"Alamakkk!! Aq dh lambat nak pergi sekolahhh😥" teriak Lisa sambil berlari keluar rumah dengan laju.
Lisa mengikat rambutnya dengan menggunakan reben merah kesayangannya sambil berlari dengan laju ke sekolah.
"Aishhh..Dah lah first day~ Datang lambat pulak tuu"bisik hati kecil Lisa.
Sampai di sekolah,Lisa terus memanjat benteng sekolah kerana pintu pagar telah pon ditutup.Apabila Lisa telah dapat masuk ke perkarangan sekolah,dia terus berlari dengan laju sehingga terlanggar seorang lelaki.
"Aduhh...Sakitnyaaaa😖"kata Lisa sambil bangun dari terduduk.
"Mianhae..ko okey tak?😨 "kata Lisa kepada lelaki yang dilanggar olehnya.
"Woiiiii!! Kalau nk cepat pon mata tu pandang lah depan😤" teriak lelaki tersebut sambil mengibas bajunya yang kotor.
"Sorry lahhh..Dh lah aq pergi dulu!! X de masa.."jawab Lisa sambil berlari
"Yahhhh!! Woiii!!!" teriak lelaki tersebut.
DI KELAS 4B
"Jungkook,kenapa dengan ko?Ko okey takk?? Kenapa pipi ko lebam??😧" tanya Tzuyu sebaik sahaja Jungkook sampai di kelas.
"Tadi,ade pompuan tu..Suka hati je langgar aq..."kata Jungkook sambil buat muka menyampah
"Wauu...Sape pompuan tu?? Ko kenal ke??"tanya V sambil memegang bahu jungkook
"Tak kenal lansung...Kalau boleh tak nak kenal😑"jawab Jungkook sambil duduk di kerusinya.
"Jungkook nah plaster..Biar aku lekatkan.."kata Tzuyu sambil meletakkan plaster di pipi jungkook.
"Gumawo,Tzuyu😌"kata Jungkook sambil tersenyum gembira.Dia amat menyukai Tzuyu kerana keprihatinannya.😍 😘
"Dengar citer kelas kita ada budak baru..."kata Mina sambil tersenyum
"Ya ke?? Harap2 pompuann~~ Boleh lah tackle dia"jawab V sambil tersenyum nakal.
"Jangan mimpilah"kata Jungkook
KELAS BERMULA
Cikgu Jin masuk ke kelas sambil membawa masuk pelajar baru.
"Okay semua,kita ada pelajar baru dari luar negara...So,jom kita dengar dia perkenalkan diri" kata Cikgu Jin sambil tersenyum.
"Annyeong,nama saya Lisa...Saya baru berpindah ke Korea...Saya harap kamu semua boleh menjadi kawan saya" kata Lisa.
Jungkook yang memandang Lisa terus terkejut melihat Lisa.Jungkook terus bangun dari tempatnya.
"Ko lah yang langgar aku pagi tadi kan?!!!😈 👿 memang nak kene!! Tengok apa jadi kat muka aq!!"teriak Jungkook sambil menghampiri Lisa
"Aku x sengaja kannnn!! X yah lah marah sangat!!"jawab Lisa
"Aku x pernah jumpa pompuan yang tomboy mcm ko nie!! x sangka wujud spesies mcm ko nie!!"kata Jungkook ketawa.
"Diamlah kacang busuk!!!😝"teriak Lisa
"Ko panggil aq kacang busuk?!!! Kalau mcm tu ko dh lah gorilla!!" kata Jungkook
Tetibe Cikgu Jin mencelah untuk mengelakkan keadaan menjadi keruh antara mereka berdua.
"Ehemm..Nampaknya kamu dh kenali antara satu sama lain..Baguslah...Apa kata kamu berdua berbaik"kata Cikgu Jin
"Taknakkk!!" kata Jungkook dan Lisa serentak
"Kalau mcm tu kita start kelas..Dh x yah gaduh dahh..."kata Cikgu Jin sambil memulakan pembelajarannya.
"Lisa terpaksa mengambil tempatnya di belakang Jungkook kerana itu sahaja yang kosong.
"Aduhhh..Kalau lh Si Lisa tu mcm Tzuyu atau gadis yang aq cari..Kan best"bisik hati Jungkook sambil memegang dadanya untuk melihat loketnya.Tiba-tiba,dia rasa di dadanya tiada loket yang dia sayangi.
"Mana loket aku!!!!" teriak hati Jungkook. Tetibe dia teringat semasa Lisa melanggarnya dia terjatuhkan loketnya."Aduhhh...Aku nak loket aq balekkk..Tak kira,aku nak suruh Si Lisa tu cari..Sebab dia lah loket aq hilang" kata Jungkook
"Woiii Lisa...............................................
BERSAMBUNG🙃
P\S- Thanks for reading👍🏻DM me about this fanfic🙌🏻
YOU ARE READING
False Love (KPOP FANFIC)
FanfictionJungkook yang merupakan anak ketua gangster mencari seorang gadis yang telah berjanji untuk mengahwininya pada masa kecil.Dia mempunyai loket manakala gadis tersebut mempunyai kunci untuk loket tersebut.Di sekolah,Jungkook amat meminati kawan sekela...