"Jag tänker inte bo hos Niall! Föresten så hatar han mig, det blir bara pinsamt och på grund av dig kommer våra karriärer blekna!" Jag stod med armarna i kors och försökte göra allt för att slippa flytta till Niall.
"Emelie sluta fjanta dig! Du vet att det är för ditt bästa vi gör det här, och Niall kommer säkert att uppskatta det." Jag himlade med ögonen och gick till Chays bil.
Min mobilskärm lyste upp och visade att jag fick ett sms av Andrew.
Hej babe, fest ikväll hos Cloe kommer du eller? Utan dig blir det inte kul ;)
Ska försöka ;) Är fast hos djävulen ;(( Love u.
U too ;)
"Emelie Clarissa Brown hör du vad jag säger?!" Jag tittatde förvånat upp och log mot Chay. "Självklart Chay, jag lyssnar." Han suckade. "Vad sa jag då?" Jag funderade en stund. "Att jag ska vara trevlig mot Niall!"
"Emilie jag sa att du måste lyda han! Lyssna på vad han säger till dig, du bor i hans hus nu!" Jag suckade är han Gud eller?
"Framme!" Chay började ställa mina flyttlådor på en rad utanför Nialls hus. Jag tog min handväska och gick ut ur skåpbilen.
"Emelie kan du knacka på?" Jag skrattade åt Chays dumhet. "Nej, jag tänker inte ta i ett smutsigt handtag och inte heller tänker jag lyda en svikare till den stora svikaren!" Jag kan ju inte säga djävulen helt allmänt!
Någon harklade sig bakom mig, jag vände mig snabbt om och såg han.. "Hej, visst är du Emelie?" Jag skrattade dumt. "Det borde väll du veta!" Jag korsade armarna över bröstet. "Hey, jag skämtade ju bara!"
Chay kom gående med ännu en till låda i famnen. När han hade ställt ner den gav han Niall en lätt nick.
"Niall jag lämnar Emelie här hos dig nu, jag hoppas att du kan få henne på fötter igen!" Jag skrattade. "Jag står ju för i helvete upp?" Han suckade. "Som du ser är hon inte så smart.." Niall skrattade. " Du får ta mina väskor!" Sa jag och pekade på Niall.
"Jag är inte din betjänt!" Jag flinade. "Nu min vän, är du det!" Jag gick in med skorna och gick upp till övervåningen där jag tog det största gästrummet jag kunde hitta. Efter en stund undrade jag var fan mina väskor var?
"MINA VÄSKOR!" Vrålade jag så han skulle höra. "Du får hämta dom själv!" Sa han medans hans lilla irriterande och dödligt söta ansikte visade sig i dörröppningen.
"ÅÅHH! NÄR JAG KOMMER TILLBAKA SÅ SKA MINA VÄSKOR VARA HÄR! ANNARS SKA DU FÅ SMAKA PÅ ANDRA BULLAR!" Jag tog min handväska, vände på klacken, och gick..
"Vad får det lov att vara?" Jag svarade den stiliga kyparen enkelt. "Den starkaste drinken ni har." Han kollade lite oroligt på mig och gick.
När jag hade druckit ett tiotal sådana drinkar gick jag till en affär och köpte några flaskor sprit, starka såklart!
Jag vinglade fram till dörren, tog tag i handtaget och försökte smyga så sakta upp för trappan som det gick. "Emelie vart har du varit?" Jag flackade med blicken och såg Niall gå mot mig, jag skyndade upp för trappen men snubblade på sista trappsteget och föll. Som tur var gick inte flaskorna sönder. "Bry dig inte om lilla mig."
Niall sprang ifatt mig. "Vad har du i kassen?!" Jag reste mig upp men fick sedan svindel och föll bakåt i trappen, jag väntade på smällen men kände bara ett par starka armar slutas om min kropp och bar upp mig till min säng. Jag antar att Niall slängde mina flaskor men jag vette fan.
Jag reste mig upp och drog på mig en tight kort klänning och drog en kam genom mitt tjocka mörka hår. Sen sminkade jag mig aningen för mycket och drog på mig ett par skor med 17 cm klack.
Jag väntar på dig babe :*
Jag log, Andrew är så gullig!
Kommer, ska bara se till att djävulen tror att jag sover :D
Jag la några kuddar under lakanet och puffade till allt, jag kollade
stolt på mitt mästervärk! Jag smög nerför trappen och stängde sakta
ytterdörren.
Andrews bil väntade runt hörnet för att inte bli upptäckt av någon (Niall). Jag gick så snabbt mina klackar tillät till bilen.
''Hey babe, du ser sexig ut.'' Mumlade Andrew innan han kysste mig. Jag rodnade lite men skärpte mig. ''Ska vi fara till Cloes fest eller?'' Vi båda skrattade innan han startade bilen.
Väl framme vid festen kom en packad Cloe fram till oss. "Ni kom.." Sluddrade Cloe. "Självklart babe!" Jag kramade om henne och log mot henne.
Vi gick in i Cloes något gigantiska hus, då hennes pappa var miljonär och hennes mamma var en ganska duktig advokat.
Hon gav oss varsin drink, jag smakade på den och kände genast hur drinken brände i halsen.Cloe skrattade och sa, ''Det är den starkaste drinken vi har!'' Jag skrattade och svalde resten i ett enda svep.
"Ge mig ett tjugo tal till Cloe !" Hon skrattade och sa något till kyparen som såg hemskt besvärad ut men han nickade och for iväg åt ett annat håll.
Cloe tog tag i en kille som satt bredvid hon, dom hade antagligen flirtat ett tag. Hon drog upp han på dansgolvet och tryckte sin kropp mot hans.
Han var rätt snygg får jag erkänna. ''Vad tänker du på babe?'' Jag skrattade och kollade på Andrew, tänk att han är min!
''Inget, ska vi dansa lite?'' Han sträckte fram handen och jag tog den glatt.
<<<*>>>
Nu har första kapitlet kommit upp! Hoppas ni diggar de 8D
Lisa&Julia