Här har ni en låt som ni kan lyssna på medan ni läser del 2, hoppas ni gillar den haha.
It Ain't Me - Selena Gomez, Kygo
***
Fuckboys
Jag tar upp pappersbollen och tittar på Marcus igen, han flinar brett och börjar skratta. Irriterad som jag är kastar jag pappersbollen mot Marcus och den träffar honom i hans huvud.
"Jävlar, tjejen kan kasta," säger Oscar hånfullt, en av Marcus gängkompisar.
Jag svarar inte utan tittar på Marcus som har slutat att skratta och ger mig istället en lekfull blick. Jag vänder mig ointresserat framåt igen och hoppas att han ska ignorera mig, trodde jag. Istället går han fram till mig och lutar sig mot min bänk.
"Hey Lexi, varför så sur hela tiden," säger han och ler med sina tänder. Han hoppas säkert på att jag ska mjukna på grund av hans leende som de flesta tjejer faller för. Nämnde jag att de flesta tjejer som faller för honom är korkade och bara vill vara coola?
"För att du är här," lyckas jag muttra fram och jag kan höra hur Olivia svär på andra sidan rummet. Marcus "coola" vänner går fram till mig och Marcus och de flinar lite.
"Humör har du också, är det PMS," säger David och resten börjar skratta.
"Vadå då? Jag kan säga till när min mens kommer om du vill det," svarar jag tillbaka och ger honom ett tillgjort leende.
"Lexi, du bör nog sluta nu," viskar Kiara i mitt öra och jag ser mig omkring. De flesta har stannat upp och tittar argt på mig. Resten av tjejerna i klassen ger mig massor med bitchblickar. De önskar nog att det hade varit dem som suttit i min sits.
"Lexi, någon dag så är du nog inte så kaxig längre," säger Oscar och ger mig en hotfull blick som om jag skulle ta det på allvar, vilket jag absolut inte gör. Istället för att reagera så som Oscar tänkte att jag skulle göra ger jag honom ett av mina falska leenden och ställer mig upp.
"En vacker dag hoppas jag att du mognar," fräser jag och jag ser hur Oscar öppnar sin mun för att försvara sig men inga ord kommer ut ur hans mun. Oscar går tillbaka till sin plats och sätter sig ned. Jag hoppades på att Marcus skulle lämna mig ifred och gå tillbaka med Oscar men Marcus verkar vara väldigt trögfattad.
"Du och jag efter skolan," frågar han och drar bort en hårslinga från mitt ansikte. Jag rycker till och backar ett steg bakåt och känner hur hans beröring känns som eld.
"Nej, varför det," frågar jag och stammar. Varför sviker min röst mig? Det verkar som om Marcus såg det eftersom han ler mycket mjukare och går runt bordet för att komma närmare. Peter ropar att lektionen är slut och jag tar snabbt mina saker och nästan springer ut ur klassrummet.
Klockan slår 15:00 och första skoldagen är över. Jag kom överens med Kiara att vi skulle hänga hemma hos henne men Marcus vägrar inse att jag inte vill vara med honom. Han tror helt enkelt att alla älskar honom och vill vara med honom eller att vi inte har några egna känslor när det kommer till vilja. Jag sätter mig ner på en bänk utanför utgången och väntar på henne. Jag huttrar till och tittar ner på mina redan snöiga skor. Jag hör hur någon suckar bredvid mig och jag tittar på personen i huva som sitter bredvid mig.
"Du är så svår Lexi, jag ville bara vara vän med dig? Är det så svårt att förstå," säger Marcus och en ljudlig suck lämnar hans läppar. Jag ställer mig upp och möter hans bruna ögon som inte alls ser lika kaxiga ut som de brukar vara i korridoren. "Du är så annorlunda."
"Jag vill inte bli utnyttjad som alla andra, jag är inte som dem," svarar jag. "Sluta spela Marcus, både du och jag känner till ditt spel." Jag tittar på honom och han börjar flina lite.
"Lexi? Ska vi gå," börjar Kiara men tystnar när hon får syn på Marcus. Jag vet att Kiara tycker om Marcus väldigt mycket eftersom han är coolast i skolan. Dessutom är han väldigt snygg vilket till och med jag måste erkänna.
***
Tjooo, förlåt för dålig uppdatering. Det är bara så mycket prov i skolan just nu. Ursäkta för korta delar men jag tänkte försöka uppdatera varje söndag och torsdag. Om jag missar någon dag lovar jag att uppdatera så snabbt jag kan.
Hoppas ni gillar den ändå!! Lexi's kaxiga sida påminner mig om en blanding av Noora och Sana från den norska tv-serien SKAM. Rekommenderar starkt SKAM för de som inte har sett den.
Puss hey ~
// Bella <3
YOU ARE READING
Drittsekkar \M&M/
FanfictionNi trodde aldrig att fuckboys skulle finnas i högstadiet? Det är där ni har fel. De finns och vissa är värre än de andra. Tvillingarna som har lyckats i många länder med sin hip-hop musik. Nej, jag menar pop. Hur de går runt i korridoren och tror a...