Perluang kedua ~ 1.1

21 2 1
                                    

Semua perlatih sudah bersedia untuk menunaikan solat zohor. Selepas solat zohor semua perlatih akan duduk di surau dan memngadakan program meneratkan sillatulrahim.

"okey hari ni ummi nak kamu semua cerita bagaimana kamu boleh berada di sini dan usia kandungan kamu bermula dengan mariati"

"nama saya mariati saya berada di sini sebab terlampau percayakan pakwe saya mula- mula waktu bercinta dia selalu berikan harapan kat saya tapi bila saya dah jadi macam ni dia tinggalkan saya"

"assalamualaikum" kedengaraan orang memberi salam. Khadijah pandang keluar kelihatan seorang datin dan anak perempuanya."waalaikummusalam" selepas menjawab salam khadijah memnyuruh semua pelatih pergi ke bilik masing-masing."boleh saya tolong datin"

"boleh tak kita cakap kat tempat yang tertutup sikit"

"baiklah mari ikut saya ke pejabat"

di pejabat 

"amirah boleh tak tunggu luar kejap mommy ada benda penting nak cakap dengan ustazah" kata datin kepada anak nya . perempuan itu pun keluar dari pejabat."okey like I told you on phone that I nak daftarkan anak saya Amirah kat sini" kata datin itu sambil speking dengan Khadijah. Khadijah mengambil borang lalu menghulurkan borang itu kepada datin tersebut. Datin itu menisi borang tersebut.

"datin boleh saya tanya sikit"

"ye boleh"

"apa punca Amirah jadi macam tu"

datin itu terdiam tak kata apa lalu sambung mengisi borang. Setelah semua selesai datin itu menyurahkan anak perempuan nya sedang mengandung kepada Khadijah. Setelah datin itu pergi Khadijah membawa perempuan itu ke bilik "okey semua kita ada pelatih baru, sila kenal kan diri awak" soal khadijah pada perempuan itu namun malang budak perempuan itu di tak berkata apa-apa. "tak pelah mungkin dia ni pemalu sikit nama dia nurul amirah"

" Amirah boleh kongsi sikit tentang Amirah" tanya Khadijah kali ini budak perempuan itu menandang khadijah balik dan cakap " yang kau nak sebok pasal aku ni kenapa kau mak aku ke nak kena ambil tahu pasal aku, mak aku pun tak pernah peduli pasal aku so jaga tepi kain sendiri mana katil aku. Aku nak tido aku penat dengan tempat kotor lepastu dengan ada hamba allah yang tak ada bapa lagi dalam perut aku ni remas tau remas" kata amirah dengan nada yang seolah olah sedang marah. Khadijah cuma tersenyum lalu bawa Amirah ke katil nya.

peluang keduaWhere stories live. Discover now