' precies een antwoord voor Robin. "omg en Harry?'' precies een antwoord voor Myrte. ''nee alleen Niall dat zei ik toch'' zegt Isa. ''en nu de uitslag van de examens'' zegt  meneer de Jong. ''omg'' zeg ik terwijl ik Isa haar arm knuffel. ' ''rustig maar je bent zeker weten geslaagd'' zegt Isa tegen me. dat geeft me al wat hoop. ''jij ook ow en trouwens ik heb nog een handtekening van Niall voor je'' zeg ik tegen haar. ''DIT IS DE BESTE DAG VAN MIJN LEVEEEN' zingt Isa. ja je leest het goed. Isa kan super goed zingen. ''jaayy'' samen gaan we dansen. ''Schingenga, Isa'' zegt  meneer deJong. ''omg'' zegt Isa. veel saaie namen die ik niet op ga noemen. '''Bieber, Amy'' zegt hij. ik ben de laatste, zoals altijd. ''jaayy'' Isa en ik  gaan samen dansen. ''HEEY MENSEN IK GA MET JULLIE MEE'' schreeuwt Jet die op mijn rug springt. ''dduuh Jetje'' zegt Isa die Jet op haar neus prikt. ''waarom prik je op mijn neus?'' vraagt Jet droog. op de een of andere manier  moet ik daar keihard om lachen. ''woow Amy komt niet meer bij'' zegt Isa. ''ik moet Justin bellen!! oh wacht hij zit vast een vliegtuig'' ineens ben ik heel verdrietig. Justin kan niet eens bij de diploma uitreiking zijn. spontaan begin ik te huilen. ''Amy waarom huil je??'' vraagt Jet die  me een knuffel geeft. ''Justin is op tour'' snik ik. ''hij doet dan altijd gestoord en hij kan niet bij de diploma uitreiking zijn'' ''vraag Niall mee'' vraagt Isa. ''Niall? die heb ik nog maar 1 keer gezien" zeg ik. Isa geeft me nu een knuffel. ''gaat Evi ook mee naar London??'' vraagt Jet die op een tafel klimt. ''ja denk het wel en wtf doe je?'' antwoord ik. ''ik klim op een tafel'' zegt Jet die moet lachen. ''zonder reden'' met z'n drieën gaan we eten. Eva komt eraan hand in hand met haar schatje Jason. Isa is ook verliefd op hem. daarom kijkt ze niet zo blij. ''heey Evaa ik heb een handtekening van Niall voor je" ik geef de handtekening aan Eva. ''omg hebben we net de soort van diploma uitreiking gemist? EN OMG HOE KOM JE DAAR AAN??'' ik begin te lachen. ''ja je hebt het gemist moet je maar minder zoenen en Niall was gister bij me, nou eigenlijk bij Justin maar ik zat er bij'' zeg ik. Jason geeft Eva een zoen en loopt daarna zonder wat tegen ons te zeggen weg. ''doei?" zegt Jet tegen hem. ''meneer de Bruin ik had een vraag aan u'' zegt Eva tegen hem. ''nou vertel op'' ''ben ik geslaagd?" vraagt ze aarzelend. meneer de Bruin kijkt op de lijst met geslaagden. ik knijp in Jet haar arm ik ben nogal gespannen. stel nou dat Eva niet geslaagt is? dan zit ze in haar eentje nog een jaar op deze school in het koude Canada. ''ja je staat op de lijst mevrouw Versteeg, de volgende keer een beetje beter op letten'' zegt hij. Jet springt op Eva haar rug. ''ja zal ik doen meneer'' Eva loopt naar ons toe met Jet op haar rug.

ik lig thuis op de bank. ik voel me ziek. Justin is opgepakt en zijn tour is stopgezet. hij ligt nu boven op bed met een super kater hijhad vet veel drugs gebruikt, hij wist amper zijn eigen naam. hopelijk gaat het morgen beter met hem

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Feb 02, 2014 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

the first timeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu