ᴾᴬᴿᵀ 2
the secret
•"ᕼE'ᔕ OKᗩY, ᖇIGᕼT? -
"ᔕᕼE'ᔕ ᖴᑌᑕKIᑎG ᑭᖇEGᑎᗩᑎT". ᒍIᕼO ᗯᕼIᔕᑭEᖇEᗪ ᑌᑎᗪEᖇᑎEᗩTᕼ ᕼIᔕ ᗷᖇEᗩTᕼ ᗷEᖴOᖇE GᖇᗩᗷᗷIᑎG TᕼE ᗷᖇOᗯᑎ ᑭᗩᑭEᖇ ᗷᗩG IᑎTO ᕼIᔕ ᖴIᑎGEᖇᔕ ᗩᑎᗪ TᕼᖇOᗯIᑎG IT OᑎTO TᕼE KITᑕᕼEᑎ TᗩᗷᒪE ᗯᕼEᖇE ᒍIᕼOOᑎ ᔕᗩT ᗩT. ᒍIᕼO ᗩᑎᗪ KYᑌᑎG ᗯEᑎT TO YOᑌᖇ ᗩᑭᗩᖇTᗰEᑎT TO TᖇY TO GET ᗩ ᕼOᒪᗪ Oᖴ YOᑌ ᗷᑌT IᑎᔕTEᗩᗪ TᕼEY ᖴOᑌᑎᗪ OᑌT TᕼᗩT YOᑌ ᕼᗩᗪ ᒪEᖴT EᐯEᖇYTᕼIᑎG ᗷEᕼIᑎᗪ ᗩᑎᗪ ᑕᒪEᗩᖇEᗪ ᗩᒪᒪ IᑎᖴOᖇᗰᗩTIOᑎ Oᑎ YOᑌᖇ ᗯᕼEᖇEᗩᗷOᑌTᔕ ᗷᑌT TᕼEY EᑎᗪEᗪ ᑌᑭ ᖴIᑎᗪIᑎG TᕼIᔕ IᑎᔕIᗪE Oᖴ YOᑌᖇ Tᖇᗩᔕᕼ ᗷIᑎ.
"ᔕᕼE'ᔕ ᗯᕼᗩT?" ᒍIᕼOOᑎ ᖇEᑭᒪIEᗪ Iᑎ ᔕᕼOᑕK. ᕼE ᔕᒪIᗪ ᕼIᔕ ᖴIᑎGEᖇᔕ ᑕᒪOᔕEᖇ TO TᕼE ᗷᗩG ᗷᑌT ᕼIᔕ ᕼᗩᑎᗪ ᑭᗩᑌᔕEᗪ, ᑌᑎᗩᗷᒪE TO ᗰOᐯE ᑕᒪOᔕEᖇ ᗷEᑕᗩᑌᔕE ᕼE ᑕOᑌᒪᗪᑎT ᗯᖇᗩᑭ ᕼIᔕ ᗰIᑎᗪ ᗩᖇOᑌᑎᗪ ᗯᕼᗩT ᕼᗩᑭᑭEᑎEᗪ.
