Hayatımın büyük bir kısmı yalnız geçti. kalan diğer büyük kısmı ise kalabalıklar arasında yalnız geçti. özetleyecek olursam hayatım yalnız geçti.
Elbette yanımda; sağımda, solumda, önümde, arkamda bir çok insan oldu. Bunların bir çoğu iyi geldi, diğer bir çoğu iyi gelmedi. Bu böylece devam edip gitti.
beni en çok rahatsız eden şey, yanımda olmaya çalışırken beni hapsedenler oldu. zannedersiniz ki, kendi yarasına deva olamayan bir acizim. hayret!
öyle olsa ne farkeder ki? insan, içini bilmediği yaraya ne kadar deva olabilir?
hikayeyi bir yerden tanıyorsunuz, öyle değil mi?
işte, hepimizin günlerinden bir gününde oluyor böyle. neyse devam edelim...kaldı ki öyle biri değilim.
dedim ya, hayatım epey bir yalnız geçti. hayat basamaklarını kendi adımlarımla çıkmanın tadını iyi biliyorum. zorluklarla mücadele, güzellikleri yakalama, yeri gelir gülmek, yeri gelir ağlamak, yeri gelir yeri geldiği gibi kendince yaşamak.
Bakın bu harikulade bir husus; "yeri gelir, yeri geldiği gibi kendince yaşamak."
yaşadım, yaşıyorum, yaşayacağım.
kimseden bir lütuf beklemiyorum.
burada salt yalnızlıktan bahsetmiyorum, haşa! ân olur insan o ânını paylaşacak bir can arar. Bakın bunu yalnızlığı seven biri olarak söylüyorum, olur öyle.
insan hüznünü, mutluluğunu; yıkımını, başarısını; hastalığını, sağlığını paylaşmak isteyebilir. yalnız da yapabilir, yaşar! ancak, biriyle birlikte çok daha güzel yaşar.
lakin bu 'biri' çok önemlidir. kim olmalıdır o 'biri'? onu iyi seçmeli.
olmuyorsa da zorlamamalı. aksi takdirde çok yorulur insan.
ha bir de, daha iyisi elinden gelmiyorsa yardım için zorlamamalı, karşındaki çıkmaz sokağa yollamamalı.
insan yaşar. yalnız da yaşar. hele ki yalnızlığa alışmış insan çok güzel yalnız yaşar. siz yaşayamaz zannedersiniz ama o yaşar.
yüzyıllık bir çınar ağacı gibi bi başına, dimdik yaşar. kâh yaprak döker, kâh toplar; kâh rüzgârla oynar, kâh yağmur ile ağlar. bazen gece olur ama ardından güneş açar. hiç bir zaman aydınlık ya da karanlıkta boğulmadan, sorunları aşaraktan güzel güzel yaşar. siz gölge etmeyin yeter. onlar yaşar...
**
yine böyle iyiliğin bana zarar verdiği anlardan birindeyim. ne yapacağım hususunda fikirler topladım fakat uygulamak için zamanını beklemekteyim.
siz siz olun, iyilik yapacağım derken karşınızdakini zora sokmayın.
ha bir de, sevgi ile kalın...
bitti.