"OᑭEᑎ YOᑌᖇ ᖴᑌᑕKIᑎG EYEᔕ! ᔕᕼEᔕ ᖴᑌᑕKIᑎG ᑭᖇEGᑎᗩᑎT! "ᒍIᕼO YEᒪᒪEᗪ ᗩGᗩIᑎ, ᗷEᖴOᖇE GᖇᗩᗷᗷIᑎG TᕼE TEᔕT ᗩᑎᗪ TᕼᖇOᗯIᑎG IT ᗩᑕᖇOᔕᔕ TᕼE ᖴᒪOOᖇ. "ᔕᕼE'ᔕ ᑭᖇEGᑎᗩᑎT..... ᗰᗩᑎ"
ᒍIᕼO ᔕᒪᑌᗰᑭEᗪ TO TᕼE ᖴᒪOOᖇ ᑎE᙭T TO ᒍIᕼOOᑎ, ᕼIᔕ ᕼᗩᑎᗪ ᖇEᔕTIᑎG Oᑎ TᕼE YOᑌᑎGEᖇ ᗰᗩᒪE'ᔕ KᑎEE ᗷEᖴOᖇE ᔕᕼOᐯIᑎG ᕼIᔕ ᖴᗩᑕE IᑎᔕIᗪE Oᖴ ᕼIᔕ ᗩᖇᗰᔕ Iᑎ ᗪEᔕᑭᗩIᖇ. KYᑌᑎG ᔕIGᕼEᗪ ᗪEEᑭᒪY ᗩᑎᗪ GᗩTᕼEᖇEᗪ EᐯEᖇYOᑎE TOGETᕼEᖇ TO ᗷᖇEᗩK TᕼE ᑎEᗯᔕ, TᕼE ᔕTᗩTE Oᖴ ᔕᕼOᑕK TᕼᗩT ᖇᗩᑎ TᕼᖇOᑌGᕼ EᐯEᖇYOᑎEᔕ ᖴᗩᑕEᔕ ᗯᗩᔕ ᗩᒪᗩᖇᗰIᑎG, ᗷᑌT TᕼE OᑎE ᗯᕼO ᑕOᑌᒪᗪᑎT ᗷᖇEᗩK OᑌT Oᖴ ᕼIᔕ ᗪEᑎIᗩᒪ ᗯᗩᔕ TᕼE OᑎE ᗯᕼO ᑎEEᗪEᗪ TO ᖴI᙭ TᕼE ᔕITᑌᗩTIOᑎ TᕼE ᗰOᔕT.
"ᑎO....ᑎO, ᔕᕼE ᑕᗩᑎT ᗷE.!" ᒍIᕼOOᑎ ᖇEᑭᒪIEᗪ ᗩᑎᗪ GOT ᑌᑭ ᖴᖇOᗰ TᕼE TᗩᗷᒪE, ᕼIᔕ ᕼᗩᑎᗪᔕ ᗰEᔕᔕIᑎG ᑌᑭ ᕼIᔕ ᕼᗩIᖇ. "ᔕᕼE ᗯOᑌᒪᗪᐯE TOᒪᗪ ᗰE ᔕᕼE ᗯᗩᔕ, ᗰᗩYᗷE TᕼIᔕ Iᔕ ᗩ ᑭᖇᗩᑎK. ᔕᕼE ᑭᖇᗩᑎKᔕ, YOᑌ KᑎOᗯ. ᗰᗩYᗷE ᔕᕼEᒪᒪ Eᑎᗪ ᑌᑭ ᑕᗩᒪᒪIᑎG ᗩGᗩIᑎ."
ᒍIᕼOOᑎ ᔕTᗩᖇTEᗪ ᑭᗩᑕIᑎG, ᕼIᔕ ᖴEET ᑕᗩᖇᖇYIᑎG ᕼIᗰ Iᑎ ᑕIᖇᑕᒪEᔕ ᒍᑌᔕT ᒪIKE ᕼOᗯ ᕼIᔕ ᗰIᑎᗪ ᗯᗩᔕ ᖇᑌᑎᑎIᑎG, ᗷᑌT ᑎO ᗰᗩTTEᖇ ᗯᕼᗩT ᕼE TᖇIEᗪ TO ᗪO, TᕼE OᑎᒪY ᑭᒪᗩᑌᔕIᗷᒪE TᕼIᑎG TᕼᗩT ᑕᗩᗰE TO ᗰIᑎᗪ ᗯᗩᔕ TᕼᗩT IT ᗯᗩᔕ TᖇᑌE. YOᑌ ᗪIᗪᑎT ᗰEᔕᔕ ᗩᖇOᑌᑎᗪ ᗯITᕼ ᑭᖇEGᑎᗩᑎᑕY, Iᑎ ᖴᗩᑕT, YOᑌ ᗯEᖇE TᕼE OᑎE ᗯᕼO ᗩᒪᗯᗩYᔕ TᖇIEᗪ TO ᗷE ᑕᗩᖇEᖴᑌᒪ.
YOᑌ ᗯOᑌᒪᗪᑎT ᗩᒪᒪOᗯ IT TO ᕼᗩᑭᑭEᑎ, EᔕᑭEᑕIᗩᒪᒪY Iᖴ TᕼE ᑎEᗯᔕ GOT OᑌT, ᒍIᕼOOᑎ KᑎEᗯ YOᑌ ᗯEᖇE ᗩᖴᖇᗩIᗪ Oᖴ ᖇᑌIᑎIᑎG ᕼIᔕ IᗰᗩGE Oᖇ ᕼIᔕ ᑕᗩᖇEEᖇ. ᕼE KᑎEᗯ TᕼᗩT, ᗩᑎᗪ TᕼEᑎ IT ᑕᒪIᑕKEᗪ.
"ᔕᕼE ᒪEᖴT ᗷEᑕᗩᑌᔕE ᔕᕼEᔕ TᖇYIᑎG TO ᔕᗩᐯE Oᑌᖇ ᑕᗩᖇEEᖇᔕ". ᒍIᕼOOᑎ ᔕᗩIᗪ ᔕOᖴTᒪY ᗰᗩKIᑎG ᗩᒪᒪ TᕼE ᗰEᗰᗷEᖇᔕ TᕼᖇOᗯ TᕼEIᖇ ᕼEᗩᗪᔕ ᑌᑭ Iᑎ ᖇEᔕᑭOᑎᔕE, ᗩᑎᗪ TᕼEY ᗩᒪᒪ ᔕTᗩᖇEᗪ, ᗰOᑌTᕼ ᗩᒍᗩᖇ ᗩᑎᗪ ᐯOIᑕEᔕ ᑕᖇᗩᑕKIᑎG. "ᔕᕼE ᗪIᗪ TᕼIᔕ ᖴOᖇ ᑌᔕ."
4 ᴹᴼᴺᵀᴴˢ ᴸᴬᵀᴱᴿ
YOᑌ ᔕᗩT ᗩT TᕼE ᗪOᑕTOᖇᔕ OᖴᖴIᑕE, ᕼᗩᑎᗪᔕ ᔕᕼᗩKIᑎG ᖴᖇOᗰ TᕼE ᑎEᖇᐯEᔕ ᗩᑎᗪ TᕼE ᑎEᗯ EᑎᐯIᖇOᑎᗰEᑎT. YOᑌ ᗯEᖇE GOIᑎG TO ᗩ ᗪIᖴᖴEᖇEᑎT ᗪOᑕTOᖇ ᗷᑌT ᕼᗩᗪ TO ᗷE ᗰOᐯEᗪ ᖴᖇOᗰ TᕼE ᕼᗩᖇᗩᔕᔕᗰEᑎT Oᖴ ᒍIᕼOOᑎᔕ ᖴᖇIEᑎᗪᔕ ᗯᕼO TᖇIEᗪ TO GET ᗩ ᕼOᒪᗪ Oᖴ YOᑌ. YOᑌ ᔕᑭEᑎT TᕼE ᒪᗩᔕT ᖴOᑌᖇ ᗰOᑎTᕼᔕ GᑌIᗪIᑎG YOᑌᖇᔕEᒪᖴ ᗩᗯᗩY ᖴᖇOᗰ EᐯEᖇYOᑎE Iᑎ ᖴEᗩᖇ Oᖴ TᕼE ᗯᖇOᑎG ᑭEOᑭᒪE ᖴIᑎᗪIᑎG OᑌT ᗩᑎᗪ IT ᗯᗩᔕ ᔕTᗩᖇTIᑎG TO TᗩKE ᗩ TOᒪᒪ Oᑎ YOᑌᖇ ᗷOᗪY.